نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

فیلم «متری شیش و نیم» احتمالا در جشنواره‌ ونیز حضور خواهد داشت

سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما درباره وضعیت حضور فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در جشنواره‌ فیلم ونیز صحبت کرده است.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم»، جدیدترین فیلم سعید روستایی است. این فیلم سینمایی که از عید نوروز در سینماهای ایران اکران شده است، برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته است. «متری شیش و نیم» در این جشنواره به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم برگزیده شد. این فیلم ایرانی مدتی پیش در جشن حافظ به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد. پیمان معادی، بازیگر این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را به خانه برد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده «متری شیش و نیم» به تازگی در مصاحبه‌ای از وضعیت فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی صحبت کرده است. وی در ابتدا از وضعیت جشنواره فیلم ونیز سخن به میان آورد:

در این جشنواره (ونیز) فیلم‌هایی که در جشنواره‌های داخلی نمایش داده شده باشد یا در آن کشور به اکران عمومی درآمده باشد، منعی برای شرکت ندارند.

سید جمال ساداتیان از توجه تیم سازنده فیلم نسبت به جشنواره ونیز و شرکت نکردن در برخی جشنواره‌ها برای حضور در ونیز گفت:

ما به خاطر این قانون، فیلم «متری شیش‌ و نیم» را در جشنواره جهانی فجر یا بخش بین‌الملل جشنواره شهر شرکت ندادیم.

متری شیش و نیم

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در انتها شرحی از برنامه کلی سازندگان برای حضور فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی ارائه داد:

این فیلم در چند جشنواره دیگر در هامبورگ و کانادا پذیرفته شده است ولی ما منتظر هستیم تا ببینم در جشنواره ونیز چه اتفاقی برای فیلم می‌افتد. اگر یک اتفاق خوب برای فیلم در جشنواره ونیز افتاد، شاید در جشنواره‌های دیگر شرکت نکنیم. در بازار کن استقبال خوبی از فیلم شد و هالیوودریپورتر یک گزارش بسیار خوب در مورد فیلم نوشت که باعث شد بسیاری از کشورها خواهان اکران آن شوند.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان ساخته شده است. از بازیگران این فیلم سینمایی می‌توان به نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی و مازیار سیدی اشاره کرد. «متری شیش و نیم» پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران و پرمخاطب‌ترین فیلم غیرکمدی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ است. سعید روستایی پیش از «متری شیش و نیم»، فیلم سینمایی «ابد و یک روز» را جلوی دوربین برده است.

پیمان معادی، بازیگر فیلم «متری شیش و نیم» بازی در سینما را با فیلم سینمایی «درباره الی» محصول ۱۳۸۷ آغاز کرد. وی پس از آن در فیلم‌هایی مانند «جدایی نادر از سیمین» و «ابد و یک روز» نقش‌آفرینی کرده است. پیمان معادی دو فیلم «برف روی کاج‌ها» و «بمب؛ یک عاشقانه» را ساخته است. نوید محمدزاده دیگر بازیگر «متری شیش و نیم» است. وی برای اولین‌بار با بازی در فیلم «آن دو» محصول ۱۳۸۷ شناخته شد و پس از آن در فیلم‌هایی مانند «عصبانی نیستم!»، «لانتوری»، «سیزده»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ زده» بازی کرد. این بازیگر اکنون فیلم سینمایی «سرخپوست» را روی پرده دارد.

نظر شما کاربران زومجی درباره حضور «متری شیش و نیم» در جشنواره‌های بین‌المللی چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده