نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

بررسی بازی Wolfenstein: Youngblood از دید سایت‌های معتبر دنیا

Wolfenstein: Youngblood هرچند نمره‌های قابل‌قبولی دریافت کرده، اما در مقایسه با نسخه‌های اخیر مجموعه عملکرد ضعیف‌تری داشته است. 

مجموعه ولفنشتاین به‌عنوان یکی از اولین بازی‌های شوتر اول‌شخص سه‌بعدی جایگاه ویژه‌ای در صنعت بازیسازی دارد و نسخه‌های مختلف آن هم با حضور شخصیت بی.جی.بلازکوویچ، همواره از جمله بهترین بازی‌های این ژانر به‌شمار می‌روند. پس از آنکه استودیو ماشین گیمز این مجموعه را چند سال پیش ریبوت کرد، شاهد تجربه‌های بسیار با‌کیفیتی مثل New Order یا New Colossus از آن بودیم و حال پس از این بازی‌ها، نوبت به جدید‌ترین نسخه مجموعه با نام Wolfenstein: Youngblood رسیده است. اثری که تفاوت‌های نسبتا زیادی با نسخه‌های قبلی دارد و در وهله اول، فرزندان دوقلوی بی.جی.بلازکوویچ را در نقش شخصیت‌های اصلی آن داریم و به لطف حضور دو کاراکتر بازی دارای حالت Co-Op است. 

جدا از این در یانگ‌بلاد استودیو آرکین، سازنده سری Dishonored، هم به کمک ماشین گیمز آمده و این حضور تغییراتی مثل روند غیر خطی مراحل را برای بازی به ارمغان آورده است. وقایع یانگ‌بلاد در دهه ۸۰ میلادی رخ می‌دهند که البته وقایع آن با تاریخ واقعی مطابقت ندارند و در بازی شاهد هستیم که نازی‌ها پس از پیروزی در جنگ جهانی دوم، بر دنیا مسلط شده‌اند و شخصیت‌های بازی هم در شهر پاریس باید به مبارزه با نیرو‌های نازی بپردازند و در عین حال به دنبال پدرشان بگردند. وجود ویژگی‌های نقش آفرینی پرجزییات‌تر در مقایسه با نسخه‌های قبلی هم یکی دیگر از ویژگی‌های Wolfenstein: Youngblood است. در حالی که این بازی امروز منتشر خواهد شد، سایت‌های معتبر دنیا آن را بررسی کرده‌اند که در ادامه مروری بر بررسی بازی Wolfenstein: Youngblood و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت:

Wolfenstein: Youngblood

  • سازنده: ماشین گیمز و آرکین
  • ناشر: بتسدا
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • تاریخ انتشار: ۴ مرداد
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ویندوز، نینتندو سوییچ و گوگل استیدیا

Wolfenstein: Youngblood

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

Youngblood به‌عنوان یک شوتر سرگرم‌کننده که ویژگی‌های نقش آفرینی مناسبی هم دارد عملکرد خوبی دارد اما زمانی که بازی را از حیث داستانی با نسخه‌های قبلی مقایسه کنیم، شاهد کیفیت پایین‌تری خواهیم بود. با اینکه بازی برخی جزییات داستانی خوب را از وقایع پس از Wolfenstein II ارائه می‌دهد اما بیش‌تر از هر چیزی روی رابطه دو شخصیت اصلی بازی تمرکز دارد؛ شخصیت‌هایی که شاید دوست‌داشتنی باشند اما آنطور که باید پرداخت خوبی به‌عنوان یک کاراکتر ندارند. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

Youngblood گان‌پلی جذاب و چالش‌برانگیزی دارد و المان‌های هرچند ساده نقش آفرینی هم به بهبود گان پلی بازی کمک می‌کنند. علاوه بر این شخصیت‌های بازی هم باعث هرچه بهتر شدن تجربه آن می‌شوند و امکان سوییچ بین حالت Co-Op و تک‌نفره هم ویژگی مثبت دیگری برای این نسخه از ولفنشتاین است. با این حال ماموریت‌های بازی و مخصوصا ماموریت‌های فرعی آن تنوع لازم را ندارند و زمانی که بازی را به شکل Co-Op تجربه می‌کنید، شاهد محدودیت‌هایی خواهید بود که خیلی دوست‌داشتنی نیستند. 

گاردین: ۸۰ از ۱۰۰

Youngblood در همه زمینه‌های لازم کیفیت خوبی دارد. شخصیت‌های اصلی بازی پر سر و صدا، پر اشتباه و حتی گاهی اعصاب‌خردکن هستند اما این‌ها نه یک سری ویژگی منفی، که از قضا عاملی برای جذاب‌تر شدن آن‌ها به‌شمار می‌روند. بازی از نویسندگی خوبی بهره نمی‌برد و قرار نیست شاهد داستان خیلی جالبی در آن باشیم. Youngblood کلا در مورد دو دختر جوان است که به قصد تکه‌پاره کردن نازی‌ها وارد میدان نبرد می‌شوند و خب اوقات بسیار خوبی را برای بازیکن رقم می‌زنند. 

آی‌جی‌ان: ۶۵ از ۱۰۰

Wolfenstein: Youngblood یک شوتر Co-Op قابل قبول است اما موفق نمی‌شود از حیث جنبه‌های اکشن یا روایت داستان و شخصیت‌پردازی خوب در حد نسخه‌های قبلی مجموعه ظاهر شود. با اینکه بازی هنوز هم لذت از بین بردن نازی‌ها با انواع و اقسام روش‌ها را ارائه می‌دهد، اما موانعی مثل سیستم پیشرفت نه‌چندان جالب، گیم‌پلی مخفی‌کاری نامناسب و کافی نبودن چک پوینت‌های بازی هم هستند که باعث می‌شوند نتوانیم آنطور که باید و شاید از اکشن‌های بازی لذت ببریم. راستش را بخواهید، به‌شخصه انتظار بیش‌تری از دوقلو‌های بلازکوویچ داشتم. 

دیستراکتوید: ۶۰ از ۱۰۰

شاید انتظار من از بازی خیلی بالا بود اما در یانگ‌بلاد خبری از آن بالانس عالی بین روایت داستان و ارائه گیم‌پلی جذاب که مثلا در The New Order شاهد بودیم، نیست. با اینکه یانگ‌بلاد یک سری ویژگی جدید دارد و از این حیث قدمی رو‌به‌جلو برای مجموعه است، اما در عین حال پسرفت‌های زیادی هم در مقایسه با نسخه‌های قبلی داشته است که همین‌ها هم کیفیت کلی آن را پایین می‌آورند. 

بررسی بازی Wolfenstein: Youngblood

بررسی بازی Wolfenstein: Youngblood


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده