نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

نتفلیکس در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ مشترکان کمتری نسبت به پیش‌بینی‌های خود جذب کرده است

جدیدترین گزارش مالی نتفلیکس منتشر شده و در بخشی از آن به جذب مشتریان کمتر نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی اشاره شده است.

معروف‌ترین ارائه‌دهنده سرویس استریم فیلم و سریال یعنی نتفلیکس (Netflix) به‌تازگی گزارش مالی جدید خود را منتشر کرده است؛ گزارشی که به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ مربوط می‌شود و طبق آمارهای ارائه‌شده، مشتریان جدید این سرویس نسبت به پیش‌بینی‌ها کمتر بوده‌اند.

نتفلیکس در گزارش خود به جذب ۲.۷ میلیون مشترک جدید در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ اشاره کرده است؛ عددی که در همین بازه زمانی در سال گذشته برابر با ۵.۵ میلیون مشترک جدید بود و خود نتفلیکس هم پیش‌بینی کرده بود امسال در این مدت بتواند پنج میلیون مشترک تازه جذب کند.

البته نتفلیکس برای ماه‌های آینده باز هم پیش‌بینی‌های بزرگی کرده است و انتظار جذب هفت میلیون مشترک جدید را در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ دارد؛ میزانی که در صورت تحقق نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸ بالاتر خواهد بود و سال قبل در این سه‌ماهه ۶.۱ میلیون مشترک جدید به سرویس نتفلیکس پیوسته بودند. یکی از مهم‌ترین دلایل برای این پیش‌بینی را می‌توان انتشار فصل سوم سریال Stranger Things دانست که در تاریخ ۴ جولای (۱۳ تیر)، یعنی اولین روزهای سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ عرضه شد و با موفقیت عظیم و رکوردشکنی خود می‌تواند زمینه‌ساز جذب افراد بیشتری به سمت این سرویس شود.

کاهش رشد در جذب مشتریان جدید نتفلیکس در تمام نقاط دنیا رخ داده است، ولی بیشتر از همه در بخش‌هایی چون آمریکا به چشم می‌خورد که این سرویس با افزایش قیمت بیشتری همراه بوده است. ولی با وجود این کاهش مشتریان جدید، مسئولان شرکت همچنان عقیده دارند که هر روز افراد بیشتری از شبکه‌های سنتی تلویزیونی فاصله می‌گیرند و به‌سمت نتفلیکس می‌آیند.

در بین آثار ارائه‌شده در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ از طریق نتفلیکس، می‌توان به سریال Dead to Me اشاره کرد که محبوبیت بالایی به‌دست آورد و طبق آمارها، در چهار روز اول عرضه خود در ۳۰ میلیون خانه دیده شد. در کنار این سریال که قرار است فصل دوم آن هم ساخته شود، مینی‌سریال When They See Us هم از این سرویس پخش شد که براساس ماجراهایی واقعی تولید شده است که در سال ۱۹۸۹ در پارک مرکزی نیویورک رخ داده بود. این سریال کوتاه هم در طول چهار هفته اول انتشار خود، بینندگانی در ۲۵ میلیون خانه پیدا کرد.

یکی از محبوب‌ترین محصولات نتفلیکس در این مدت مستند سیاره ما بود

یکی از محبوب‌ترین محصولات نتفلیکس در این مدت هم مستند سیاره ما (Our Planet) بود؛ مستندی جذاب با حضور دیوید اتنبرو که توانست در طول چهار هفته به پربیننده‌ترین مجموعه مستند نتفلیکس تبدیل شود و اهالی ۳۳ میلیون خانه را جذب خود کند. در زمینه فیلم‌های سینمایی، در این بازه زمانی شاهد نمایش راز جنایت (Murder Mystery) با حضور آدام سندلر بودیم که با ۷۳ میلیون مشترکی که آن را در طول چهار هفته ابتدایی تماشا کردند، به پربیننده‌ترین فیلم این بازیگر در نتفلیکس تبدیل شد. فیلم‌های پربیننده دیگر هم عبارت بودند از The Perfect Date با ۴۸ میلیون بیننده و Always Be My Maybe با ۳۲ میلیون بیننده در چهار هفته اول.

بد نیست اشاره کنیم که نتفلیکس در گزارش‌های خود، مشترکانی را بیننده فیلم و سریال در نظر می‌گیرد که حداقل ۷۰ درصد از یک فیلم سینمایی یا ۷۰ درصد از یک قسمت سریال را تماشا کرده باشند.

Stranger Things 3

کاهش رشد جذب مشتریان جدید نتفلیکس در تمام نقاط دنیا رخ داده است، ولی بیشتر از همه در مناطقی چون آمریکا به چشم می‌خورد

مسئولان نتفلیکس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به از دست دادن دو سریال محبوب دوستان (Friends) و اداره (The Office) اشاره کرده‌اند؛ سریال‌هایی که مدتی پیش خبر جدا شدن آن‌ها از سرویس نتفلیکس منتشر شد و این موضوع به نظر مسئولان شرکت خیلی هم بد نیست و نکات مثبتی هم دارد. چرا که باعث می‌شود بودجه عظیمی که صرف حفظ حقوق پخش آن‌ها می‌شود، به تولید محتوای جدید اختصاص پیدا کند؛ هزینه‌ای که برای مثال در مورد سریال اداره به سالی ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد و شبکه NBC قرار است برای پنج سال آینده چنین مبلغی را به یونیورسال پرداخت کند.

یکی دیگر از بخش‌های گزارش نتفلیکس به حضور پررنگ رقبا اشاره دارد، از دیزنی، اپل و وارنر مدیا تا NBCU که همگی وارد رقابتی تنگاتنگ در زمینه سرویس‌های استریم شده‌اند و مسئولان نتفلیکس در این زمینه می‌گویند:

رقابت برای به‌دست گرفتن اوقات فراغت مردم بسیار جدی و مهم شده است و این موضوع می‌تواند به نفع مشتریان باشد؛ سرویس‌های استریمی که با نوآوری‌های خود باعث می‌شوند روز به روز از مخاطبان شبکه‌های تلویزیون معمولی کاسته و به مشتریان این سرویس‌ها افزوده شود.

نتفلیکس به این قضیه هم اشاره می‌کند که با وجود بازار عظیمی که در اختیار دارد، همچنان با جدیت به فکر جذب مشتریان بیشتری است؛ چرا که برای مثال در آمریکا که بزرگ‌ترین بازار این سرویس محسوب می‌شود، تنها حدود ۱۰ درصد از مردم در زمان تماشای تلویزیون، وقت خود را صرف دیدن نتفلیکس می‌کنند و این آمار برای کاربران گوشی‌های همراه از این هم کمتر است.

در نهایت هم مسئولان این شرکت یک‌بار دیگر تأکید می‌کنند که قصد ارائه تبلیغات را بین برنامه‌های خود ندارند:

این موضوع همچنان جزیی از استراتژی‌های ما است و اگر جایی چیزی در مورد تبلیغات در سرویس نتفلیکس خواندید، بدانید که با اطلاعات اشتباهی طرف هستید. ما اعتقاد داریم در صورتی که از تبلیغات صرف نظر کنیم و به فکر سود آن‌ها نباشیم و تمام تمرکز خود را روی ارائه محتوای باکیفیت بگذاریم، می‌توانیم سرویس ارزشمندتری برای مشترکان خود فراهم کنیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده