// سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی Sky: Children of the Light؛ پرواز کودکان روشنایی

در راستای معرفی بازی‌های موبایل، این‌بار به سراغ بازی Sky: Children of the Light رفته‌ایم که در نوع خود یک شاهکار و اثر هنری درجه یک به شمار می‌آيد.

فرهنگ فارسی معین، کلمه‌ی شاهکار را به عنوان کاری که در آن هنرنمایی کرده باشند، تعریف می‌کند و این کلمه‌ یکی بالاترین درجات توصیف برای یک اثر هنری یا هر فعالیت دیگری به حساب می‌آید. در چند دهه‌ی اخیر که بازی‌های ویدیویی به یک بخش بزرگ و مهم هنر و رسانه تبدیل شده‌اند، شاهد ساخت چندین و چند شاهکار بوده‌ایم که از یک تجربه‌ی سرگرم کننده فراتر رفته‌اند و به یک اثر به یاد ماندنی و تاثیر گذار تبدیل شده‌اند. در پلتفرم موبایل، با توجه به عمر کمتر این پلتفرم نسبت به سایر پلتفرم‌ها، تعداد اثرات هنری کمتر است و برای نام بردن چند شاهکار شاید به زمانی طولانی نیاز داشته باشیم. Sky: Children of the Light جدیدترین ساخته‌ی استودیوی Thatgamecompany است که در حال حاضر به طور رایگان برای سیستم‌عامل iOS منتشر شده است و نسخه‌ی اندرویدی آن نیز به زودی عرضه خواهد شد.

استودیوی Thatgamecompany در کارنامه‌ی خود بازی جذاب Journey را دارد که یک تجربه‌ی بی نظیر محسوب می‌شود و بازی آیفون Sky: Children of the Light نیز با دریافت امتیاز ۴.۹ از ۵ ستاره، یک اثر موفق دیگر برای این استودیو محسوب می‌شود. همچنین زومجی به صورت هفتگی و ماهیانه بهترین بازی های اندروید را معرفی می‌کند که می‌توانید بازی‌های خود را از میان بازی‌های معرفی‌شده انتخاب کنید.

 Sky: Children of the Light

بازی آیفون Sky: Children of the Light یک اثر ماجراجویی است که در آن شاهد حضور عناصری از بازی‌های چند نفره هستیم. بازی Sky دارای یک خط داستانی جذاب است که تکمیل آن به صورت تک نفره حدود ۳ ساعت زمان خواهد برد و تا آخرین لحظه بازی، بازیکنان از لحاظ احساسی نیز درگیر بازی خواهند بود. همچنین یک پایان اضافه برای بازیکنانی که به تمامی محیط‌های بازی سر زده‌اند و بعضی از معماهای بازی را به صورت چند نفره و مولتی پلیر حل کرده‌اند، وجود دارد که این پایان هم کیفیت بسیار بالایی دارد. داستان بازی روایتگر سرزمین Sky است که پس از سقوط ستاره‌ها، غرق در ناامیدی و یأس شده است و اکنون کاراکتر بازی در یک ماجراجویی فوق العاده در تلاش برای بازگرداندن نور و امید به این سرزمین است.

Sky: Children of the Light یکی از شاهکارهای هنری تاریخ پلتفرم موبایل است که تاکنون مشابه‌اش را تجربه نکرده‌ایم

گیم‌پلی بازی Sky: Children of the Light یک گیم‌پلی سراسر آرامش است و در بازی شاهد روندی آرام و احساسی هستیم. در دنیای بازی شاهد حضور ۷ دنیای جذاب و چشم نواز هستیم که با گشت و گذار در آنها و حل پازل‌های متنوع و چالش برانگیز، به پشت سر گذاشتن مراحل می‌پردازیم. اما بخش فوق العاده‌ی گیم‌پلی بازی،‌ قسمت چند نفره و مولتی پلیر است که تاکنون در هیچ بازی‌ دیگری مشابه آن را ندیده‌ایم. بدون وجود بخشی برای چت یا امکان برقراری ارتباط صوتی، بازیکنان باید با حرکاتی مانند گرفتن دست کاراکتر‌های هم یا نشستن روی نیمکت‌های دنیای بازی در کنار هم با یکدیگر ارتباط بگیرند و به حل معماهای جذاب بازی بپردازند.

 Sky: Children of the Light

Sky: Children of the Light در بخش تجربه‌ی بصری و گرافیکی نیز یک اثر بی نظیر و شاهکار است و تصاویر و صحنه‌هایی که بازیکنان در این بازی مشاهده خواهند کرد، بسیار خاص و زیبا است. وجود محیط‌های بزرگ و زیبا در ۷ دنیای بازی، انیمیشن‌های خیره کننده برای روایت بخش داستانی و استفاده صحیح از معانی تاریکی و روشنایی در معماها و طراحی بازی تنها نشان دهنده‌ی بخشی از کیفیت بازی Sky: Children of the Light است. بازی Sky از نظر موسیقی متن و صداگذاری نیز یک اثر درجه یک به شمار می‌آيد و تجربه‌ی بازی با هدفون لذت بازی را چندین و چند برابر خواهد کرد. افکت‌های صوتی به خوبی با انیمیشن‌های بازی هماهنگ شده‌اند و به خوبی بازیکنان را در دنیای بی نظیر بازی غرق خواهند کرد.

 Sky: Children of the Light

بازی Sky: Children of the Light از آن دسته بازی‌هایی است که گیمرهای پلتفرم موبایل به هیچ وجه نباید تجربه‌ی آن را از دست بدهند. با توجه به رایگان بودن بازی امکان تجربه‌ی آن برای همه فراهم است و با بهینه سازی خوب بازی در اکثر دستگاه‌های میان رده هم به خوبی اجرا می‌شود. خرید‌های درون برنامه‌ای نیز در اثر وجود دارند اما برای به پایان رساندن بازی، استفاده از آنها اجباری نیست و فقط در برخی موارد روند بازی را سریع‌تر می‌کنند. بازی Sky: Children of the Light را هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین می‌توان تجربه کرد و می‌توان آن را از اپ‌استور با حجمی حدود ۲۰۰ مگابایت دانلود کرد.

دانلود بازی Sky: Children of the Light 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده