نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

احتمال خرید استودیو‌های جدید توسط سونی پیش از عرضه پلی استیشن 5

طبق گفته مدیرعامل پلی‌استیشن، سونی به خرید استودیو‌های بازیسازی جدید در آینده علاقه‌مند است. 

یکی از اقداماتی که مایکروسافت در سال‌های اخیر انجام داده، خرید استودیو‌های بازیسازی جدید بوده است؛ استودیو‌هایی مثل Inxile یا Obsidian. با این حال به نظر می‌رسد که سونی هم در آینده نزدیک، اقدام مشابهی انجام خواهد داد و شاهد خرید استودیو‌های بازیسازی توسط آن‌ها خواهیم بود. جیم رایان، مدیرعامل بخش پلی‌استیشن سونی، اخیرا در مصاحبه‌ای با Nihon Keizai Shimbun که توسط سایت Gematsu ترجمه شده، اعلام کرده که سونی به خرید استودیو‌های جدید علاقه‌مند است. 

جیم رایان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر داشتن محتوا و بازی‌های غنی و متنوع اهمیت بالایی دارد، به رقیب‌هایی چون گوگل (با پلتفرم استریم استیدیا) اشاره و آن را یکی از دلایل علاقه‌مند بودن آن‌ها به خرید استودیو‌های جدید اعلام کرد. وی در ادامه گفت:

حضور شرکت‌های جدیدی در حوزه بازی‌های ویدیویی که امید زیادی به موفقیت دارند، موردی است که از آن استقبال می‌کنیم. ما هم با سابقه نزدیک به ۲۵ سال فعالیت در این صنعت، محتویات ارزشمندی در اختیار داریم. 

جیم رایان اشاره‌ای به اینکه خرید استودیو‌های جدید ممکن است چه زمانی رخ بدهند، نداشت با این حال با توجه به عرضه احتمالی کنسول بعدی این شرکت که ممکن است پلی استیشن 5 نام داشته باشد، بعید نیست که سونی پیش از عرضه کنسول کار خرید استودیو‌های دیگر را آغاز کند تا این استودیو‌ها بتوانند آثار مختلفی برای کنسول نسل نهمی آن‌ها بسازند. البته سونی پیش از این همکاری خوبی در زمینه انتشار بازی‌های انحصاری با استودیو‌هایی که تحت مالکیت خودش نیستند انجام داده است و انتشار انحصاری بازی Spider-Man استودیو اینسامنیاک یا اخیرا بازی Judgment سگا برای پلی‌استیشن 4 نمونه‌ای از این نوع همکاری‌ها هستند. 

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان سونی ممکن است به خرید چه استودیو‌هایی علاقه داشته باشد؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده