// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل ChessFinity؛‌ شطرنج بی پایان

ChessFinity یک بازی موبایل سرگرم کننده با المان‌های نوآورانه است که بازیکنان را در قالب مهره‌های شطرنج، در مسیری بی‌پایان قرار می‌دهد.

در معرفی بازی موبایل امروز، به‌سراغ یک بازی سرگرم کننده و متفاوت از بازی شطرنج رفته‌ایم؛ اثری که تیم سازنده آن به‌واسطه المان‌های جدید سعی کرده است تجربه‌ای متفاوت را در دسترس کاربران بازی‌های موبایل قرار دهد. بازی اندروید و آیفون ChessFinity، یک بازی الهام گرفته از شطرنج است. البته دقیقا شاهد بازی شطرنج نیستیم و مکانیزم‌های متفاوت بازی آیفون و اندروید ChessFinity سبب شده است که با یک اثر متفاوت و لذت بخش طرف باشیم. بازی موبایل ChessFinity فاقد داستان است و گیم‌پلی، مهم‌ترین نقش در سرگرمی بازیکنان را ایفا می‌کند.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters
بازی اندروید و آیفون ChessFinity یک بازی ثبت رکورد است که مکانیزم‌های شطرنج را در خود جای داده است

در بازی شطرنج، بازیکن مهره‌های متفاوتی دارد که هرکدام ویژگی و نوع حرکت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. حال بازیکنی که بتواند شاه حریف خود را زودتر کیش‌ومات کند، برنده‌ی بازی است. ChessFinity دقیقا همین موارد را در خود جای داده است، اما در محیطی بی‌انتها و اعمال یک سری محدودیت‌ها، سبب شده است تا بازیکنان مضطرب شوند و اشتباه‌های بیشتری را مرتکب شوند. با شروع بازی موبایل ChessFinity یک بخش آموزشی برای شما درنظر گرفته شده است که در این قسمت نحوه‌ی بازی کردن را یاد می‌گیرید. ساختار بازی بدین شکل است که بازیکنان در یک مسیر بی انتها قرار می‌گیرند. در ادامه باید به‌واسطه‌ی مهره‌هایی که دارند، مسیر را ادامه بدهند و به مناطق امن برسند. سوال اصلی این است که مناطق امن چه ویژگی‌ای دارند و تیم سازنده چه محدودیت‌هایی را در بازی قرار داده است تا بازیکنان برای رسیدن به مناطق امن لحظه شماری کنند؟ موقعی که بازی شروع می‌شود، یک دقیقه زمان دارید تا مسیر بازی را پیش ببرید و رکورد جدیدی را برای خود ثبت کنید. دراین‌میان با از بین بردن سایر مهره‌های سفید رنگ شطرنج، می‌توانید زمان بیشتری را دریافت کنید. نکته‌ای که اهمیت بسیاری دارد، این است که بدانید در چه زمان از کدام مهره‌ی خود استفاده کنید، زیرا نسبت‌به هر حرکت شما، مهره‌های سفید رنگ هم حرکت متفاوتی را انجام می‌دهند.

برای مثال اگر مهره‌ی وزیر را در مسیری قرار بدهید که مهره‌ی وزیر سفید رنگ قرار دارد، بدانید که مهره‌ی شما از بین خواهد رفت. زمانی هم که یکی از مهره‌های شما از بین برود، دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید، ازاین‌رو به اول بخشی که در آن قرار دارید، بر می‌گردید. در طول مسیر خود بخش‌هایی را مشاهده می‌کنید که حکم مناطق امن را دارند. زمانی‌که به این مناطق برسید، اگر مهره شما از بین برود، دیگر به ابتدای بازی بر نمی‌گردید و کار خود را از همین منطقه امن جدید شروع می‌کنید. این روند تا زمانی ادامه پیدا می‌کند تا اینکه تمامی مهره‌های شما از بین بروند و بازنده شوید. درواقع بازی اندروید و آیفون ChessFinity یک بازی ثبت رکورد است که مکانیزم‌های شطرنج را در خود جای داده است. همچنین در محیط سکه‌ها و جعبه‌های مختلفی قرار دارند که دریافت آن‌ها، مزیت‌های مختلفی را کسب می‌کنید. به‌عنوان نمونه اگر تمامی مهره‌های شما از بین برود، یک فرصت مجدد را می‌توانید با سکه‌هایی که جمع کرده‌اید، خریداری کنید. درکنار موارد ذکر شده، بازی آیفون و اندروید ChessFinity دارای ویدیوهای تبلیغاتی است که پس از بازنده شدن شما، نمایش داده می‌شوند.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

اگر به‌دنبال یک بازی سرگرم کننده و متفاوت در میان سایر بازی‌های موبایل در سبک ثبت رکورد هستید، بازی موبایل ChessFinity می‌تواند تجربه‌ی متفاوت و جدیدی باشد. در پایان یادآوری می‌کنیم که مقالات بهترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می‌شوند که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید. در ادامه می‌توانید تریلر بازی ChessFinity را در زومجی تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی ChessFinity


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده