// چهار شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱

معرفی بازی موبایل امپراطوری پادشاهان؛ ساخت امپراطوری و گرفتن اژدها

امپراطوری پادشاهان، یک بازی اندروید آنلاین در سبک استراتژی و شهرسازی است که مکانیزم و گیم‌پلی سرگرم کننده‌ای دارد.

در این معرفی به‌سراغ بازی امپراطوری پادشاهان رفته‌ایم که اکنون به‌صورت فارسی در ایران منتشر شده است؛ اثری از سوی استودیوی بازی‌‌لند که سعی دارد تجربه‌ی هیجان‌انگیز و سرگرم کننده‌ای را ارائه دهد. امپراطوری پادشاهان، یک بازی استراتژی با المان‌های شهرسازی است که شما را در نقش امپراطوری قرار می‌دهد که باید سرزمین خود را بسازد و از آن دربرابر حمله‌‌ی سایر بازیکن‌ها دفاع کند. امپراطوری پادشاهان در حال حاضر با امتیاز ۴.۵ از ۵ در کافه بازار قرار گرفته است و کاربران بسیاری آن را تجربه کرده‌اند. همچنین در سال ۹۷، این بازی نامزد دریافت برترین بازی سال در کافه بازار بود. امپراطوری پادشاهان از همان ابتدا شما را در نقش امپراطور سرزمینی تازه تأسیس وارد جهان بازی می‌کند.

امپراطوری پادشاهان

کاربران زومجی می‌توانند با تجربه‌ی این بازی و رساندن سطح سرزمین خود به ۷، الماس به ارزش ۵۰ هزار تومان کسب کنند

از نظر طراحی، رابط کاربری بازی طراحی خوبی دارد و آیکون‌ها به‌نحوی طراحی شده‌اند که صفحه بازی بیش از اندازه شلوغ نشده است. سمت راست تصویر مربوط‌به مدیریت بازی و آیتم‌ها است و سمت چپ هم به مأموریت‌ها و حمله به‌سایر مناطق اختصاص داده شده است. از آن‌جایی که امپراطوری پادشاهان یک بازی بومی‌سازی شده است، ترجمه‌ی کامل و درست بخش‌های مختلف، موردی است که اهمیت زیادی دارد. معمولا در بازی‌های مشابه، تمامی بخش‌های بازی از جمله پیام‌ها، اسم بازیکن‌ها زمانی‌که سرزمین خود را می‌سازند و موارد مشابه ترجمه می‌شوند، اما در امپراطوری پادشاهان بعضی از پیام‌هایی که به‌صورت روزانه دریافت می‌کنید یا اسم بازیکنان جهان بازی در حالت اولیه، به همان زبان انگلیسی هستند و ترجمه نشده‌اند. رفته رفته با ارتقای سطح کلی سرزمین خود، ساختمان‌ها و قلعه اصلی، مدت زمان ارتقای ساختمان‌ها افزایش پیدا می‌کند و پیشنهاد می‌کنم افزایش دهنده‌های سرعت را برای سطوح بالاتر نگه دارید. افزایش زمان ساخت یک ساختمان باید در سطوح بالا انجام شود، زیرا سطح‌های اولیه برای آشنایی بازیکنان و جذب آن‌ها به بازی انجام می‌شود و وجود این موارد، باعث می‌شود در زمان‌های مختلف بازی را اجرا کنند تا سایر ارتقاها را انجام بدهند و ساختمان‌های جدید را بسازند. بااین‌حال امپراطوری پادشاهان از سطح چهار الی پنج این مورد را آغاز می‌کند. همچنین میزان XP دریافتی و ارتقای سطح هم به همین سرعت ساخت‌وساز و ارتقاها مربوط می‌شود.

درکنار بخش طراحی، گیم‌پلی موردی است که تیم سازنده روی آن تمرکز کرده است تا بتواند ازطریق آن کاربران را جذب امپراطوری پادشاهان کند. بازی اندروید امپراطوری پادشاهان، یک بازی استراتژی و شهرسازی است. ازاین‌رو باید ساختمان‌های مختلفی را در سرزمین خود بسازید و با ارتقا دادن آن‌ها، خود را به یک امپراطوری قدرتمند تبدیل کنید. تیم سازنده از یک سیستم انجام مأموریت استفاده کرده است که بازیکنان با انتخاب آن می‌توانند متوجه شوند که چه کارهایی را باید انجام دهند. این سیستم در ابتدا نقش یک بخش آموزشی و تمرینی را ایفا می‌کند. در ادامه اگر به بازی‌های استراتژی آشنایی دارید، می‌توانید باتوجه‌به شیوه‌ی بازی کردن‌ خود ساختمان‌های جدیدی را بسازید و آن‌ها را ارتقا دهید. بااین‌حال اگر جزو کاربران تازه‌وارد به‌حساب می‌آیید، سیستم راهنمای انجام مأموریت‌ها بهترین گزینه برای شما است تا بازی را پیش ببرید. به‌عبارتی سیستم راهنمای انجام مأموریت‌ها سعی دارد بازیکنان جدیدی را به سبک استراتژی جذب کند. درکنار گسترش قلمرو پادشاهی و گسترش سرزمین خود، کسب منابع از محیط‌های اطراف و جنگیدن با سایر بازیکنان، موارد مهم در بازی موبایل امپراطوری پادشاهان به‌حساب می‌آیند. زمانی‌که نقشه‌ی جهانی بازی را باز می‌کنید، تمامی سرزمین‌های ساخته شده را مشاهده می‌کنید و با انتخاب یک سرزمین، می‌توانید به آن حمله کنید.

امپراطوری پادشاهان

امپراطوری پادشاهان در سال ۹۷ نامزد دریافت جایزه برترین بازی سال کافه بازار شده است

اگر حمله‌ی موفقیت آمیز داشته باشید، می‌توانید منابع متعدد و حتی اژدهای سرزمین مقابل را هم اسیر کنید. همچنین جدا از سرزمین‌ سایر بازیکن‌ها، تعدادی محیط دیگر هم طراحی شده‌اند که با لشکرکشی به آن‌ها، می‌توانید منابع مختلف و مهمی را کسب کنید. مشکل اصلی امپراطوری پادشاهان مربوط‌به مدت زمان ساخت‌وساز ساختمان‌ها و ارتقا دادن آن‌ها می‌شود. ساختار بازی به‌گونه‌ای است که بازیکنان برای ارتقای سرزمین‌ خود در سطح‌های بالاتر باید به‌سراغ پرداخت‌های درون برنامه‌ای بروند تا بتوانند به‌واسطه‌ی الماس‌ها، ساختمان‌ها و تجهیزات خود را ارتقا دهند. همچنین برای تغییر عکس خود در بازی هم باید از الماس استفاده کنید و کاربران نمی‌توانند به‌صورت رایگان این کار را انجام بدهند. معمولا در بازی‌های استراتژی و شهرسازی، تیم سازنده برای جبران پرداخت‌های درون برنامه‌ای و تاثیر مستقیم آن روی سطح بازیکنان، از پاداش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا یک تعادل را در گیم‌پلی شاهد باشیم. درکنار موارد ذکر شده هم می‌توان به سیستم چت کردن با تمامی بازیکنان بازی (بازیکنان ایرانی و خارجی) اشاره کرد. همچنین یک بخش به نام اتحاد هم برای شما درنظر گرفته شده است که می‌توانید تیم خود را تشکیل دهید و دوستان خود را دعوت کنید. 

استودیو بازی لند هدیه ویژه‌ای را هم برای کاربران زومجی در نظر گرفته است. کاربران زومجی می‌توانند پس از وارد شدن به بازی و تجربه امپراطوری پادشاهان، الماس به ارزش ۵۰ هزار تومان دریافت کنند. البته ابتدا باید سطح سرزمین خود را به ۷ برسانید. در ادامه برای کسب جایزه خود باید نام حساب کاربری (نام فرمانروایی) را به این ایمیل ارسال کنید تا بعد از بررسی، جایزه شما تحویل داده شود. از نظر طراحی و رابط کاربری هم بازی امپراطوری پادشاهان دارای سبک طراحی فانتزی است و رابط کاربری بازی هم به‌نحوی است که به‌سادگی می‌توانید کارهای مورد نظر خود را انجام بدهید. در انتها اگر به‌دنبال یک بازی موبایل سرگرم کننده و هیجان‌انگیز هستید که بتواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند، بازی اندروید امپراطوری پادشاهان گزینه‌ی مناسبی است. در پایان یادآوری می‌کنیم که مقالات بهترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می‌شوند که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید. 

دانلود بازی امپراطوری پادشاهان

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده