نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۵

ابراهیم داروغه زاده می‌گوید فیلم «خانه پدری» دیگر مشکلی برای اکران ندارد

ابراهیم داروغه‌زاده به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است فیلم سینمایی «خانه پدری» پروانه نمایش دارد و با رده‌بندی سنی مشکلی برای اکران نخواهد داشت.

ابراهیم‌ داروغه‌زاده پیش از این معاون ارزشیابی و نظارت سینمای ایران بود. وی قرار بود مشکل اکران فیلم‌های توقیف شده را حل کند و برای برخی از فیلم‌ها نیز این کار را کرد. داروغه‌زاده اکنون دبیر جشنواره فجر است. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، وی اخیرا در مصاحبه‌ای از وضعیت اکران فیلم‌های توقیفی صحبت کرده است. داروغه‌زاده صحبت‌های خود را با صحبتی کلی و اشاره به فیلم «رستاخیز» آغاز کرد:

هر کدام از این فیلم‌ها داستان جداگانه خود را دارند؛ از اکران فیلم «رستاخیز» با نظر مخالف بعضی از مراجع عظام جلوگیری شد.

وی در ادامه از فیلم «خیابان‌های آرام»، ساخته‌ی کمال تبریزی و «گزارش یک جشن»، ساخته‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا سخن گفت:

درباره فیلم‌های «خیابان‌های آرام» آقای تبریزی یا «گزارش یک جشن» آقای حاتمی کیا واقعیت این است که در این دو سالی که من در معاونت نظارت و ارزشیابی بودم از سوی تهیه کننده اقدامی برای پیگیری نمایش آن‌ها صورت نگرفته است.

محمدرضا فروتن

نمایی از فیلم «خیابان‌های آرام»

ابراهیم داروغه‌زاده در ادامه از فیلم‌های توقیفی «خانه پدری» و «کاناپه» صحبت کرده است:

درباره فیلم «خانه پدری» آقای عیاری که مجوز نمایش دارد فکر نمی‌کنم دیگر با رده بندی مشکلی برای اکران در سینماها داشته باشد و اگر جدی‌تر پیگیری شود مشکلی برای اکران ندارد اما فیلم «کاناپه» را ندیده‌ام؛ یعنی نه من دیده‌ام، نه شورای پروانه نمایش و نه حتی شورای پروانه نمایش قبلی. فقط یادم هست مصاحبه‌ای از آقای عیاری خواندم که فیلم با مجوز آقایان جنتی و ایوبی تولید شده است. البته این را هم بگویم که هیچ وقت مراجعه‌ای برای دریافت پروانه نمایش این فیلم نشده است.

داروغه‌زاده در انتها گفت:

به طور کلی به نظرم فیلم‌های توقیفی دیگر مسئله سینمای ایران نیستند و فضای مساعد برای ساخت فیلم‌های خوب و تأثیرگذار اجتماعی و انتقادی در سازمان سینمایی وجود دارد.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های ابراهیم داروغه‌زاده چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده