// چهار شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۸

تحلیلگر اقتصادی از موقعیت خوب دیزنی برای خریداری اکتیویژن بلیزارد خبر می‌دهد

طبق نظر نیک لیکوریس، تحلیلگر اقتصادی، در حال حاضر شرایط مناسبی مهیا شده تا دیزنی با خرید اکتیویژن مجددا شانس خود برای ورود به عرصه‌ی ویدیوگیم را امتحان کند.

سال گذشته، سال خوبی برای شرکت Activision Blizzard نبود و طی این مدت سهام این بازی‌ساز بزرگ با افت ۴۰ درصدی مواجه شد. از نظر برخی حالا فرصت خوبی برای خرید این شرکت فراهم شده و برای این منظور چه کسی بهتر از Disney که پیش از این نتوانسته در ورود به عرصه‌ی بازی‌سازی موفق عمل کند و مهم‌تر از آن توانایی پرداخت چنین مبلغ هنگفتی برای خرید اکتیویژن را دارد.

طبق تحلیل نیک لیکوریس از شرکت سرمایه‌گذاری Gerber Kawasaki، گزارش‌ها از وجود سود مشترک زیادی میان کسب‌و‌کار ورزش های الکترونیک (eSports) شرکت اکتیویژن و شبکه‌های دیزنی خبر می‌دهند. همچنین دیزنی دارای شخصیت‌های متعددی است که پتانسیل ساخت بازی از روی آن‌ها در آینده وجود دارد؛ البته با سابقه‌ی دیزنی در ورود ناموفق به دنیای بازی‌های ویدیویی نمی‌توان انتظار حضوری درخور این شخصیت‌ها در بازی‌ها را داشت. برای مثال Disney Infinity تلاشی جاه طلبانه از سوی دیزنی برای ورود به صنعت ویدیوگیم بود که درنهایت تبدیل به شکستی پرهزینه شد.

در شرایط فعلی معامله با اکتیویژن بلیزارد به‌صورت بالقوه می‌تواند برای دیزنی سودآور باشد. صنعت بازی‌های ویدیویی در حال رشد است و عرضه‌ی بازی World of Warcraft Classic می‌تواند روزهای خوب را دوباره به اکتیویژن بازگرداند. علاوه براین دیزنی همین حالا هم به واسطه‌ی پخش لیگ اورواچ ازطریق سرویس ESPN3 در حال همکاری با اکتیویژن است و با خصوصیات این شرکت آشنایی داشته و رابطه‌ی خوبی میان آن‌ها برقرار است.

البته با وجود تمامی مشکلات فعلی برای اکتیویژن بلیزارد این شرکت هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین فعالان در حوزه‌ی ویدیوگیم است و طبق آخرین گزارش‌ها ارزش آن به مبلغ ۳۴.۸۵ میلیارد دلار می‌رسد. برای مقایسه کافی است بدانید که دیزنی در سال ۲۰۰۹ مارول استودیوز را تنها با پرداخت ۴ میلیارد دلار تصاحب کرد.

درنهایت باید تاکید کنیم از سوی هیچ نهاد رسمی به چنین موضوعی اشاره نشده و بعید است که تحلیل‌های نیک لیکوریس رنگ واقعیت به خود بگیرند؛‌ چرا که اکتیویژن با وجود مشکلات هنوز هم در وضعیت خوبی به سر می‌برد و بعید است به همین سادگی به فعالیت زیر نظر شرکت دیگری تن دهد. دیزنی هم سمت و سوی دیگری را نشانه رفته و سیاست‌های این شرکت در قبال ویدیوگیم پذیرش چنین تحلیلی را سخت‌تر می‌کند. حتی باب ایگر،‌ مدیرعامل والت دیزنی، گفته بود که بهترین جایگاه برای ما در فضای بازی‌های ویدیویی لایسنس کردن است نه انتشار بازی‌ها. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده نیز مانند وضعیت فعلی، شاهد حضور شخصیت‌های دیزنی در بازی‌های شرکت‌های دیگر نظیر EA باشیم و آثاری مانند Star Wars: Jedi Fallen Order را تجربه کنیم.

به نظر شما در صورت حقیقت یافتن چنین معامله‌هایی دنیای ویدیوگیم به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد؟ آیا امکان رخ دادن چنین حرکتی از سوی دیزنی و اکتیویژن وجود دارد؟


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده