نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

احتمال تولید قسمت دوم فیلم Warcraft بسیار کم است

دانکن جونز کارگردان فیلم Warcraft در مورد این اثر صحبت کرده است و با وجود علاقه به تولید دنباله‌ی آن، احتمال چنین چیزی را اندک می‌داند.

مقاله‌های مرتبط:

فیلم وارکرفت (Warcraft) در سال ۲۰۱۶ اکران شد و با وجود انتظارات بالایی که از آن می‌رفت، درنهایت عملکردی ناامیدکننده داشت؛ به‌طوری که نه‌تنها منتقدان واکنش‌هایی به‌شدت منفی‌ به آن نشان دادند، بلکه از نظر فروش هم پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد. اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان این اثر به توضیحاتی در مورد فیلم وارکرفت و احتمال اندک تولید قسمت‌های بعدی آن پرداخته است.

دانکن جونز که یک سال و نیم قبل از احتمال تولید فیلم جدید وارکرفت صحبت کرده بود، اکنون در گفت‌وگو با Collider از این می‌گوید که هرچند خیلی دوست دارد دو دنباله برای این فیلم کارگردانی کند تا ماجراهای آن به‌شکل یک سه‌گانه به سرانجام برسد، ولی احتمال انجام چنین کاری را خیلی بعید می‌داند:

من برنامه‌های خیلی ویژه‌ای برای تبدیل این اثر به یک سه‌گانه داشتم، ولی متأسفانه به‌نظر می‌رسد چنین چیزی امکان‌پذیر نخواهد شد. فیلم اول را طوری تولید کردم که به بهترین شکل ممکن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و فکر می‌کنم وارکرفت از آن دسته فیلم‌هایی بوده است که با گذشت زمان، مردم بیشتر از قبل قدر آن را دانسته‌اند و بهتر از منتقدان با آن برخورد می‌کنند. ولی با تمام این‌ها، خیلی بعید است که نسخه‌های بعدی فیلم ساخته شوند.

جونز قصد داشته است در ادامه به ماجراهای بیشتری در ارتباط با شخصیت‌هایی چون Thrall و Gul'dan بپردازد و در جریان سه‌گانه وارکرفت، داستان ارک‌ها و رها کردن محل زندگی و حرکت آن‌ها به‌سمت Azeroth را روایت کند. او در مورد سختی‌های تولید وارکرفت هم توضیح می‌دهد:

برای تولید فیلم وارکرفت به‌سراغ استودیوهای زیادی رفتیم، از برادران وارنر و یونیورسال پیکچرز تا اطلس انترتینمنت و لجندری پیکچرز. همچنین همکاری نزدیکی هم با استودیو بلیزارد (Blizzard Entertainment) داشتیم. آن‌ها علاقه شدیدی به ساخته‌های خود دارند و به‌عنوان تولیدکنندگان مجموعه بازی‌های وارکرفت برای سال‌های طولانی، وسواس زیادی داشتند که این فیلم لطمه‌ای به وارکرفت نزند. درنهایت هم بعد از بحث و گفتگوهای زیاد، گروه واندا (مالک لجندری پیکچرز) کار را به‌دست گرفت. همین اتفاقات در زمان پیش‌تولید فیلم باعث شد من فیلم‌سازی استودیویی و دشواری‌های آن را بیش‌ازپیش تجربه کنم.

وارکرفت | Warcraft

هرچند فیلم وارکرفت فروشی معادل ۴۳۳ میلیون دلار در دنیا داشته است که باعث می‌شود جایگاه ۲۵۸ را بین فیلم‌های پرفروش سینما از آن خود کند، ولی دراین‌میان سهم آمریکا و کانادا تنها ۴۷.۴ میلیون دلار بود و ۸۹.۱٪ از فروش فیلم، مربوط‌به سایر نقاط دنیا می‌شد؛ از جمله چین که فروش خیره‌کننده ۲۱۳.۵ میلیون دلاری را به‌خود اختصاص داد.

ولی آمار فروش چین معمولاً ارزش خیلی زیادی برای شرکت‌های آمریکایی ندارد، چرا که تنها ۲۵٪ از درآمد فروش فیلم‌های آمریکایی از بازار چین به‌دست شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها می‌رسد. بنابراین فقط ۵۳.۴ میلیون دلار از فروش وارکرفت در چین نصیب تولیدکنندگان آن شد و اگر فروش فیلم در سایر نقاط دنیا، از جمله ۵۰٪ از فروش فیلم در آمریکا را هم حساب کنیم (معمولاً نیمی از درآمد فیلم‌ها در آمریکا به‌دست تولیدکنندگان می‌رسد) درنهایت به عدد ۱۴۵ میلیون دلار می‌رسیم، درحالی‌که بودجه تولید وارکرفت ۱۶۰ میلیون دلار بود. به‌این ترتیب می‌توان گفت همه‌چیز دست به دست هم داده است تا وارکرفت برای تولیدکنندگان آن سودی به‌دنبال نداشته باشد و خیلی هم از ساخته نشدن دنباله‌های آن تعجب نکنیم.

دانکن جونز که پیش از وارکرفت، فیلم ماه (Moon) را با حضور سم راکول کارگردانی کرده و با استقبال عظیمی از طرف جشنواره‌های مختلف مواجه شده بود، بعد از وارکرفت و در سال ۲۰۱۸ فیلم لال (Mute) را ازطریق نتفلیکس (Netflix) به‌دست علاقمندان خود رساند که اثری علمی تخیلی است و ماجراهای آن در همان دنیای فیلم ماه می‌گذرد. جونز دوست دارد نسخه دیگری از این مجموعه تولید و آن را به یک سه‌گانه تبدیل کند، ولی در حال حاضر خبری از پروژه بعدی نیست و تنها می‌توانیم منتظر یک رمان گرافیکی در این زمینه باشیم:

این روزها کسب بودجه و ساختن چنین فیلم‌هایی دشواری‌های خاص خود را دارد و بیشتر تمرکزها روی پروژه‌های عظیم دیگر است. به‌همین دلیل در حال حاضر قصد نوشتن یک رمان گرافیکی را در دنیای این مجموعه دارم و امیدوارم مردم از خواندن آن لذت ببرند و این رمان بتواند پلی باشد برای تولید فیلم بعدی آن.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده