نویسنده: تیم کجارو
// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵

با جشنواره های خاص گرجستان آشنا شوید

جشنواره‌های زیادی در گرجستان در حال برگزاری هستند که می‌توانید با حضور در آن‌ها با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا شوید.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومجی بازنشر شده است.

گرجستان کشوری است که قرن‌ها تاریخ پر فراز و نشیب دارد و از نظر فرهنگی و تاریخی، بسیار غنی است. فرهنگ بومی در گرجستان برای گردشگران خارجی بسیار جذاب است. در این کشور فستیوال‌های مختلفی برای آشنایی با این فرهنگ بومی برگزار می‌شود؛ فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی که مخصوص گرجستان هستند.

اهالی گرجستان دوست دارند برای هر چیزی جشن بگیرند؛ از تولد شهر تفلیس گرفته تا فصل برداشت انگور. جشنواره‌ها در گرجستان معمولا حول محور خوراکی‌ها، موسیقی یا رویدادهای محلی است. بهترین روش برای اینکه با فرهنگ بومی گرجستان آشنا شوید، شرکت در یکی از این جشنواره‌ها است.

اگر دوست دارید به گرجستان سفر کنید و این جشنواره‌ها را از نزدیک ببینید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور گرجستان را جست‌وجو کنید. تورهای ارائه شده، از معتبرترین آژانس‌های گردشگری هستند. با توجه به قیمت و شرایطی که مد نظر دارید، می‌توانید ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید.

جشنواره Tbilisoba

فستیوال خاص گرجستان

با وجود اینکه تاریخ رسمی پایه‌گذاری شهر تفلیس مشخص نیست، اهالی گرجستان آن را با جشنواره‌ای دیدنی جشن می‌گیرند. اولین جشنواره Tbilisoba در تاریخ ۲۸ اکتبر سال ۱۹۷۹ برگزار شده است و از آن زمان هر سال آخرین روزهای آخرهفته هر ماه اکتبر برگزار می‌شود. این تاریخ زمانی است که فصل برداشت تمام می‌شود و طبیعت در حال تغییر رنگ است ولی آب و هوا هنوز گرم است. اما در یکی دو سال اخیر دولت تصمیم گرفته است که این رویداد را به ماه سپتامبر منتقل کند و تاریخ آن متغیر است.

در جریان این جشنواره، مناطق مرکزی شهر پر از فروشنده‌هایی می‌شود که محصولات محلی مختلف از جمله انواع پنیر، سبزی، میوه، عسل، میوه خشک شده، چورچخلا و لباس‌ها و اکسسوری دست‌ساز می‌فروشند. هر آنچه که فکر کنید از سوغات و صنایع دستی گرجستان پیدا می‌شود. اما این جشنواره فقط به غذا محدود نمی‌شود. اجراهای نمایشی از گذشته این کشور، موسیقی و رقص محلی، کنسرت و آتش‌بازی از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

جشنواره Mtkhetoba-Svetitskhovloba

این جشنواره نیست بلکه بیشتر یک جشن یک روزه است. یکی از مهم‌ترین تعطیلات رسمی در کشور گرجستان است. این جشن هر سال در تاریخ ۱۴ اکتبر برگزار می‌شود. این رویداد سابقه‌ای طولانی و ریشه در دین مسیحیت دارد. غیر از مراسم مذهبی که در کلیسا برگزار می‌شود، رویدادهای جذابی هم در شهر برگزار می‌شود.

جشنواره Tushetoba

این جشنواره در منطقه Tusheti برگزار می‌شود و جشنواره‌ای برای بزرگداشت میراث فرهنگی است.

به طور سنتی، یک مسابقه سوارکاری افتتاح‌کننده این رویداد است. برنده مسابقه یک پرچم و یک گوسفند دریافت می‌کند. اهالی این منطقه در کار پرورش دام فعالیت دارند. این منطقه به خاطر برج‌های قرون وسطایی، دهکده‌های بکر و دیدنی و چشم‌اندازهای زیبا، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است.

یکی از بهترین سرگرمی‌های شما در این منطقه تماشای مراحل درست کردن خینکالی، غذای ملی گرجستان است. حتما در این منطقه دلتان می‌خواهد که این غذا را امتحان کنید.

فستیوال Art-Gene

تور زمینی گرجستان

این فستیوال از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌شود و یک جشنواره موسیقی سنتی است. این جشنواره را در موزه مردم شناسی در تفلیس برگزار می‌کنند. موسیقی‌دانان متخصص در موسیقی محلی و سنتی، هنرمندان معاصر گرجستانی و گروه‌های رقص محلی در این جشنواره شرکت دارند.

برخلاف بسیاری از فستیوال‌های دیگر گرجستان، این جشنواره در تابستان برگزار می‌شود و یک هفته طول می‌کشد. در طول روز علاوه بر لذت بردن از آب و هوای تابستانی و طبیعت زیبا می‌توانید در بین غرفه‌های صنایع دستی به گشت و گذار مشغول شوید و غذاها و نوشیدنی‌های متنوع محلی را امتحان کنید.

جشنواره پنیر

تور ارزان گرجستان

گرجستان از نظر تولید پنیر، تنوع قابل توجهی دارد. بهترین جا برای امتحان کردن انواع پنیرهای گرجستان، فستیوال پنیر است که در تفلیس برگزار می‌شود. از سال ۲۰۱۵ تولیدکنندگان پنیر ارمنی و آذربایجانی نیز در این رویداد شرکت می‌کنند و پنیرهای متنوع خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده