نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

اولین صحبت‌های ابراهیم داروغه زاده به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

ابراهیم داروغه زاده به تازگی در مصاحبه‌ای به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای اولین‌بار از این دوره‌ی جشن صحبت کرده است.

ابراهیم داروغه زاده مدتی پیش از عنوان معاونت اداره ارزشیابی عزل و برای سومین‌بار به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. بنابر اخبار سینمای ایران، وی به تازگی اولین مصاحبه خود را در مقام دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر انجام داده است. داروغه زاده در این مصاحبه به چند سوال پاسخ داده است. وی در ابتدا از این گفت که آیا معاونت وی در اداره ارزشیابی، موجب پیشرفت سطح کیفی جشنواره می‌شد یا خیر؛ چرا که او به عنوان معاون ارزشیابی، تسلط بیشتری روی تولیدات سینمایی و ممیزی‌ها داشت. ابراهیم داروغه زاده درمورد این موضوع به شرح زیر صحبت کرد.

‎بله داشتن همزمان دو مسئولیت [دبیری جشنواره فجر و معاونت اداره ارزشیابی] نکات مثبتی می‌توانست داشته باشد اما سختی‌های زیادی هم به همراه داشت و کار طاقت فرسایی بود. با این حال تفکیک این دو از هم می‌تواند کمک بهتری کند. اما درباره جشنواره فجر یک واقعیت این است که خوبی و کیفیت آن بیشتر به خود فیلم‌های حاضر در جشنواره برمی‌گردد و دبیر باید در کنار منظم برگزار کردن رویداد، صیانت کند تا فیلم‌ها درست انتخاب و داوری شوند. دبیر باید هیأت داوران خوبی انتخاب کند تا حق کسی ضایع نشود و فیلم‌ها به درستی و به حق جایزه بگیرند.

داروغه زاده در ادامه در پاسخ به اینکه آیا به عنوان دبیر علاقه‌ای به انتخاب فیلم‌های جشنواره دارد یا خیر، گفت:

واقعیت این است که این کار به صلاح نیست و فکر می‌کنم این رویه که با همراهی بخشی از سینماگران این اتفاق بیفتد بهتر است. هر چقدر همراهی سینماگران در برگزاری این جشنواره بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود، چون حتی با وجود همین هیأت‌های انتخاب و داوری هم که داریم باز هم حرف و حدیث وجود دارد ولی اگر هیأت انتخاب بین اهالی سینما و رسانه مقبول باشد اتفاق بهتری شاهد خواهیم بود. در این یکی دو سال من تلاش کردم هیأت‌های معقول انتخاب کنم اما مهم‌ترین بخش خروجی کار است که به خود سینماگران و آنچه تولید می‌کنند برمی‌گردد.

ابراهیم داروغه زاده

دبیر جشنواره فیلم فجر ۹۸ درباره مکان برگزاری جشنواره چنین گفت:

‎نه اصلاً این طور نیست که من دوست داشته باشم [جشنواره در برج میلاد برگزار شود]. اگر واقعاً بچه‌های سینما و رسانه دوست داشته باشند جشنواره در برج میلاد باشد من مشکلی ندارم؛ فقط تجربه‌ای که داشتم این بود که سالن برج میلاد گرچه باشکوه است، اما مشکلات بسیار بیشتری در مقایسه با مجموعه‌های دیگر دارد.

وی در انتها از رویکرد جشنواره به شرح زیر صحبت کرد:

‎درباره رویکرد و تغییرات جشنواره هم که پرسیدید به نظرم باید یک‌سری بخش‌های جنبی برای جشنواره در نظر بگیریم؛ چون دهه فجر است و بخش‌های جنبی که بتوانند ظرفیت‌های سینمای ایران را در ارتباط بیشتری با مخاطب قرار دهند باید افزایش پیدا کند و سعی می‌کنیم از این بستر بیشتر استفاده کنیم و یک‌سری رویدادهای جذاب برای مخاطبان سینما طراحی کنیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های ابراهیم داروغه زاده چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده