نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴

استفاده از کینکت در قامتی جدید

با پابان یافتن عمر کینکت در صنعت بازی، این تکنولوژی راه جدیدی در پیش گرفته است و در کارهای امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای درک بهتر ماهیت دوربین و کنترلرهای حرکتی بهتر است برگردیم به سال ۲۰۰۶. در این سال یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین کنسول‌های تاریخ توسط نینتندو عرضه شد. بله درست حدس زدید؛ نینتندو Wii علاوه‌بر اینکه توانست از نظر مالی موفقیت چشمگیری برای نینتندو به ارمغان بیاورد، با استفاده از تکنولوژی حسگرهای حرکتی که برای اولین بار در این کنسول شاهد آن بودیم، توانست سیاست‌ و مسیر فکری رقبای خود را نیز تغییر دهد. سونی و مایکروسافت برای جبران عقب‌ماندگی از نینتندو، هرکدام سعی کردند با تولید و عرضه ابزاری که همه آنها بر پایه کنترلر‌‌های Wii بود، به عرصه رقابت برگردند. مایکروسافت با عرضه Kinect و پلی‌استیشن با تولید Playstation Move وارد دنیای جدیدی شدند که مدیون خلاقیت نینتندو هستند. در این بین اما هیچکدام نتوانستند موفق ظاهر شوند و به محبوبیت Wii برسند.

تولید و عرضه کینکت به‌دلیل قبول شکست از جانب مایکروسافت تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت تا اینکه ردموندی‌ها تصمیم گرفتند از پتانسیل کینکت در کار‌های دیگر استفاده کنند. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ مایکروسافت پروژه کینکت را به‌منظور ترکیب و کمک به سرویس ابری خود یعنی Azure معرفی کرد. مایکروسافت شعبه کانادا، در سایت رسمی خود کینکت را برای مصارف امنیتی خانگی نیز به‌فروش می‌رساند.

حال در جدیدترین اخبار فناوری، با خبر شدیم که فرودگاه شهر نیوآرک امریکا برای سیستم‌های حفاظتی-نظارتی خود از کینکت استفاده می‌کند. جیسون اسکات، مورخ بازی‌های ویدیویی، در حساب توییتر خود عکسی منتشر کرده است که نشان می‌دهد فرودگاه نیوآرک برای بررسی و کنترل ترافیک خود از دوربین‌های کینکت استفاده می‌کند. این فرودگاه تنها محلی نیست که از این تکنولوژی استفاده می‌کند؛ تصاویری که حدود هشت ماه پیش در سایت ردیت منتشر شده بود، نشان می‌دهد فروشگاه والمارت نیز از این روش استفاده می‌کند.

کینکت

به نظر می‌رسد با تغییر سیاست و رویکرد مایکروسافت و همچنین پشتیبانی جدید آنها از کینکت، این تکنولوژی توانسته است راه جدید خود را بهتر از گذشته طی کند. نظر شما در این رابطه چیست؟ به نظر شما این تغییر سیاست مایکروسافت می‌تواند خونی تازه به کینکت تزریق کند یا باز باید منتظر شکستی دوباره برای آن باشیم؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده