// پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

کوئنتین تارانتینو از احتمال تبدیل شدن فیلم جدید Star Trek به آخرین اثر سینمایی خود می‌گوید

به نظر می‌رسد که اگر تارانتینو در پایان موفق به ساخت فیلمی از مجموعه‌ی «پیشتازان فضا» (Star Trek) با ایده‌پردازی، نویسندگی و کارگردانی خود بشود، با آن اثر سینمایی کارنامه‌ی هنری خود در جهان هنر هفتم را به پایان می‌برد.

کوئنتین تارانتینو که از سال‌ها قبل گفته بود فقط ۱۰ فیلم بلند را کارگردانی می‌کند و بارها و بارها روی موضع سفت‌وسخت خود در این رابطه تاکید کرده است، اندکی قبل در یک مصاحبه‌ی جدید گفت که شاید به این مهم نیز دست پیدا نکند و نُهمین (تارانتینو هر دو قسمت Kill Bill درکنار هم را یک فیلم مشخص می‌داند) اثر بلند او یعنی «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time In Hollywood)، تبدیل به آخرین فیلم کارنامه‌ی وی بشود. اما هیچ‌کس فراموش نمی‌کند که در چند سال اخیر، تارانتینو به‌عنوان یکی از طرفداران قدیمی و دوآتشه‌ی مجموعه Star Trek، به اشکال گوناگون به داشتن ایده‌ای برای ساخت فیلم جدید این مجموعه، اشاره کرده است. فیلمی که به مانند آثار دیگر این فیلم‌ساز پرطرفدار با درجه‌ی سنی R (مناسب برای مخاطب بزرگ‌سال) ساخته می‌شود و ویلیام شتنر، بازیگر بزرگ و محبوب مجموعه‌ی Star Trek هم از خلق شدن احتمالی آن توسط او استقبال کرده است.

در حالت عادی، احتمالا حجم قابل توجهی از مخاطبان نسبت به اینکه جدیدترین و شاید متفاوت‌ترین قسمت از مجموعه‌ی Star Trek تبدیل به دهمین و آخرین فیلم تارانتینو شود، واکنش آن‌چنان مثبتی نشان نمی‌دادند. اما از آن‌جایی که چند روز قبل بسیاری از طرفدارانِ وی با شنیدن احتمال ۹ فیلمی بودن کارنامه‌ی سینمایی او احساس خطر و ناراحتی و حتی عصبانیت کردند، شاید اکنون آن‌ها از شنیدن این خبر جدید خوشحال هم بشوند! ماجرا هم از جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید دیگر ساخته شدن یک Star Trek جدید توسط تارانتینو در حد گمانه‌زنی صرف هم نیست و او فیلم‌نامه‌ی کامل این اثر سینمایی و پیشنهاد مفصل ساخت آن را از چندوقت قبل، تحویل جی. جی. آبرامز و سران شرکت پارامونت  (Paramount Pictures) داده است. هرچند که هنوز بینندگان منتظر چراغ سبز نشان دادنِ رسمی استودیو به این پروژه‌ی سینمایی و کلید خوردن مراحل ساخت آن هستند.

در این میان بعضی از دوست‌داران فیلم‌ساز مورد بحث هم نظر متفاوتی داشته‌اند و امیدوار هستند که این فیلم هرگز تاییدیه‌ی ساخت را دریافت نکند تا تارانتینو برای فیلم پایانی خود، سراغ آفرینش محصولی خاص‌تر و شاید اورجینال برود. چون به عقیده‌ی آن‌ها نظر تارانتینو درباره‌ی ساخت این اثر سینمایی اشتباه است و Star Trek مجموعه‌ای نیست که جایی در کارنامه‌ی وی داشته باشد.

Tarantino

کوئنتین تارانتینو: فکر می‌کنم من این‌جا یک راه گریز برای حرف خودم به وجود آورده‌ام. چون اگر همچنان قرار بر ساخته شدن همان «نهایتا ۱۰ فیلم» باشد که البته همین‌طور هم است، ممکن است بعضی‌ها فکر کنند که یک قسمت از Star Trek جزو آن فیلم‌ها طبقه‌بندی نمی‌شود. آن‌ها می‌گویند که من می‌توانم Star Trek را بسازم و به شکل منطقی، کارنامه‌ی خود را با فیلمی اورجینال به پایان برسانم. ولی من اصلا به این راه گریز اعتقادی ندارم. درواقع فکر می‌کنم که اگر Star Trek چراغ سبز بگیرم و من آن را بسازم، باید به حرف خود وفادار باشم. پس اگر این فیلم ساخته شود، قطعا آخرین فیلم من است. البته من هنوز حتی نمی‌دانم که آن را خواهم ساخت یا نه. ولی اگر احتمال ساخته شدن آن به واقعیت تبدیل شود، Star Trek آخرین فیلم من خواهد بود.

با این اوصاف، فعلا همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در ماه‌های اخیر چه طرفداران تارانتینو و چه طرفداران مجموعه‌ی Star Trek، نظرات مختلف و متضادی درباره‌ی ساخته شدن فیلمی با درجه‌ی سنی بزرگسال از این مجموعه توسط او داشته‌اند. فیلم‌سازی که از سال‌ها قبل عاشق مجموعه‌ی Star Trek بوده است و ظاهرا اکنون تنها سه آینده در دنیای سینما دارد؛ تمام شدن دوران فیلم‌سازی‌اش با اکران Once Upon a Time in Hollywood، تمام شدن دوران فیلم‌سازی‌اش با فیلمی از مجموعه‌ی Star Trek یا تمام شدن دوران فیلم‌سازی با یک اثر اورجینال معرفی‌نشده. هرچند که در این بین مخالفانی هم وجود دارند که تمامی صحبت‌های تارانتینو درباره‌ی بسته شدن پرونده‌ی آثار سینمایی‌اش را صرفا ترفندی تبلیغاتی برای افزایش فروش «روزی روزگاری در هالیوود» و فیلمی که بعد از آن خواهد ساخت، به شمار می‌آورند.

نظر شما چیست؟ اگر واقعا تنها گزینه‌های موجود روی میز، «به پایان رسیدن دوران فیلم‌سازی تارانتینو با Once Upon a Time in Hollywood» و «به پایان رسیدن دوران فیلم‌سازی او با کارگردانی یک Star Trek متفاوت» باشند، کدام را انتخاب می‌کنید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده