نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۷

سریال ویچر تمام آنچه از این مجموعه انتظار داریم به نمایش می‌گذارد

گویا سریال اقتباسی The Witcher سرویس استریم نتفلیکس، همچون فصل‌های ابتدایی سریال Game of Thrones، پر از خشونت، دنیایی از هیولاها و صحنه‌های نامناسب برای افراد سنین پایین‌تر خواهد بود.

لورن اشمیت هیسریش، تهیه‌کننده اجرایی سریال Daredevil (دردویل)، به‌عنوان شورانر، نویسنده و تهیه‌کننده در سریال The Witcher (ویچر) سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) حضور دارد. وی اطلاعات جدیدی راجع به تِم کلی این سریال اقتباسی بسیار مورد انتظار را با طرفداران مجموعه کتاب‌ها و بازی‌های ویدئویی «ویچر» به‌اشتراک گذاشت و در یک کلام باید منتظر مجموعه‌ای کاملاً «بزرگسالانه» باشیم که هر چیزی در آن به‌نمایش درمی‌آید و البته با توجه به دنیای «ویچر»، تصمیمی غیر از این هم از سوی سازندگان، تصمیمی پرریسک بود و شاید طرفداران پس از تماشای همان فصل اول با انتقادات خود، ادامهٔ ساخت سریال را به نفس نفس می‌انداختند. لورن اشمیت هیسریش در مصاحبه با سایت اینترتینمنت ویکلی در مورد اقتباس تلویزیونی مجموعهٔ «ویچر» چنین توضیح داد:

ما این سریال را از روی بازی ویدئویی این مجموعه اقتباس نکرده‌ایم؛ این سریال اقتباسی مستقیم از مجموعه کتاب‌های «ویچر» است؛ این کتاب‌ها همچون بازی‌های ویدئویی که آن بازی‌ها نیز از همین کتاب‌ها اقتباس شده‌اند، عالی هستند. آن بازی‌های ویدئویی یک مسیر را می‌رفتند، ولی ما مسیر دیگری را انتخاب کرده‌ایم.

این طور که‌نظر می‌رسد سریال اقتباسی The Witcher، همچون آینه‌ای از فصل‌های ابتدایی مجموعهٔ محبوب طرفداران Game of Thrones (بازی تاج و تخت) خواهد بود که فرمول سیاست‌های پیچیده، صحنه‌های نامناسب برای سنین پایین و لحظاتی درام خواهد داشت و بیشتر دنیای این مجموعه به‌صورت کلی آن معرفی و به‌تصویر کشیده خواهد شد و همچنین آنتاگونیست اصلی هم نخواهد داشت و گرالت با بَدمن واقعی مواجه نخواهد شد؛ اتفاقی که شاید در فصل‌های بعدی روی دهد یا حداقل شخصیت شروری واقعاً شرور و نه خاکستری را در مجموعه ببینیم. لورن اشمیت هیسریش در ادامه صحبت‌های خود در این رابطه چنین گفت:

صحنه‌های خشونت‌آمیز و نامناسب برای سنین پایین در سریال The Witcher اضافه شده است و آن هم به‌دلایل داستانی، نه فقط شوک به بیننده خواهد بود

شخصیت شرور و منفی واقعی در این سریال وجود ندارد. یکی از موضوعاتی که از کندوکاو در داستان‌های کتاب از برخورد با آن بسیار لذت بردیم، این بود که همه‌چیز و همه‌کس در این دنیا، خاکستری است. آن شخصیت که در ابتدای کار سخت به‌دنبال گرفتنش و فهمیدن داستانش هستید، شاید در انتها همان کسی نباشد که آن‌طور در موردش فکر می‌کردید. شخصیت‌هایی که از آنان متنفرید و این شخصیت‌ها موجوداتی شیطانی به‌نظر می‌رسند، شاید توسط چیزی که به انسان‌ها و احساسات انسانی مربوط است، چنین شده‌اند. پس از توجه به این موضوعات، آن را در قصه گنجاندم و پس از تماشای سریال دیدم که عهد و وفادارای چقدر دستخوش تغییر می‌شود.

لورن اشمیت هیسریش در مورد صحنه‌های خشن و نامناسب این سریال اقتباسی نیز چنین گفت:

من روزانه قسمت‌های این سریال را چند مرتبه تماشا می‌کنم و بچه‌های من اجازه ندارند که به صفحهٔ نمایش نگاه کنند؛ یک مرتبه یکی از آنان مخفیانه چیزی دید که نباید می‌دید و همان صحنه، بچه را ترساند. در کل بگویم که این سریال، سریالی خیلی بزرگسالانه است! صحنه‌های خشنوت‌آمیز و نامناسب برای سنین پایین را در سریال The Witcher اضافه کردم و آن هم به‌دلایل داستانی، نه فقط شوک به ببیننده است. فکر می‌کنم که بینندگان ما بسیار زرنگ و باهوش هستند و متوجه می‌شوند چه صحنه‌ای برای شوکه کردن آن‌هاست و درمقابل چه صحنه‌هایی خط داستانی را جلو می‌برند.

لورن اشمیت هیسریش در مورد شخصیت دوست‌داشتنی گرالت چنین توضیح داد:

شخصیت گرالت، یک شکارچی هیولا است و از همان ابتدای کار می‌بینیم که چطور این سریال به هیولاها و انسان‌های درون داستان و روابط میان آنان می‌پردازد. فکر می‌کنم مردم از دیدن اینکه چه تعداد هیولا را در سریال قرار داده‌ایم و هر کدام به‌داستان مربوط هستند، غافلگیر خواهند شد. چنین حسی خواهد بود که مجموعه‌ای هیولامحور است که در کنارش اتفاقاتی را در دنیایی که از نظر سیاسی بسیار متفاوت و خارق‌العاده شده است به تماشا نشسته‌ایم.

سرویس استریم نتفلیکس چندی پیش اولین پوستر و تصاویر رسمی این سریال فانتزی را که ساخت آن از سال ۲۰۱۷ رسماً تأیید شده بود، منتشر کرد که تمرکز بیشتر این تصاویر روی هنری کویل، بازیگر نقش گرالت بود.

هنری کویل، فریا آلن، آنیا چالوترا، آنا شافر، جودی می، میمی دیونی، تریکا ویلسون-رید، میلی برادی، آدام لوی، بیورن هیریون هارلدسون، می‌آنا بورینگ، ربکا بنسون، شین اتول، لوک نیل، متیو نیل، توبی بمتفا، سانی سرکیس، رادریک هیل، اینگه بکمن، شارلوت اولری، ناتاشا کالزک، امیت شاه و تام کنتون، از جمله بازیگرانی هستند که در فصل اول سریال The Witcher حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال ویچر اقتباسی از رمانی به همین نام اثر اندری ساپکوفسکی است. فصل اول سریال The Witcher براساس دو رمان اول این مجموعه به‌نام‌های Sword of Destiny و The Last Wish تولید شده و قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ از سرویس استریم نتفلیکس پخش شود. فصل اول این سریال در ۸ قسمت تولید خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که نتفلیکس امید زیادی به موفقیت این سریال دارد و حتی خبرهایی مبنی بر تمدید زودهنگام آن برای چند فصل دیگر منتشر شده بود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده