نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

انصراف «شبی که ماه کامل شد» از اکران و واکنش پخش کننده «ایده اصلی» به آن

تهیه کننده فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با انتشار نامه‌ای در پاسخ به سعید خانی از ادامه اکران فیلم صرف نظر کرد و سعید خانی، پخش کننده فیلم «ایده اصلی» نسبت به این نامه واکنش نشان داده است.

مدتی پیش سعید خانی، مدیر عامل شرکت خانه فیلم با در اعتراض به تاخیر در اکران فیلم «ایده اصلی» صحبت‌هایی کرد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با انتشار نامه‌ای به شرح زیر، از ادامه اکران ویژه «شبی که ماه کامل شد» خبر داده است. البته قرار شد این انصراف در جلسه شورای صنفی بررسی شود. بخش‌هایی از این نامه به شرح زیر هستند:

با سلام

بدینوسیله اعلام می‌دارم به‌دلیل مصاحبه‌های خلاف واقع مدیر پخش «خانه فیلم» که از به تاخیر افتادن اکران فیلمشان در سرگروه استقلال مطرح نموده‌اند، از حق فیلم خود جهت ادامه اکران در سرگروه سینما استقلال (با توجه به ماده ۱۵ در فصل چهارم آیین نامه اکران) صرف نظر می‌نمایم و همچون فیلم‌های دیگر (مانند فیلم متری شش و نیم که نزدیک به پنج ماه است اکران می‌باشد)، با سینماهای زیرمجموعه خود به اکران این فیلم ادامه می‌دهم و همچنین از مردم بابت استقبال بسیار عالی‌شان از فیلم «شبی که ماه کامل شد» تشکر نموده و امیدوارم همین استقبال خوب ادامه داشته باشد که سینما مدیون حمایت‌های مردم از اکران فیلم‌های روی پرده است.

البته امیدوارم که فیلم پخش کننده مذکور ناراضی، واقعا آماده اکران باشد و از این هفته اکران کند و دلیل این اعتراضش حربه تبلیغاتی غیر اخلاقی نباشد که در این صورت مصاحبه او بار حقوقی دارد و قطعا از دفتر پخش کننده به مراجع قضایی مربوطه شکایت خواهم کرد.

محمدحسین قاسمی

تهیه کننده فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»

الناز شاکردوست شبی که ماه کامل شد

سعید خانی، پخش کننده فیلم سینمایی «ایده اصلی» نیز به تازگی با انتشار متنی به نامه‌ی بالا واکنش نشان داده است:

جناب آقای محمدحسین قاسمی

با سلام و احترام

اول) به نظرم شبی که ماه کامل شد آن قدر فیلم خوبی است و خوش بختانه آن قدر از آن استقبال شده که بتواند با استفاده از تمهیدهای قانونی و بدون نیاز به تهدید و تخریب به اکرانش ادامه دهد.

دوم) بنده را تهدید به شکایت کرده‌اید. نمی‌دانم موضوع شکایت احتمالی‌تان چه خواهد بود ولی امیدوارم بدون هیجان‌زدگی، گفتگوی بنده را که در آن هیچ اشاره‌ای به نام فیلم و شخص شما نشده، یک بار دیگر بخوانید. گفتگوی بنده "حربه تبلیغاتی" نبود ولی این سخن شما که اگر مصاحبه پخش کننده ایده اصلی حربه تبلیغاتی باشد، "بار حقوقی خواهد داشت،" از هر نظر عجیب است!

سوم) تعویق حداقل یک هفته‌ای‌ اکران ایده اصلی از دوم به نهم مرداد ماه، از سوی پخش کننده فیلم شما به بنده اطلاع داده شد و من نیز پس از جلب موافقت تهیه کننده فیلم، برنامه‌ها و مواد تبلیغاتی مثل روزشمار را برای شروع اکران در نهم مرداد ماه تنظیم و آماده کردم. آن چه امروز باعث واکنش ما شد، طرح احتمال تعویق دوباره شروع اکران ایده اصلی در جلسه امروز (سی ام تیر ماه) شورای صنفی اکران در حضور بنده و تهیه کننده فیلم بود. تعویقی که می‌تواند کل برنامه‌های تبلیغاتی ما را آشفته کند.

چهارم) فیلم متری شیش و نیم طبق آیین نامه بعد از هفت هفته از سرگروه برداشته شد. طبق آیین نامه سه هفته در زیرگروه نمایش داده شد و الان بعد از پایان ده هفته طبق قانون به اکران تک سانسش ادامه می‌دهد.

پنجم) مقابله اهالی سینما با یکدیگر و هر رفتار و گفتاری که به ایجاد سوءتفاهم در سینما دامن بزند، در هر زمان محکوم و ناخوشایند است و در شرایط فعلی سینما، ناخوشایندتر. امید که تعصب ستودنی ما فعالان تولید و پخش روی ساخته‌های مان، مانع از انجام گفتگو برای حل مشکلات و هموار کردن مسیر اکران فیلم های‌مان نشود. موفق باشید.

سعید خانی/ مدیرعامل «خانه فیلم»

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های سعید خانی و محمدحسین قاسمی چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده