نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

بازیگر سریال Game of Thrones انتقادات به فصل هشتم را غیرمنطقی می‌داند

نیکولای کاستر والدو، بازیگر نقش جیمی لنیستر در Game of Thrones، بعضی انتقادات در مورد فصل پایانی این سریال را قبول ندارد.

هفته‌ها از به پایان رسیدن فصل آخر سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) می‌گذرد، ولی حواشی پیرامون آن هنوز هم ادامه دارد. بعد از واکنش‌هایی که بعضی از عوامل این سریال به انتقادات در مورد فصل هشتم آن نشان دادند، اکنون نوبت به نیکولای کاستر والدو رسیده است تا در این زمینه صحبت کند.

بازیگر نقش جیمی لنیستر به‌تازگی در جریان نشست Con of Thrones واقع در نشویل، در کنار تعدادی دیگر از بازیگران مجموعه بازی تاج و تخت مثل جروم فلین (بران)، هانا ماری (گیلی) و میلتوس یرولمو (سیریو فورل) به بحث و گفتگو در مورد آن پرداخت و در پاسخ به انتقاداتی که از فصل هشتم سریال شده است، چنین گفت:

این قضیه [انتقادهای مردم] هر فصل اتفاق می‌افتاد و ما به‌عنوان عوامل سریال واقعاً خوش‌شانس بودیم که در اثری کار کردیم که مردم به‌شدت به آن علاقمند بودند؛ تا حدی که هر وقت چیزی مخالف خواسته‌های خود در آن می‌دیدند، ناراحت و عصبانی می‌شدند. این موضوع باعث خوشحالی من است و حتی مواردی مثل امضای طوماری برای بازنویسی و تغییرات فصل آخر هم برای من خوشحال‌کننده بود؛ چرا که نشان از علاقه بیش از حد آن‌ها به سریال داشت.

سریال بازی تاج و تخت محصول اچ بی او (HBO) و برگرفته از کتاب‌های ترانه یخ و آتش اثر جرج آر آر مارتین، در کنار محبوبیت عظیم خود برنده جوایز پرشماری از جمله جوایز مختلفی از امی هم شد، ولی فصل پایانی آن نتوانست نظر طرفداران را به‌خود جلب کند و بخش زیادی از انتقادات آن‌ها، متوجه دیوید بنیاف و دی بی وایس به‌عنوان شورانرها و نویسندگان آن بود؛ موضوعی که کاستر والدو به آن اشاره می‌کند و می‌گوید:

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که اگر کسی تصور می‌کند که دو خالق سریال بیشترین انگیزه را برای تولید هرچه بهتر آن نداشتند و زحمات زیادی برای آن نکشیدند، و همچنین اگر کسی فکر می‌کند این دو نفر در طول این ۱۰ سال به فکر نحوه به پایان رساندن مناسب آن نبودند، تصوراتی غیرمنطقی و کودکانه دارد.

همه باید بدانند که خالقان سریال نظرات مردم را دنبال می‌کنند و در حالی که بعضی از بینندگان در خانه خود نشسته بودند و فحش می‌دادند و آن‌ها را افرادی بی‌شعور و احمق می‌دانستند، این دو نفر در کنار بقیه عوامل بازی تاج و تخت که تعدادشان به هزاران نفر می‌رسد، از جان و دل مایه گذاشتند و تمام تلاش خود را کردند تا سریال را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانند.

کاستر والدو اولین بازیگری نیست که در مورد اتفاقات فصل آخر صحبت می‌کند و پیش از او افراد دیگری هم در این زمینه حرف‌هایی زده بودند؛ از جمله سوفی ترنر، بازیگر نقش سانسا استارک که در گفتگو با نیویورک‌تایمز، درخواست‌ها برای بازنگری در فصل هشتم را نوعی بی‌احترامی به عوامل سریال دانسته و در عین حال گفته بود از واکنش مردم غافل‌گیر نشده و پیش‌بینی می‌کرده است که مخاطبان با تماشای چیزی که منتظر آن نبودند، دست به اعتراض بزنند. یا کیسی بلویز، رییس بخش برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او که گفته بود هیچ‌وقت نمی‌توان تمام طرفداران یک مجموعه را خوشحال کرد.

در هر حال این صحبت‌ها چیزی از خشم و ناراحتی هواداران بازی تاج و تخت کم نمی‌کند و آن‌ها به‌تازگی موفق شده‌اند کاری کنند که جستجوی عبارت نویسندگان بد (Bad Writers) در گوگل، به نتیجه جالبی ختم شود و نام دیوید بنیاف و دی بی وایس را نمایش دهد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده