نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

شایعه: بازی Doom 64 برای پلتفرم‌های نسل حاضر منتشر می‌شود

طبق اطلاعاتی که از سایت درجه‌بندی سنی PEGI به بیرون درز کرده است، شاید به‌زودی بتوانیم بازی Doom 64 را روی پلتفرم‌های فعلی تجربه کنیم.

روز گذشته خبری منتشر شد که طرفداران مجموعه قدیمی Doom را سر ذوق آورد؛ خبری مبنی بر انتشار دو نسخه اولیه و کلاسیک این مجموعه و Doom 3 برای پلتفرم‌های امروزی. اکنون به‌نظر می‌رسد می‌توانیم بعد از گذشت بیش از دو دهه از انتشار بازی Doom 64، شاهد انتشار آن روی پلتفرم‌هایی به‌جز نینتندو 64 هم باشیم و در جدیدترین اخبار بازی، اطلاعاتی از درجه‌بندی سنی بازی در سایت PEGI به‌چشم می‌خورد.

طرفداران Doom ساعاتی قبل با صفحه Doom 64 در سایت PEGI روبرو شدند که بازی را با درجه سنی ۱۶ سال به‌بالا نمایش می‌دهد. ناشران بازی هم بتسدا (Bethesda Softworks) و زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) معرفی شده‌اند و در توضیحات آن چنین آمده است:

شیاطین با قدرت و شرارت بیشتر بازگشته‌اند و شما تنها بازمانده‌‌ی باتجربه‌ای هستید که می‌توانید آن‌ها را متوقف کنید.

البته در این میان نکته عجیبی هم به‌چشم می‌خورد و آن تاریخ عرضه بازی است که ۲۶ جولای ۲۰۱۹ اعلام شده است، یعنی روز گذشته؛ در حالی که تا این لحظه خبر رسمی‌ای در این زمینه منتشر نشده است. موضوع دیگر هم به پلتفرم‌های بازی مربوط می‌شود که تنها نام پلی استیشن 4 و کامپیوتر را می‌بینیم؛ موضوعی که البته در مورد نسخه‌های کلاسیک Doom هم به‌چشم می‌خورد ولی آن بازی‌ها برای ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ نیز منتشر شده‌اند.

Doom 64 در سال ۱۹۹۷ به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو 64 عرضه شد. این بازی که شکل و شمایلی متفاوت نسبت به نسخه‌های کلاسیک داشت، توسط استودیو میدوی (Midway Games) و زیر نظر اید سافتور (id Software) تولید شده بود و طرفداران خاص خود را پیدا کرد؛ اثری که شاید در حد و اندازه‌های دو نسخه قبلی نبود، ولی با اتمسفر جالب و گرافیک بالاتری که نسبت به آن‌ها ارائه می‌داد و همین‌طور دنبال کردن داستان Doom II توانست نظرات را به‌خود جلب کند. از نکات جالب پیرامون این نسخه هم می‌توان به نحوه پایان‌بندی و بعضی ویژگی‌های آن اشاره کرد که باعث می‌شود عده‌ای بازی Doom محصول ۲۰۱۶ را دنباله‌ی این اثر بدانند؛ موضوعی که تا امروز نه تأیید شده است و نه تکذیب.

برخلاف اکثر نسخه‌های Doom که بعدها برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شدند و در نسل‌های متعددی شاهد انتشار آن‌ها بودیم، Doom 64 هرگز از انحصار کنسول نینتندو خارج نشد و تا امروز برای هیچ پلتفرم دیگری ارائه نشده است. هرچند می‌توان آن را با استفاده از شبیه‌سازها روی کامپیوتر تجربه کرد و نسخه‌های متنوعی از این بازی هم توسط سازندگان مادهای Doom برای کامپیوتر طراحی شده است.

در هر حال باید صبر کرد و دید طرفداران Doom بالاخره می‌توانند شاهد عرضه این نسخه از بازی برای پلتفرم‌های امروزی باشند یا همه‌چیز در حد همین شایعه باقی خواهد ماند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده