نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

نینتندو جوی‌کان‌های خراب را کاملا رایگان تعمیر می‌کند

در پی مشکلات فراوانی که برای کنترلر‌های جوی کان دارندگان کنسول سوییچ به‌وجود آمده، نینتندو قرار است به‌صورت کاملا رایگان آنها را تعمیر کند.

اخیرا گزارش‌های زیادی مبنی‌بر اینکه کنترلر‌های Joy-con پس از مدتی استفاده دچار مشکل می‌شوند، به‌دست رسیده است؛ مشکلی که باعث می‌شود استیک‌‌های آنها بدون هیچ تماسی حرکت کنند. این مشکل با چشم قابل دیدن نیست اما در تجربه بازی تاثیر منفی می‌گذارد.

وبسایت وایس یادداشتی را به‌دست آورده است که طی آن قرار است نینتندو بدون هیچ پرسش و استعلامی کنترلر‌های خراب مشتری را به‌صورت کاملا رایگان تعمیر کند؛ حتی جوی کان‌هایی که گارانتی آنها نیز تمام شده باشد هم در این طرح خواهند بود. کسانی که برای تعمیر کنترلر‌های خود هزینه پرداخت کرده‌ باشند، می‌توانند پول خود را کامل از نینتندو پس بگیرند:

بابت رفع این مشکل پیش آمده از مشتریان هیچ مدرکی خواسته نمی‌شود. در این مورد به‌خصوص وضعیت گارانتی نیز بررسی نمی‌شود. اگر کسی هزینه‌ای بابت تعمیر جوی کان پرداخت کرده است، بدون هیچ مسئلهای می‌تواند پول خود را به‌طور کامل پس بگیرد.

نینتندو در بیانیه رسمی خود در این خصوص اعلام کرده است که:

تولید محصولات با کیفیت افتخار بزرگی است و ما همیشه در حال بهبود آنها هستیم. ما متوجه مشکلات به‌وجود آمده برای جوی کان‌ها هستیم؛ به‌همین دلیل هم بدون هیچ مشکلی می‌توانید برای تعمیر آنها اقدام کنید.

پرونده نینتندو به دلیل مشکلات به‌وجود آمده و شکایت‌های زیادی که از آنها شده است، به دادگاه کشیده شده و احتمالا نینتندو سخت در تلاش است تا از عمومی شدن این اتفاق جلوگیری کند.

وکیل پرونده در این مورد به سایت CNET توضیحاتی ارائه داده است:

این مشکل جوی کان‌ها باعث می‌شود گیمر‌ها نتوانند آن‌طور که باید بازی را تجربه کنند. این مسئله به شدت ناامید کننده است و کاملا طبیعی است که مشتریان از این بابت عصبانی باشند. ما این قضیه را پیگیری خواهیم کرد.

تیم حقوقی پیگیر این قضیه صفحه‌ای ساخته‌ است تا کسانی که به این مشکل دچار شده‌اند، بتوانند شکایت خود را در آنجا ثبت کنند.

نینتندو به‌تازگی از دو مدل کنسول سوییچ رونمایی کرده است؛ یک نسخه کاملا دستی به اسم نینتندو سوییچ لایت و یک مدل بهبود یافته با ظرفیت باتری بیشتر. حال باید دید پرونده شکایت به‌وجود آمده از نینتندو چه سرانجامی پیدا می‌کند و چه تاثیری در آینده این کنسول هیبریدی خواهد داشت.

اگر برای نینتندو سوییچ شما هم چنین مشکلی به‌وجود آمده لطفا آن را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده