نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۸

واکنش منتقدان به فیلم Spider-Man: Far from Home - مرد عنکبوتی: دور از خانه

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home) مدت کمی است که اکران شده و منتقدان علاوه بر تحسین بازیگران، آن را تجربه‌ای سرگرم کننده و جذاب خواندند.

فیلم Spider-Man: Far from Home یا در زبان فارسی «مرد عنکبوتی: دور از خانه» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و کمدی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست جان واتس، نویسنده و کارگردان فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)، فیلم Cop Car (ماشین پلیس) و فیلم Clown (دلقک)، ساخته شده است. در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون تام هالند در نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن، ساموئل ال جکسون در نقش تالس، زندیا در نقش میشل «ام جی»، کوبی اسمالدرز در نقش سورن (همسر تالس)، جان فاورو در نقش هارولد «هپی» هوگن، جی بی اسموو در نقش آقای دل، جیکوب باتالون در نقش ند لیدز، مارتین استار در نقش آقای هرینگتون، مریسا تومی در نقش زن عمو پارکر، جیک جیلنهال در نقش کوئنتین بک/میستریو و تونی ریوولوری در نقش یوجین «فلش» تامپسون و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹ (۵ تیر ۱۳۹۸) در سالن‌های نمایش هالیوود در لس آنجلس به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۹ را از بین ۴۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۲ جولای ۲۰۱۹ (۱۱ تیر ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. این فیلم تا به این لحظه نقدهای مثبت زیادی را دریافت کرده است. به طور کلی می‌توان گفت که منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، آن را «دنباله‌ای راضی کننده و لذت‌بخش» توصیف کردند. آنها تا حد زیادی ایفای نقش و نحوه عملکرد بازیگران تیم به خصوص تام هالند و جیک جیلنهال را مورد تحسین قرار دادند. تهیه کنندگی این اثر برعهده کوین فایگی و ایمی پاسکال بوده است. از طرف دیگر هم کریس مک‌کنا و اریک سامرز براساس داستان‌هایی که استن لی و استیو دیتکو نوشته بودند، نگارش فیلمنامه خود را انجام داده‌اند.

از آنجا که چند وقتی است که از نمایش فیلم Spider-Man: Far from Home در هالیوود و اکران عمومی آن در سینماهای ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Spider-Man: Far from Home  از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

ابرقهرمان همسایه دوست‌داشتنی ما تصمیم می‌گیرد تا در این فیلم به بهترین دوستان خودش یعنی ند و ام جی بپیوندد و به همراه دیگر اعضای گروهشان برای یک تعطیلات به اروپا برود. با این حال، نقشه‌ی پیتر برای اینکه برای یک مدت کوتاه چند هفته‌ای فعالیت‌های ابرقهرمانی را کنار بگذارد و کمی کنار دوستانش خوش باشد، خیلی زود خراب می‌شود. او از روی ناچاری مجبور می‌شود تا پیشنهاد نیک فیوری برای کمک کردن را بپذیرد. او حالا باید رمز و راز‌هایی را که پشت حمله‌های یک سری موجودات عنصری وجود دارد، افشا کند؛ موجوداتی که در سرتاسر قاره در حال ایجاد هرج و مرج و البته ویرانی‌های عظیم هستند!

Spider-Man: Far From Home

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Spider-Man: Far from Home بیندازیم:

تاشا رابینسون | ورج

۹۲ از ۱۰۰

این فیلم یک پیروزی کامل و بزرگ است؛ یک اثر مملو از صحنه‌های اکشن و احساسی خالص که آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. فیلم Spider-Man: Far from Home توانسته عملکرد خیلی خوبی نسبت به قسمت‌های قبلی خود داشته باشد و با قدرت زیاد، داستان دنیای سینمایی مارول را از روش‌های خیلی خوب و به‌یادماندنی، جلو ببرد.

جیم وجوودا | آی جی ان

۸۸ از ۱۰۰

فیلم Spider-Man: Far from Home یک اثر کاملا سرگرم کننده، سراسر صحنه‌های احساسی، لحظه‌های خنده‌دار و مملو از نکات جذاب است که تمام طرفداران این مجموعه را به وجد می‌آورد.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

نکته کلیدی و مهمی که در این فیلم وجود دارد، جدا از نحوه عملکرد و ایفای نقش تام هالند که با اعتماد به نفس و همچنین زنده دلی بسیار بیشتری نسبت به بقیه نقش اصلی آن را ایفا می‌کند، این است که کمی در آن مغلطه وجود دارد؛ البته منظور من این است که مغلطه به شیوه‌ای مثبت و خوب در این اثر وجود دارد.

پیتر هارت لاوب | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه فوق‌العاده لذت بخش است؛ یک اثر سرگرم کننده که با موفقیت توانست دکمه راه‌اندازی مجدد و شروع دوباره را برای دنیای سینمایی مارول فشار دهد.

Spider-Man: Far From Home

مت دونیتو | We Got This Covered

۷۰ از ۱۰۰

فیلم Spider-Man: Far From Home همان اثر شاد، خنده‌دار، پادزهر گونه و سرگرم کننده‌ی «مسافرتی» و نوجوانانه‌ای است که طرفداران بعد از تماشای فیلم Endgame (پایان بازی) و متحمل شدن آن حجم از ناراحتی و غم به آن احتیاج داشتند.

جاشوا راث کاف | تایم اوت

۶۰ از ۱۰۰

در واقع می‌توان گفت که انرژی عجیب و غریب و ناشیانه‌ی نوجوانان، همان سلاح مخفی کمپانی مارول است که قصد دارد بعد از اکران فیلم Avengers (انتقام جویان)، ذائقه مردم را با آن تغییر دهد؛ انرژی‌ای که می‌تواند همه چیز را روشن و سرگرم کننده کند.

اولیور جونز | آبزرور

۵۰ از ۱۰۰

اگر فیلم Spider-Man Far from Home یک پیروزی باشد، که احتمالا خیلی‌ها این موضوع را قبول دارند و حتی باکس آفیس هم بدون شک آن را تایید می‌کند، یک پیروزی برای سرمایه‌گذاران است، نه دنیای هنری. در واقع به خاطر امید بسیار زیاد و هیجانی که این فیلم ما می‌دهد، است که ما مخاطبان و مصرف کنندگان نمی‌توانیم فرق این دو را بفهمیم.

مایک اسکات | New Orleans Times-Picayune

۴۰ از ۱۰۰

منظور من را اشتباه برداشت نکنید: جیک جیلنهال یک بازیگر فوق‌العاده است؛ کسی که یک ترکیب نادر از قدرت، ترحم و گیرندگی را درون خودش دارد. اما حتی چنین بازیگر و نقطه قوتی هم نتوانسته چنین فیلمنامه تنبل و خسته کننده‌ای را بالا بکشد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Spider-Man: Far from Home نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خیلی خوب، هیجان انگیز و سرگرم کننده بدانیم. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Spider-Man: Far from Home


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده