نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

فیلم Anna در کشور فرانسه فروش ضعیفی داشته است

بعد از شکست فیلم Anna در گیشهٔ آمریکا، حال نوبت به‌فروش ضعیف فیلم جدید لوک بسون، کارگردان فرانسوی، در کشور خودش رسید.  

فیلم اکشن Anna (آنا) شرکت لاینزگیت (Lionsgate) و EuropaCorp که کارگردانی آن را لوک بسون، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده مطرح فرانسوی برعهده داشت، در کشور فرانسه هم فروشی بسیار ضعیف داشته و پس از شکست این پروژه از نظر اقتصادی برای شرکت EuropaCorp، احتمال زودتر از موعد از پرده برداشتن این فیلم نیز به وجود آمده است.

برخلاف فیلم  اکشن، حماسی و علمی-تخیلی Valerian and the City of a Thousand Planets (والرین و شهر هزار سیاره) لوک بسون که بودجه‌ای ۱۸۰ میلیون دلاری داشت، فیلم اکشن و انگلیسی‌زبان Anna، با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد و با ۵ هفته اکران در سینماهای آمریکا، تنها ۷.۶ میلیون دلار فروش داشته که این رقم در فرانسه حدود ۳ میلیون دلار (۲.۷ میلیون یورو) بوده است و البته آخرین ساختهٔ بسون در زادگاهش خودش، تنها دو هفته روی پرده بوده است. فیلم Anna، پس از فیلم The Lady (بانو) که در سال ۲۰۱۱ و با نقش‌آفرینی میشل یئو روی پرده رفت، دومین شکست سنگین فیلم‌های لوک بسون محسوب می‌شود؛ فیلم The Lady با بودجهٔ ساخت ۲۲ میلیون دلاری، فروشی ۳.۷ میلیون دلاری در گیشه داشت.

Besson

لوک بسون فرانسوی و شرکت EuropaCorp همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند و در واقع نام این کارگردان، یکی از دلایل فروش فیلم‌های این شرکت بوده است که دیگر این طور نیست و از هم‌اکنون زمزمه‌های مبنی بر قطع همکاری آنان به‌گوش می‌خورد و شاید شرکت زیرمجموعه Vine Alternative Investments، تصمیم به‌همکاری با بسون در آینده داشته باشد. فیلم Anna از تاریخ ۱۱ جولای در ۶۲۰ سینمای کشور فرانسه به‌نمایش درآمده و بیش از ۴۳۶ هزار عدد بلیت رسمی از آن فروخته شده است و البته شرکت Pathe حدود ۴۰ هزار بلیت هم به‌صورت غیررسمی فروخته است. با اینکه تعداد سینماهای نمایش‌دهندهٔ این فیلم در هفتهٔ دوم به ۸۱۸ سینما افزایش یافت، میزان فروش هفتهٔ دوم نسبت به‌هفتهٔ ابتدایی، ۴۰٪ افت داشت.

همان‌طور که می‌دانید فیلم جدید در ابتدا قرار بود در سال گذشته روی پردهٔ سینما برود که به دلیل اتهامات رفتار غیراخلاقی‌ای که لوک بسون درگیر آن شد و سند ون روی، بازیگر آخرین فیلم این کارگردان، یعنی فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets، به این کارگردان وارد آورد، با تأخیری تقریباً یک ساله روی پردهٔ سینما رفت. سند ون روی مدعی بود که لوک بسون در هتلی او را مورد آزار و اذیت قرار داده است؛ تحلیلگران سینمای فرانسه معتقدند که این موضوع نیز روی فروش فیلم Anna تأثیر داشته است و البته منتقدان نیز اصلاً از فیلم راضی نبودند و نمرات پایینی به آن دادند.

از فیلم‌های مطرح لوک بسون می‌توان به‌ فیلم Léon: The Professional (لئون: حرفه‌ای)، فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم) و فیلم District 13 (بلوک ۱۳) اشاره کرد.

هلن میرن و لوک ایوانز از بازیگران اصلی فیلم Anna بودند. ساشا لاس، بازیگر تازه‌کار و مدل معروف روسی، نقش اصلی فیلم جدید لوک بسون را بر عهده داشت. کیلین مورفی، بازیگر فیلم‌های معروفی همچون 28Days Later (بیست‌وهشت روز بعد)، Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) و Inception (تلقین)، دیگر بازیگر مطرح فیلم Anna بود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده