نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۵

مازیار میری جایزه بهترین کارگردانی جشنواره روسیه را برای فیلم «سارا و آیدا» دریافت کرد

مازیار میری، کارگردان فیلم سینمایی «سارا و آیدا» برای ساخت این فیلم جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم روسیه را دریافت کرد.

فیلم سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم سینمایی در زمان اکران به فروشی بیش از ۲ میلیارد تومان دست پیدا کرد. به تازگی و بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، مازیار میری برای ساخت این فیلم سینمایی جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرده است. وی این جایزه را از جشنواره فیلم‎‌های خانوادگی روسیه که در شهر یاروسلاول برگزار می‌شود، دریافت کرده است. این فیلم ایرانی اخیرا در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانی روسیه به نمایش درآمده است. این جشنواره از ۱۶ تا ۲۲ تیر ماه برگزار شده است. فیلم «سارا و آیدا» پیش از این در جشنواره‌هایی مانند دالاس شید، سینه ایران، فیلم‌های آسیایی، تفلیس، برنامه تکمیلی خانه آسیا و جیپور هند حضور داشته است. این فیلم ایرانی در جشنواره جیپور هند جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

فیلم سینمایی «سارا و آیدا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مازیار میری و نویسندگی امیر عربی تولید شده است. این اثر با حضور مصطفی زمانی، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش و تینا پاکروان به عنوان بازیگر ساخته شده است. مازیار میری اولین فیلم سینمایی خود را در سال ۱۳۷۹ با نام «قطعه ناتمام» ساخت. این کارگردان فیلم‌هایی مانند «به آهستگی»، «پاداش سکوت»، «کتاب قانون» و «سعادت آباد» را ساخته است.

سارا و آیدا

مصطفی زمانی با سریال «یوسف پیامبر» به شهرت رسید. زمانی از سال ۱۳۸۸ پا به سینما گذاشت. وی در سریال «شهرزاد» و فیلم‌هایی مانند «بدرود بغداد»، «خط ویژه»، «یک روز بخصوص» و «تیک آف» بازی کرده است. غزل شاکری، بازیگر فیلم «سارا و آیدا» در سال ۱۳۶۶ با حضور در فیلم «ماهی» به سینما وارد شد. وی تاکنون در فیلم‌های «گلنار»، «وقتی همه خواب بودند» و «آینه‌های روبه‌رو» نقش آفرینی کرده است. شاکری همچنین در سریال‌های «شهرزاد» و «بانوی عمارت» نیز بازی کرده است. پگاه آهنگرانی دیگر بازیگر فیلم سینمایی «سارا و آیدا» است. وی با بازی در فیلم «دختری با کقش‌های کتانی» محصول ۱۳۷۷ به صورت حرفه‌ای پا به دنیای بازیگری گذاشت. آهنگرانی در فیلم‌هایی مانند «مکس»، «زادبوم»، «راه آبی ابریشم» و «ورود آقایان ممنوع» بازی کرده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره فیلم «سارا و آیدا» چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده