نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۴

شایعه: پلی استیشن VR بعدی بیسیم است و ۲۵۰ دلار قیمت دارد

با نزدیک‌ شدن به زمان عرضه پلی‌استیشن 5، شایعاتی مبنی بر برنا‌مه‌ریزی سونی برای عرضه نسل دوم پلی‌استیشن VR نیز به‌گوش می‌رسد.

نزدیک سه سال از عرضه هدست واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن VR می‌گذرد. سال ۲۰۱۶ را می‌توان سال ظهور این تکنولوژی نام‌گذاری کرد. پلی‌استیشن VR برای رقابت با دو رقیب جدی خود یعنی HTC Vive و آکیولس ریفت کار نسبتا سخنی در پیش داشت. اگر زومجی را دنبال کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که تعداد بازی‌هایی که در این چند سال برای PlayStation VR ساخته شده است، از پشتیبانی سونی از این عضو جدید خانواده خود خبر می‌دهد.

حال در جدیدترین اخبار فناوری، سونی به‌تازگی پتنت‌هایی را ثبت کرده‌ است که با نگاهی به ویژگی‌های آنها می‌توان وجود نسل بعدی پلی‌استیشن VR را حدس زد. این پتنت‌ها از یک هدست وایرلس که حدود پنج ساعت شارژ نگه‌ می‌دارد و از قابلیت Eye-Tracking (به‌واسطه این ویژگی حرکات چشم شما ثبت می‌شود که این علاوه‌بر کمک به بهبود گرافیکی، باعث می‌شود آسیبی به چشم وارد نشود و استفاده از هدست را راحت‌تر از گذشته کند) پشتیبانی می‌کند، خبر می‌دهد. علاوه‌بر موارد ذکر شده ظاهرا این هدست قرار است با برچسب قیمت ۲۵۰ دلاری وارد بازار شود، از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره ببرد، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشته باشد و میدان دیدی ۲۲۰ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد. یکی از آخرین پتنت‌هایی که سونی ثبت کرده‌ است، وجود سنسور‌های شتاب‌سنج و ژیروسکوپ داخل این هدست را نشان می‌دهد؛ به لطف این سنسور‌ها در نسل بعدی، حرکات سر گیمر با دقت بسیار زیادی تشخیص داده می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که طبق شایعات باید منتظر آن باشیم، تکنیک جدیدی است که باعث می‌شود اشیا و محیطی که در دیدرس گیمر نیست با گرافیک و جزییات کمتر و برعکس محیطی که گیمر با دقت زیاد و تمرکز بالا در حال رصد‌کردن آن است با جزییات و گرافیک بالا به‌نمایش گذاشته شود. با این ویژگی PSVR می‌تواند کل زمان بازی را با نرخ فریم ثابت اجرا کند.

هدست وایرلس پلی‌استیشن VR با ویژگی Eye-Tracking و قیمت ۲۵۰ دلار عرضه می‌شود

با توجه به اینکه تمام موارد بالا پتنت‌هایی هستند که سونی تنها آنها را ثبت کرده است، نمی‌توان تا تایید رسمی از طرف سونی با قطعیت از وجود آن صحبت کرد؛ اما طبق شایعات احتمال می‌رود نسل بعدی این هدست همزمان با عرضه پلی استیشن 5 روانه بازار شود.

اگر شما هم استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را تجربه کرده‌اید لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. به‌نظر شما نسل بعدی پلی‌استیشن VR با ویژگی‌های ذکر شده، می‌تواند موفقیت بیشتری را برای سونی به ارمغان بیاورد و استودیو‌های بزرگ را مجبور به ساخت بازی‌های خود برای آن کند؟


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده