نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

لایسنس نبودن یوونتوس چه تاثیری روی حالت‌های مختلف فیفا 20 خواهد داشت؟

دیروز مشخص شد که باشگاه یوونتوس به دلیل امضای قرارداد با شرکت کونامی، در فیفا 20 به شکل رسمی حضور نخواهد داشت اما این اتفاق دقیقا چه تاثیری روی بازی خواهد گذاشت؟

یکی از اتفاقاتی که مخصوصا در بین بازی‌های فوتبال رایج و حتی برای طرفداران آزاردهنده است، مشکل  دریافت لایسنس و مجوز استفاده از باشگاه‌ها است. سال‌ها بازی PES شرکت کونامی با وجود تلاش برای ارائه گیم‌پلی جذاب، از این مشکل رنج برده و نداشتن لایسنس بسیاری از تیم‌ها یکی از مواردی بوده که همواره به‌عنوان نقطه ضعف برای این بازی عنوان شده است. در طرف مقابل با اینکه سری فیفا معمولا مشکلی از حیث لایسنس ندارد و همیشه لیست کاملی از تیم‌ها و لیگ‌ها را شامل می‌شود، اما امسال به نظر می‌رسد که ورق برگشته و الکترونیک آرتز هم در حال از دست دادن لایسنس برخی باشگاه‌ها است. 

در سال‌های گذشته، با وجود همکاری باشگاه‌هایی مثل بارسلونا یا لیورپول با شرکت کونامی، این تیم‌ها با اسم، لوگو و لباس رسمی خود در سری فیفا هم حضور داشتند و نهایتا مثلا شاهد عدم استفاده از اسم رسمی استادیوم بارسلونا یا موارد اینچنینی در بازی بودیم. اما دیروز مشخص شد که کونامی قراردادی با باشگاه یوونتوس ایتالیا امضا کرده و به‌سبب آن، حق استفاده انحصاری از این باشگاه را در بازی PES 2020 دریافت کرده است. این بدین معنی است که باشگاه یوونتوس فقط در این بازی حضور خواهد داشت و الکترونیک آرتز حق استفاده از این اسم را در فیفا 20 ندارد؛ اتفاقی که باعث شده تا EA هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و تاثیر آن در نسخه جدید فیفا را اعلام کند. 

تیم یوونتوس در بازی eFootball PES 2020

در حالی که سال گذشته یوونتوس یکی از تیم‌هایی بود که فیفا 19 اهمیت زیادی به آن داد و حتی تصویر کریستیانو رونالدو، بازیکن این تیم هم پیش از بروز مشکلاتی در زندگی شخصی وی در صفحه آغازین بازی قرار داشت، اما طبق اعلام الکترونیک آرتز امسال قرار است یوونتوس با اسم پیمونته کالچیو در بازی حضور داشته باشد و دارای لباس و لوگو متفاوتی در مقایسه با لباس و لوگوی اصلی این تیم خواهد بود. پیمونته کالچیو در حالت‌های مختلف بازی از کریر مود گرفته تا بخش جدید ولتا در دسترس خواهد بود و با‌وجود متفاوت بودن اسم، لباس و لوگو، از اسامی واقعی بازیکنان بهره خواهد برد. 

لایسنس نبودن یوونتوس باعث خواهد شد تا اسم این تیم به پیمونته کالچیو تغییر کند و لوگو و لباس آن هم غیرواقعی باشد اما اسم بازیکنان درست خواهد بود

یکی از مواردی که نگرانی کاربران فیفا را برانگیخته بود، این است که آیا در فیفا 20 بازیکنان باشگاه یوونتوس با اسمی غیرواقعی و همینطور چهره‌هایی شبیه‌سازی نشده در بازی حاضر خواهند شد که الکترونیک آرتز اعلام کرده چنین چیزی صحت ندارد و اسم بازیکنان این تیم و چهره آن‌ها کاملا واقعی خواهد بود. از طرف دیگر اگر از طرفداران بخش آلتیمیت تیم باشید، خبر خوب اینکه بازیکنان پیمونته کالچیو در این بخش هم حضور داشته و از حیث مواردی مثل Chemistry هم شرایطی دقیقا مثل قبل خواهند داشت و با بازیکنان هم‌تیمی، بازیکنانی از لیگ سری آ و همینطور بازیکنانی با ملیت یکسان لینک خواهند شد. همچنین بازیکنان پیمونته کالچیو مثل سایر تیم‌ها بسته به عملکرد خودشان در دنیای واقعی قادر خواهند بود کارت‌هایی مثل Team of the Week را در آلتیمیت تیم فیفا 20 دریافت کنند. 

فیفا 20 / بازی FIFA 20

به طور خلاصه، می‌توان گفت که توافق کونامی با یوونتوس مبنی بر استفاده انحصاری از این تیم، فقط در مورد اسم، لباس، لوگو و استادیوم این تیم خواهد بود و در فیفا 20 هم فقط اسم یوونتوس به پیمونته کالچیو تغییر خواهد کرد و این باشگاه با لباس و لوگوی غیرواقعی اما با اسامی و چهره درست بازیکنان در بازی حاضر خواهد بود. به هر حال انحصاری کردن برخی تیم‌ها موردی بوده که همیشه در بازی‌های فوتبال وجود داشته و با اینکه در سال‌های گذشته بیش‌تر تاثیرش را روی سری PES گذاشته، اما امسال فیفا هم از آن در امان نمانده است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با انحصاری شدن تیم‌ها برای این دو بازی موافق هستید یا خیر؟


منبع EA
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده