نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

۳۴ نفر قربانی آتش سوزی مرگبار استودیوی انیمیشن کیوتو

شمار قربانیان آتش سوزی روز پنج شنبه استودیوی انیمیشن کیوتو به ۳۴ نفر رسید تا ابعاد این حادثه غم انگیز بزرگ‌تر شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شمار قربانیان آتش سوزی روز پنج شنبه استودیوی انیمیشن کیوتو افزایش یافته است. روز پنج شنبه بود که استودیوی انیمیشن کیوتو در فوشیمی، کیوتو ژاپن به صورت عمدی آتش زده شد. طبق گفته افراد محلی، یک فرد ۴۱ ساله با ریختن گازوئیل ساختمان شماره یک این استودیو را به آتش کشید و با اینکه موفق به فرار شد، اما در نهایت توسط پلیس دستگیر شده است. این فرد مدعی شده که استودیوی کیوتو رمان او را دزدیده بوده و این استودیو را به سرقت ادبی متهم کرده است. این آتش سوزی حدود ۵ ساعت طول کشید که در نهایت ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۵ نفر نیز مجروح شدند. با این حال، اخیرا اعلام شده که شمار قربانیان با فوت یک نفر دیگر در بیمارستان به ۳۴ نفر افزایش یافته است.

استودیوی انیمیشن کیوتو

این حادثه بزرگ‌ترین حادثه کشتار جمعی تاریخ ژاپن پس از جنگ جهانی دوم است که مردم این کشور را در شوک فرو برده است. طبق گفته NHK، فردی که این استودیو را آتش زده در سال ۲۰۱۲ نیز به دلیل دزدی از فروشگاه دستگیر و به ۳.۵ سال حبس محکوم شده بود و در این حادثه نیز او مجروح شده است. تحقیقات پلیس ژاپن در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد. استودیو کیوتو بیشتر برای ساخت انیمه‌های محبوبی چون انیمه A Silent Voice (صدای خاموش)، انیمه K-On (کی-اون) و انیمه Violet Evergarden شناخته می‌شوند. هیدکی هاتا، رئیس استودیوی انیمیشن کیوتو در بیانیه منتشر شده گفت:

من عمیقا ناراحتم و نمی‌توانم این اتفاق را تحمل کنم. من هرگز در رویاهایم نیز فکر نمی‌کردم چنین حادثه‌ای رخ دهد. این یک ضربه جدی به شرکت و صنعت ما بوده است. هر یک از افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، همکار عالی و فوق العاده‌ای بودند.

نائوکو یامادا، کارگردان انیمه A Silent Voice و انیمه K-On، نیز در استودیوی انیمیشن کیوتو و محل آتش‌سوزی حضور داشته که موفق شده از این حادثه جان سالم به در ببرد. با این حال، طبق گفته این استودیو در این حادثه انیماتورهای با تجربه و سرشناسی جان خود را از دست داده‌اند و این حادثه باعث غم و اندوه طرفداران این استودیو و طرفداران انیمه شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده