// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Teppen؛ کارت بازی با کاراکترهای کپکام

Teppen، یک بازی موبایل کارتی از سوی شرکت کپکام است که بازیکنان را در نقش کاراکترهای محبوب مجموعه‌های کپکام قرار می‌دهد.

در این قسمت از معرفی بازی موبایل به‌سراغ یک بازی کارتی جذاب و سرگرم کننده رفته‌ایم. شرکت کپکام (Capcom) با همکاری استودیو GungHoOnlineEntertainment بازی اندروید و آیفون Teppen را توسعه داده است که در این بازی موبایل کارتی، کاربران در نقش کاراکترهای مجموعه‌های کپکام، باید میز کارت خود را بچینند و با سایر بازیکنان سراسر جهان مبارزه کنند. البته بازی آیفون و اندروید Teppen دارای داستان مخصوص‌به خود نیز است. در این بازی کاراکترهایی مثل ریو، مگامن یا آلبرت وسکر سعی دارند حقیقت زندگی خود را پیدا کنند. البته بخش داستانی بازی، صرفا برای آزاد شدن قهرمان‌ها در قالب شخصیت‌هایی است که آن‌ها را برای بخش چندنفره انتخاب می‌کنید.

Teppen

بازی Teppen دارای دو نوع کارت است؛ کارت‌های استاندارد و کارت‌های تقویت کننده

با شروع بازی موبایل Teppen، یک ویدیو سینمایی برای شما نشان داده می‌شود که وقایع بازی را شرح می‌دهد. در ادامه وارد اولین مرحله می‌شوید که همان بخش آموزشی بازی است. درواقع تیم سازنده با استفاده از بخش داستانی ریو و سه مرحله‌ی مختلف، سعی دارد ساختار گیم‌پلی و نحوه‌ی بازی کردن را به بازیکنان یاد بدهد. Teppen یک بازی کارتی آنلاین است. ازاین‌رو قبل از هر مسابقه باید یک کاراکتر را از میان کاراکترهایی که آزاد کرده‌اید، انتخاب کنید. در ادامه باید میز کارت خود را بچینید که بازیکنان می‌توانند از ۳۰ کارت مختلف برای میز خود استفاده کنند. یکی از موارد بسیار مهم در بازی کارتی Teppen، ساختار متفاوت کارت‌ها با یکدیگر است. اولین دسته‌بندی، مربوط‌به کارت‌هایی است که دارای یک قدرت تهاجمی و یک قدرت تدافعی هستند. دسته‌بندی دوم، مربوط‌به کارت‌هایی می‌شود که حکم تقویت کننده را دارند. دراین‌میان اشاره کنم که کارت‌های تقویت کننده هم به دو دسته تقویت کننده‌های تهاجمی (میزان آسیب‌رسانی کارت استفاده شده در محیط را افزایش می‌دهند) و تقویت‌ کننده‌های تدافعی (میزان آسیب‌ قابل دفع کارت استفاده شده در محیط را افزایش می‌دهند) تقسیم‌بندی می‌شوند.

اصلی‌تری بخش بازی موبایل Teppen نبردهای آنلاین است

نحوه‌ی بازی کردن هم بدین صورت است که در زمین مسابقه هر بازیکن می‌تواند از سه کارت استاندارد و معمولی در زمین استفاده کند و ازطریق کارت‌های تقویت‌ کننده، به آن‌ها قدرت دهد. کارت‌هایی که در زمین قرار می‌گیرند، حالت یک‌به‌یک با کارت‌های حریف پیدا می‌کنند. یکی از استراتژی‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، این است که کارت‌های خود را در جایگاه‌هایی بگذارید که حریف در آن کارتی را ندارد.

جدا از بخش داستانی، یک بخش تمرینی هم برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که بازیکن می‌تواند کارت‌های میز خود را آزمایش کند و بهترین ساختار تدافعی و تهاجمی را برای خود به‌وجود بیاورد. همچنین یک بخش دیگر هم در نظر گرفته شده است تا بتوانید کارت‌های جدیدتری را هم با پشت سر گذاشتن مراحل کسب کنید. بااین‌حال اصلی‌ترین بخش بازی مسابقات آنلاین است؛ جایی‌که بازیکنان سراسر جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند. بخش آنلاین بازی شامل مسابقات Ranked و مسابقات معمولی می‌شود. دراینجا بازیکنان با میز کارت‌های متفاوت و همچنین استراتژی‌های متنوع با یکدیگر رقابت می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم زمانی وارد این بخش شوید که به‌خوبی با ساختار بازی و استفاده مناسب از مهارت ویژه قهرمان‌ خود آشنا باشید.

Teppen

همچنین میز کارت شما هم باید دارای کارت‌های قدرتمندی باشد، زیرا بازی اندروید و آیفون Teppen دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای است و کپکام هم سعی کرده است که این بخش تاثیر آن‌چنانی روی برد و باخت بازیکنان و گیم پلی بازی نداشته باشد. اما بااین‌حال باز تاحدی تاثیر گذار است. حال برای کم کردن تاثیر این بخش، باید تمامی مراحل قسمت داستانی و مأموریت‌هایی را که برای شما درنظر گرفته شده است، کامل کنید. از نظر طراحی هم بازی آیفون و اندروید Teppen در جایگاه خوبی قرار دارد و انیمیشن شخصیت‌ها، نوع استفاده از مهارت‌های ویژه و استفاده از کارت‌ها سبب شده است تا کیفیت بازی از نظر بصری، بالا برود. اگر به‌دنبال یک بازی کارتی متفاوت و سرگرم کننده هستید که بتوانید هدایت قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های جهان بازی‌های کپکام را به‌دست بگیرید، Teppen گزینه‌ی بسیار مناسبی است. در پایان یادآوری می‌کنیم که مقالات بهترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می‌شوند که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید.

دانلود بازی Teppen


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده