نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

سرزمین‌هایی عجیب در نقشه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 کشف شده است

عده‌ای از بازیکنان Red Dead Redemption 2 در بخش آنلاین این بازی توانستند از مرزهای دنیای بازی عبور و مناطق جدیدی را کشف کنند. 

در بازی‌های ویدیویی جهان باز، همیشه یکی از تفریحات گیمرها این بوده که مرزهای جهان بازی را کشف کنند و بفهمند بازی تا چه اندازه به آن‌ها اجازه‌ی گشت و گذار می‌دهد. بسیاری از بازیکنان دوست دارند این مرزها را پیدا کنند و گاهی به هر روش و ترتیبی شده آن‌ها را پشت سر بگذارند. معمولا در بازی‌های مختلف، وقتی که از این مرزها خارج شویم، تقریبا چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد. محتوای بازی معمولا در نقاط مرزی به اتمام می‌رسند و دیگر قرار نیست به بخش‌های تازه‌ی Terrain دسترسی پیدا کنید.

در همین راستا، تعداد زیادی گیمر و بازی‌ساز استرالیایی که تحت نام The Grannies (مادربزرگ‌ها!) فعالیت می‌کنند موفق شدند مرزهای جهان بازی Red Dead Online را پشت سر بگذارند و از آن عبور کنند. آن‌ها با استفاده از یک گلیچ که در موقعیت خاصی از بازی وجود داشت، توانستند از Colliderهای موجود برای جلوگیری از ورود بازیکن به محوطه‌ی خارج بازی بگذرند و جهان پشت این سدها را مشاهده کنند. جهانی که به‌گفته‌ی آن‌ها بی‌انتها و بسیار زیبا است.

زمانی که آن‌ها توانستند به آن سو برسند، منظره‌ای بی‌انتها و در عین حال زیبا را مقابل خود دیدند.

این گروه استرالیایی برای استفاده از این گلیچ، ناچار بودند از نقطه‌ی خاصی درون یک صخره عبور کنند و برای این کار باید اسلحه‌ی شخصیت خود را بیرون می‌کشیدند. این کار دشواری بسیار بالایی داشت و ساعت‌ها طول کشید تا همه‌ی اعضای تیم توانستند به استفاده از این گلیچ مسلط شوند. اما در نهایت پس از صرف چندین ساعت، همه‌ی آن‌ها توانستند از سد کولایدرها بگذرند و به آن سو دسترسی پیدا کنند. با به‌وجود آمدن چنین وضعیتی، موتور گرافیکی بازی سعی می‌کرد بازیکنانی که از محدوده خارج شده بودند را مجددا به درون محیط بازی بکشد و اجازه‌ی خروج را به آن‌ها ندهد اما در نهایت یکی از آن‌ها توانست به این شرایط غلبه کند و راه را برای عبور دیگران نیز باز کند.

زمانی که آن‌ها توانستند به آن سو برسند، منظره‌ای بی‌انتها و در عین حال زیبا را مقابل خود دیدند. بیابانی بسیار عظیم که به نظر هیچ انتهایی نداشت و از نظر حال و هوا تفاوت‌های زیادی با اتمسفر کلی بازی داشت. نکته‌ی عجیب اینجا است که اصلا قرار نبوده چنین محتوایی در دسترس بازیکنان قرار داشته باشد و همه‌ی این مناظر صرفا در جایی قرار گرفته‌اند که هیچ بازیکنی توانایی دسترسی به آن را نداشته باشد. ممکن است این محیط‌ها مربوط به محتویاتی بوده باشند که از بازی حذف شده. شاید هم بازی راک استار (Rockstar) برای پرداخت بهتر و بیشتر به جزئیات آن‌ها را درون بازی قرار داده! شما می‌توانید در ادامه نوشته‌های گروه مادربزرگ‌ها درباره‌ی این سفر شگفت‌انگیز را بخوانید.

ما در حال حاضر بیرون از نقشه‌ی بازی هستیم. من به طرز عجیبی درباره‌ی این مسئله احساساتی شده‌ام.
خدای من؛ این یک سفر شگفت‌انگیز است.

Red Dead Redemption 2

شب گذشته، در بازی Red Dead Online، برخی از اعضای گروه ما موفق شدند مرزهای بازی را پشت سر بگذارند و به محوطه‌ی بیرونی نقشه‌ی بازی دسترسی پیدا کنند.
پس از تلاش چند ساعته‌ی بسیار و کار تیمی فوق‌العاده، ما بالاخره توانستیم از مرزها رد شویم.

Red Dead Redemption 2

ما در حال حاضر در یک منطقه‌ی خلوت هستیم و می‌توانیم چشم‌اندازی زیبا و خالی را از New Austin مشاهده کنیم.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

با پیشرفت بیشتر ما، تکسچرهای بازی به مرور تکراری شدند و ایرادات فنی و گرافیکی در آن‌ها نمایان شد.

Red Dead Redemption 2

حتی در مناطق جلوتر دیگر از اجزای محیط هم خبری نیست و فقط تا جایی که چشم کار می‌کند بیابانی با تکسچرهای کم‌کیفیت دیده می‌شود.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

مناطقی در آنجا وجود داشت که طراحی هندسی ناکامل Terrain بازی باعث شده بود شکل‌های خنده‌دار و زاویه‌دار جالبی در آن‌ها شکل بگیرد.

Red Dead Redemption 2

در نهایت ما به این مرز بزرگ و عجیب رسیدیم. جایی که بافت‌های گرافیکی نسبتا با کیفیت با تکسچرهای کم‌کیفیت برخورد می‌کنند.

Red Dead Redemption 2

داریم به لبه‌های دنیای بازی نزدیک می‌شویم. دیدن منظره‌ی روبرو برایمان ممکن بود. گاهی می‌شد در آن آب را مشاهده کرد. گاهی هم صرفا تا جایی که چشم کار می‌کرد چیزی نبود.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد. ساندترک‌های این بازی همچنین به تازگی روی سرویس‌های استریم موسیقی در دسترس قرار گرفته که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

نظر شما درباره‌ی کشفیات گروه مادربزرگ‌ها چیست؟ آیا شما تابه‌حال توانسته‌اید از مرزهای جهان یک بازی خارج شوید؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده