نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴

بتای آپدیت 7.00 پلی استیشن 4 منتشر شد

آپدیت 7.00 پلی استیشن 4، ظرفیت پارتی را دو برابر و دریافت بروزرسانی‌های بعدی را ساده‌تر می‌کند.

 جدیدترین آپدیت کنسول پلی استیشن 4 هم اکنون به صورت بتا قابل دسترس است و کسانی که برای استفاده از این بروزرسانی پیش ثبت نام کرده بودند، ممکن است ایمیل دعوت سونی را مبنی بر دانلود آن دریافت کرده باشند. با اینکه سونی هنوز به طور رسمی این آپدیت را معرفی نکرده است، کاربران PS4 اطلاعاتی از آن را که در دعوت‌نامه‌ی آن‌ها موجود بوده است، منتشر کرده‌اند. از آن‌جایی که سونی مشتاق است تا افراد بیشتری این بروزرسانی را دریافت کنند، بعضی از کاربران در حال تبادل کد‌ دریافت این آپدیت با یکدیگر هستند.

طبق جدیدترین اخبار کنسول بازی، بزرگترین ویژگی‌ای که با این آپدیت به پلی استیشن 4 اضافه می‌شود، دو برابر شدن ظرفیت پارتی است که هم اکنون ظرفیت آن به ۱۶ نفر رسیده است. کسانی که نسخه‌ی بتا را دریافت نکرده‌اند نمی‌توانند در پارتی‌های ۱۶ نفره حضور داشته باشند و به همین علت است که سونی اجازه داده است تا هر کد بتای این آپدیت روی ۲۰ دستگاه مختلف به اشتراک گذاشته و اجرا شود؛ در غیر این صورت پیدا کردن افراد کافی برای آزمایش این ویژگی کمی سخت به نظر می‌رسید. پارتی‌هایی که از نسخه‌ی بتا پشتیبانی می‌کنند، با یک ستاره در کنار نام خود در لیست مربوطه نمایش داده خواهند شد.

دیگر تغییر بزرگی که در آپدیت 7.00 یافت می‌شود، پیشرفت و تسریع مراحل بروزرسانی‌های بعدی است. با این آپدیت، دیگر نیاز نیست تا برای نصب هر بروزرسانی دستگاه یکبار ریستارت شود. به این معنی که برخی از بروزرسانی‌های آینده توانایی این را دارند که به صورت خودکار روی دستگاه نصب شوند (با در نظر گرفتن اینکه گزینه‌ی بروزرسانی خودکار روی دستگاه فعال باشد) و هنگامی که دفعه‌ی بعدی کاربر دستگاه خود را از حالت Rest Mode خارج می‌کند، آپدیت دستگاه خود به خود روی آن نصب می‌شود و دستگاه آماده‌ی استفاده خواهد بود. این ویژگی شاید برای بعضی از افراد کاربردی نباشد،‌ اما بسیاری علاقه دارند تا دستگاه آن‌ها برای مدتی طولانی بدون نیاز به ریستارت روشن بماند که این بروزرسانی نیاز آن‌ها را برآورده می‌کند.

این دو ویژگی فعلا تنها اطلاعاتی بودند که از جدیدترین آپدیت PS4 منتشر شده‌اند اما باز هم باید تا انتشار عمومی آپدیت 7.00 صبر کنیم؛ چرا که احتمالا ویژگی‌های دیگری در این بروزرسانی قرار گرفته است. با این حال،‌ از آن‌ جایی که ویژگی‌های بزرگی مانند ریموت پلی روی گوشی‌های آیفون و تغییر نام کاربری PSN قبلا به پلی استیشن 4 اضافه شده‌اند، احتمالا ویژگی بزرگ دیگری در جدیدترین بروزرسانی آن یافت نشود و سونی به ایجاد همین دو تغییر بزرگ نام برده شده بسنده کند و شاهد تغییراتی کوچک باشیم. با توجه به اینکه بوی کنسول‌های نسل بعدی به مشام می‌رسد و احتمالا به زودی اخبار بیشتری از پلی استیشن بعدی منتشر شود، معلوم نیست که اصلا آیا پلی استیشن 4 ویژگی بزرگ دیگری دریافت خواهد کرد یا سونی تمام تمرکز خود را روی کنسول بعدی می‌گذارد. در هر صورت باید تا انتشار اخبار بیشتر منتظر ماند.

آیا ویژگی‌های اضافه شده در جدیدترین آپدیت PS4 باب میل شما بوده است؟ از نظر شما چه ویژگی دیگری باید به پلی استیشن 4 اضافه شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده