نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

تیم ویلیتس، رییس id Software از این استودیو جدا می‌شود

تیم ویلیتس بعد از ۲۴ سال فعالیت در id Software، استودیوی سازنده Doom را ترک خواهد کرد.

هرچند استودیو اید سافتور (id Software) در سال‌های اخیر بعضی از قدیمی‌ترین اعضای خود از جمله جان کارمک را از دست داده است، ولی هنوز هم افرادی در این استودیو حضور دارند که کار خود را از سال‌ها قبل در آن آغاز کرده بودند. تیم ویلیتس یکی از همین افراد بوده است که اولین بار در سال ۱۹۹۵ با طراحی مراحل اپیزود چهارم بازی Doom که در قالب The Ultimate Doom منتشر شد، نام خود را در صنعت بازی مطرح کرد و اکنون طبق جدیدترین اخبار بازی، قرار است به‌زودی از اید سافتور خداحافظی کند. 

تیم ویلیتس که در کنار حضور پررنگ خود در طراحی و تولید بازی‌های مختلف اید سافتور، در نقش رییس استودیو هم فرد تأثیرگذاری در آن بود، بعد از QuakeCon 2019 از اید سافتور جدا می‌شود؛ رویداد سالانه‌ی معروفی که هواداران استودیو علاقه زیادی به آن دارند و امسال هم قرار است از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ جولای (۳ تا ۶ مرداد) برگزار شود. ویلیتس که از جمله طراحان ارشد بازی‌هایی چون Quake II و Doom 3 بوده و نقش پررنگی در تولید آثاری مانند Rage داشته است، در مورد خداحافظی خود می‌گوید:

واقعاً خوش‌شانس بودم که توانستم در این سال‌ها در کنار تیمی از بهترین افراد صنعت بازی روی آثاری فوق‌العاده کار کنم. تمام بازی‌هایی که این روزها در اید سافتور در دست تولید هستند، زیر نظر افرادی حرفه‌ای پیش می‌روند و جدایی من از استودیو تأثیری روی آن‌ها نخواهد گذاشت و اید سافتور در ادامه هم با استفاده از استعدادهای درجه‌یکی که دارد، به تولید بازی‌های شوتر با بهترین کیفیت ممکن ادامه خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد ویلیتس برنامه‌های آینده خود را هم تنظیم کرده است و قصد دارد هفته آینده و در جریان QuakeCon 2019، صحبت‌های بیشتری در مورد آینده کاری خود انجام دهد:

بعد از ۲۴ سال حضور در اید سافتور، قرار است این استودیو را پس از برگزاری QuakeCon ترک کنم. این رویداد همواره بخشی بزرگ و فراموش‌نشدنی از روزهای حضور من در استودیو را به خود اختصاص داده است و امسال هم برای ملاقات دوباره با طرفداران اید سافتور در گیلورد تکسن (محل برگزاری QuakeCon) صبر و تحمل ندارم.

آخرین پروژه منتشرشده از اید سافتور، بازی Rage 2 بود که البته استودیو آوالانچ (Avalanche Studios) نقش اصلی را در تولید آن برعهده داشت. اید سافتور در حال حاضر روی بازی Doom Eternal کار می‌کند که نسخه قبلی آن با استقبال عظیمی همراه شد و نسخه جدید هم قرار است توسط بتسدا (Bethesda Softworks) در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ۱۳۹۸) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شود و نسخه‌ای از بازی هم برای گوگل استیدیا در نظر گرفته شده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده