// پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۵

گرتا گرویگ و نوآ بامباک فیلم باربی با بازی مارگو رابی را خواهند ساخت

ظاهرا گرتا گرویگ، نویسنده و کارگردان فیلم تحسین‌شده‌ی Lady Bird در همراهی با سازنده‌ی فیلم کم‌خرج و ستایش‌شده‌ی Frances Ha، وظیفه‌ی ساخت فیلم Barbie مارگو رابی را برعهده خواهد داشت.

فیلم باربی احتمالا در چندوقت اخیر، از اثری که هیچ‌کس به آن اهمیت خاصی نمی‌داد، به اثری که حالا خیلی‌ها آن را زیر ذره‌بین گرفته‌اند، تبدیل شده است. چون هم انتخاب مارگو رابی (بازیگر فیلم‌هایی همچون The Wolf of Wall Street ،Once Upon a Time In Hollywood و I, Tonya) به‌عنوان بازیگر اصلی این اثر سینمایی و قرار گرفتن او در جایگاه تهیه‌کننده‌ی آن توجه بسیاری از رسانه‌ها و بینندگان به محصول مورد بحث را جلب کرد و هم تایید نوشته شدن فیلم‌نامه‌ی آن توسط دو فیلم‌ساز هنری یعنی گرتا گرویگ و نوآ بامباک، بینندگان جدی‌تر را هم درباره‌ی Barbie کنجکاو کرده است. فیلمی که در ابتدا قرار بود یک اثر احتمالا پرخرج و پرفروش با هدف جلب نظر دسته‌های مشخصی از مخاطبان عام باشد و اکنون انگار می‌خواهد در طول مراحل ساخت، رویکرد یک فیلم مستقل و سطح بالا را دنبال کند. به این خاطر که نویسندگانش آدم‌هایی هستند که منتقدان به آن‌ها عشق می‌ورزند و با درام‌های احساسی‌شان به یاد آورده می‌شوند.

Barbie که قصد روایت داستانی با محوریت این نمادِ معروفِ شرکت اسباب‌بازی‌سازی Mattel را دارد، شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) وظیفه‌ی ساخت آن را برعهده گرفته است و حتی احتمال می‌رود که خود گرتا گرویگ روی صندلی کارگردان آن بنشیند، یک لایو-اکشن خواهد بود. فیلمی که در ابتدا در دستان سران سونی قرار داشت، ایمی شومر یا ان هتوی نقش‌آفرین اصلی آن بودند، الیتیا جونز را به‌عنوان کارگردان خود می‌شناخت و اکنون همه‌چیز درباره‌ی آن تغییر کرده است. مخصوصا به این خاطر که اکنون سازندگانی دارد که شاید بتوانند آن را به مانند آثار دیگرشان، تبدیل به یک درامدی (کمدی‌درام) تماشایی و منحصر‌به‌فرد بکنند.

Margot Robbie

علاوه بر تمامی موارد گفته‌شده، احتمالا Barbie از همین حالا روی درخشیدن در فصل جوایز سینمایی هم حساب باز کرده است. زیرا هم نوآ بامباک به خاطر فیلم‌های The Squid and the Whale و The Meyerowitz Stories با بازی بن استیلر، داستین هافمن و آدام سندلر سابقه‌ی دریافت نامزدی اسکار را دارد و هم گرتا گرویگ با Lady Bird چنین چیزی را تجربه کرده است. البته Barbie به هیچ عنوان اولین همکاری این دو نفر در جایگاه خالقان اصلی یک فیلم سینمایی نیست و Mistress America و Frances Ha محصولات سینمایی منتقدپسندی هستند که این دو را به خاطر طراحی و ساخت‌شان به یاد می‌آوریم.

گرتا گرویگِ برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب، این‌روزها در کلمبیا مراحل پایانی ساخت فیلم جدید و پرستاره‌ی خود را پیش می‌برد؛ Little Women با نقش‌آفرینی اما واتسون، فلورنس پیو و سیرشا رونان که می‌خواهد خوانشی تازه از این رمان محبوب را ارائه دهد. کتابی ماندگار که بارها و بارها در سینما و تلویزیون، مورد اقتباس قرار گرفته است. همچنین بامباک هم به زودی کار روی فیلم جدید خود را تمام می‌کند؛ یک درامدی مورد انتظار با با بازی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون که توسط شبکه‌ی نتفلیکس ساخته می‌شود.

نظر شما چیست؟ با در نظر گرفتن تمامی اطلاعات تازه‌ی منتشرشده از فیلم Barbie، به موفقیت آن امیدوار هستید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده