نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

اقتباس سینمایی بازی Space Invaders ساخته خواهد شد

نیو لاین سینما، پس از ساخت نسخه سینمایی بازی‌های ویدئویی Pokemon: Detective Pikachu و Rampage، حال تصمیم به ساخت فیلمی سینمایی از بازی ویدئویی Space Invaders گرفته است.

چندان جای تعجب ندارد شرکت نیو لاین سینما (New Line Cinema)، پس از موفقیت تجاری جهانی فیلم Pokemon: Detective Pikachu که البته با استقبال منتقدان نیز همراه شد، تصمیم به‌ساخت اقتباس سینمایی جدیدی از بازی‌های ویدئویی داشته باشد. این فیلم بیش از ۴۲۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده که این فروش شامل ۱۴۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۸۴ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. راب لترمن، کارگردان انیمیشن Monsters vs. Aliens (هیولاها علیه بیگانگان) و فیلم Goosebumps (مورمور)، کارگردانی فیلم Pokemon: Detective Pikachu را بر عهده داشت و بازیگرانی چون رایان رینولدز در نقش کارآگاه پیکاچو (صداپیشگی)، جاستیس اسمیت در نقش تیم گوودمن، کاترین نیوتون در نقش لوسی، کن واتانابه در نقش کارآگاه یوشیدا، کریس گیر، ریتا اورا، سوکی واترهاوس، عمر چاپارو و بیل نای در فیلم Pokemon: Detective Pikachu حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. همچنین سال گذشته فیلمی از روی بازی قدیمی Rampage (رمپیج) ساخته شد که این فیلم نیز در گیشه فروش بسیار خوبی داشت با بودجهٔ ساخت ۱۲۰ میلیون دلاری، فروشی ۴۲۸ میلیون دلاری در گیشه داشت؛ دواین جانسون، جفری دین مورگان، نائومی هریس، جو منگنیلو، مالین اکرمان، جیک لیسی، مارلی شلتن، جک کواید، مت آلفردا و پی. جی. برن، از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم Rampage حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم بر عهده برد پیتون، کارگردان فیلم San Andreas (سن آندریاس) و فیلم Journey 2: The Mysterious Island (سفر ۲: جزیره اسرارآمیز)، بوده است.

بازی Space Invaders

حال در گزارش جدیدی که سایت دِدلاین منتشر کرده، به‌ساخت فیلمی جدید برگرفته از مدیوم بازی‌های ویدئویی توسط نیو لاین سینما اشاره شده است. این شرکت قرار است نسخهٔ سینمایی بازی ویدئویی Space Invaders را روی پردهٔ سینما ببرد؛ این بازی اولین مرتبه در سال ۱۹۷۸ منتشر شد و بعدتر دارندگان نینتندو 64، گیم بوی ادونس، آتاری 2600، آتاری 5200، اسپکتروم، مایکروسافت ویندوز، داس، سوپر نینتندو، ام‌اس‌ایکس، پلی‌استیشن، کمودور 64، پلی‌استیشن همراه، گیم بوی، گیم بوی کالر، SG-1000 و IOS توانستند این بازی درگیرکننده و جذاب را تجربه کنند. استودیو Taito به‌تازگی اقدام به معرفی بازی Space Invaders: Invincible Collection کرده که قرار است در سال ۲۰۲۰ در کشور ژاپن برای کنسول محبوب نینتندو سوییچ منتشر شود؛ این شش نسخه شامل نسخه‌های استاندارد و Special Edition بازی‌هایی مانند بازی Space Cyclone است که برای اولین بار است که قرار است برای کنسول سوییچ پورت شود.

گرگ روسو، یکی از نویسندگان فیلمنامه فیلم مورد انتظار Mortal Kombat، نویسندگی فیلمنامه این پروژه را بر عهده خواهد داشت

گرگ روسو، یکی از نویسندگان فیلمنامه فیلم مورد انتظار Mortal Kombat (مورتال کامبت)، نویسندگی فیلمنامه این پروژه را بر عهده خواهد داشت. جالب است که فیلم Mortal Kombat نیز از ساخته‌های شرکت نیو لاین سینما خواهد بود و به‌تازگی اعلام شد فیلم هم مثل آثار استودیو ندررلم (NetherRealm Studios) دارای خشونت بالایی خواهد بود. فیلم مورتال کامبت به‌کارگردانی سیمون مک‌کویید و تهیه‌کنندگی جیمز وان (کارگردان Aquaman) که مراحل تولید خود را در استرالیا پشت سر می‌گذارد، برای اکران در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است و چند روز قبل هم بازیگر نقش ساب زیرو (Sub-Zero) در این فیلم معرفی شد؛ جو تسلیم، هنرپیشه و رزمی‌کاری که پیش از این او را در آثاری چون The Raid و Fast & Furious 6 دیده بودیم.

هنوز تاریخ اکرانی برای اقتباس سینمایی بازی ویدئویی Space Invaders در نظر گرفته نشده یا حداقل به‌صورت رسمی شرکت نیو لاین سینما اعلانی در این رابطه نداشته است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده