// سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۴

نخستین تصاویر از پشت صحنه ساخت فیلم Tenet منتشر شدند

با آغاز فیلم‌برداری Tenet، جدیدترین ساخته‌ی کریستوفر نولان، به‌تازگی اولین تصاویر از پشت صحنه‌ی ساخت این فیلم منتشر شده‌اند؛ تصاویری که نولان، فیلم‌بردار اثر و رابرت پتینسون را نشان می‌دهند.

همان‌گونه که پیش‌تر هم مطلع شده بودیم، کارگردان فیلم‌هایی همچون «تلقین» (Inception) و «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) از چند هفته‌ی قبل فیلم‌برداری فیلم Tenet، تازه‌ترین اثرش را در کشورهای مختلف شروع کرده است. همین هم به شکلی قابل انتظار سبب شد تا چند تصویر از پشت صحنه‌ی ساخت بخش‌هایی از فیلم در کشورهای استونی و اوکراین راه خود را به اینترنت پیدا کنند و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرند. در این تصاویر می‌توان علاوه‌بر شخص نویسنده و کارگردان، هویته ون هویتما (فیلم‌بردار سه اثر اخیر نولان و فیلم‌هایی همچون Her و Spectre)، رابرت پتینسون، جان دیوید واشنگتن و تعداد قابل توجهی از نابازیگرها و عوامل ساخت اثر را مشاهده کرد. همچنین در کمال تعجب، پوستری هم از فیلم منتشر شده است که عده‌ای آن را کاملا تقلبی و ساخته‌شده توسط طرفداران و بعضی‌ها هم آن را یک پوستر اولیه و نهایی‌نشده اما رسمی، به حساب می‌آورند.

Tenet

Tenet

فیلم جدید کریس نولان که گزارش‌های رسمی اخیر از آن با عنوان «اکشنی حماسی و جریان‌یافته حول جاسوسی‌های بین‌المللی» یاد کرده‌اند، با انتشار کم‌ترین اطلاعات ممکن مراحل ساخت خود را پیش می‌برد؛ چون شرکت برادران وارنر روی این موضوع تاکید زیادی دارد و حتی دائما فیلم‌نامه‌ی آن را در شرایطی نامعمول، در اختیار بازیگران اصلی اثر قرار می‌دهد. Tenet که احتمالا با بودجه‌ای ۲۲۵ الی ۲۳۰ میلیون دلاری ساخته می‌شود و نخستین فیلم غیر ریبوت/غیر دنباله و اورجینال دهه‌ی اخیر است که از استودیویی هالیوودی بالاتر از دویست میلیون دلار بودجه دریافت می‌کند، در استونی، انگلستان، هند، ایتالیا، اوکراین و دو کشور اعلام‌نشده‌ی دیگر، فیلم‌برداری خواهد شد. همچنین آرون تایلر-جانسون، کنت برانا، کلمنس پوئسی، دیمپل کاپادیا، مایکل کین، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی و جان دیوید واشنگتن هم گروه بازیگران اصلی تازه‌ترین فیلم کریستوفر نولان را تشکیل می‌دهند.

Tenet اولین فیلم هالیوودی اورجینال و غیر دنباله/غیر بازسازی پس از Avatar جیمز کامرون است که از یک استودیو بودجه‌ای بالاتر از دویست میلیون دلار، دریافت می‌کند

با اینکه Tenet در لغت بیشتر به معنای عقیده، اصول یا قواعد کلی یک دین یا مکتب فلسفی است، احتمالا به مانند آثار قبلی نولان ما باید برای درک معنای دقیق اسم این فیلم جدید تا زمان اکرانش صبر کنیم؛ فیلمی که در تاریخ هفدهم ژوئیه/جولای سال ۲۰۲۰ میلادی (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹ شمسی) به روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت و شاید اواخر پاییز سال جاری، شانس دیدن نخستین تیزر آن را داشته باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده