// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

مدیر عامل یوبیسافت: پورت کردن بازی‌ها برای Stadia هزینه زیادی نیاز ندارد

ایو گیلموت، مدیر علامل شرکت یوبیسافت، می‌گوید هزینه‌ی پورت کردن بازی‌ها برای سرویس گوگل استیدیا به شکل منصفانه‌ای پایین خواهد بود.

پلتفرم Stadia در اسفند ماه سال گذشته توسط گوگل معرفی و بعدتر اطلاعات تکمیلی در مورد آن منتشر شد. این سرویس مخصوص استریم کردن بازی‌ها است و گیمرها با پرداخت حق اشتراک می‌توانند به‌صورت آنلاین روی تمامی دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط این سرویس، از موبایل‌هایی با سیستم‌عامل اندروید گرفته تا کروم کست به بازی کردن بپردازند. یکی از مشکلاتی که سر راه هر پلتفرم گیمینگ جدیدی قرار می‌گیرد پشتیبانی شرکت‌های دیگر از آن‌ها است و گوگل نیز برای دستیابی به موفقیت باید راه را برای استودیوهای بازی‌سازی هموار کند تا آن‌ها بتوانند بازی‌های خود را به‌راحتی برای استیدیا پورت کنند.

حالا ایو گیلموت، مدیرعامل شرکت Ubisoft، طی مکالمه‌ای نظر خود را در مورد پورت کردن بازی‌ها روی گوگل استیدیا و ارزانی این کار در شروع راه سرویس استریمینگ گوگل بیان کرده است:

هزینه‌ی اضافی برای پورت کردن بازی‌ها و اطمینان از اینکه آن‌ها روی استیدیا به خوبی اجرا می‌شوند خیلی زیاد نیست.

او در بخش دیگری از مصاحبه‌ی تلفنی خود گفت:

این حالا بخشی از برنامه‌های ما است و ما رابطه‌ی خوبی با استیدیا داریم تا مطمئن شویم [این پلتفرم] برای ما سودآور است. حالا ما در مورد [ساخت] نسخه‌ی دوم [مخصوص استیدیا] از یک بازی که نیاز به کار زیادی دارد صحبت نمی‌کنیم؛ و این موضوع را در فعالیت‌های آینده خواهیم دید.

طبق این مکالمات باید انتظار پشتیبانی خوبی را از سمت شرکت یوبیسافت برای پلتفرم آنلاین گوگل داشته باشیم. البته در حال حاضر نیز حضور ۶ بازی از شرکت یوبیسافت به‌عنوان بازی‌های اولیه‌ی پلتفرم استیدیا تایید شده که در میان آن‌ها اسامی بزرگی مانند Assassin’s Creed Odyssey ،Ghost Recon Breakpoint و The Division 2 به چشم می‌خورد.

در بخش دیگری از این مکالمه مدیرعامل یوبیسافت اعلام کرد فروش این شرکت نسبت به سال گذشته ۹.۲ درصد کاهش یافته و اکنون به ۴۰۸.۳ میلیون دلار رسیده که بخش بزرگی از این مبلغ را مدیون فروش خوب بازی دیویژن 2 بوده و این بازی به پرفروش‌ترین محصول یوبیسافت در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ تبدیل شد. البته به نظر می‌رسد اوضاع طی ماه‌های آینده برای این شرکت فرانسوی بهتر شود و با عرضه‌ی آثار پرطرفداری مانند Just Dance 2020 ،Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint ،Gods and Monsters و Watch Dogs: Legion releasing پول بیشتری عاید یوبیسافت شود.

Stadia در ماه نوامبر (آبان/آذر)‌ امسال در دسترس قرار خواهد گرفت. با اینکه یک غول نرم‌افزاری مثل گوگل در حال پشتیبانی از استیدیا است اما باز هم تضمینی برای موفقیت این سرویس وجود نداشته و هر روزه اخبار خوب از قبیل جذب چهار هزار توسعه‌دهنده به این سرویس و خبرهای ناخوشایندی مانند محبوبیت پایین استیدیا در نظرسنجی یوروگیمر به گوش می‌رسد. به هرحال باید منتظر ماند و دید که آیا این کودک نوپای گوگل موفق می‌شود به جمع بزرگان صنعت ویدیوگیم ملحق شود یا نه.

نظر شما در مورد آینده‌ی سرویس استریم بازی گوگل چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده