// چهار شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۵

راتگر هور، بازیگر فیلم های Blade Runner و Batman Begins از دنیا رفت

متاسفانه راتگِر هَوِر که مخاطبان هرگز نقش‌آفرینی او در شاهکاری به اسم «بلید رانر» به کارگردانی ریدلی اسکات را فراموش نخواهند کرد، در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

بازیگر هلندی و شناخته شده‌ی هالیوود که به خاطر نقش‌آفرینی مثال‌زدنی وی در یکی از سکانس‌های پایانی فیلم Blade Runner همچنان از او به‌عنوان اجراکننده‌ی یکی از بهترین سکانس‌های مونولوگ‌محور تاریخ سینما یاد می‌کنند، بعد از پشت سر گذاشتن دوره‌ی کوتاهی از یک بیماری نامشخص از دنیا رفت. این خبر را هم استیو کِنیز، مدیر برنامه‌های او، به‌صورت رسمی تایید کرده است.

هور که فعالیت هنری خود را با نقش‌آفرینی در چند فیلم محبوب هلندی آغاز کرد، در سال ۱۹۸۱ با ظاهر شدن در جایگاه شخصیت شرور فیلم Nighthawks با بازی سیلوستر استالونه، به مخاطب جهانی معرفی شد. بعد هم که قدم به دنیای اثر کلاسیک و علمی‌تخیلی ریدلی اسکات یعنی Blade Runner گذاشت و با اجرای نقش روی بتی در این اثر ماندگار، شانس تبدیل شدن به یکی از نمادهای تاریخ سینما را داشت. او در آن فیلم وظیفه‌ی اجرا و نویسندگی مونولوگی را برعهده گرفت که به وحشیانه‌ترین و شاعرانه‌ترین حالت ممکن، حیات را توصیف می‌کرد. پس اگر قبلا Blade Runner را دیده‌اید و ترسی از اسپویل کردن داستان این شاهکار برای خودتان ندارید، بهترین راه ممکن برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ی راتگر هور آن است که همین حالا سکانس مورد بحث را بازبینی کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

راتگر هور که کریستوفر نولان از شدت علاقه‌اش به Blade Runner و کاراکتر اجراشده توسط او در آن فیلم، وی را در گروه بازیگران فیلم Batman Begins قرار داد، سابقه‌ی بازی در آثار شناخته‌شده‌ی دیگری همچون Ladyhawke و Flesh and Blood را هم داشته است. همچنین عده‌ای از مخاطبان نیز او را به خاطر نقش‌آفرینی در The Hitcher و مجموعه‌ی «شهر گناه» (Sin City) به یاد می‌آورند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده