نویسنده: تیم کجارو
// یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

کدام پارک بهترین گزینه پارک های موضوعی دبی است؟

پارک‌های موضوعی دبی باعث شده بسیاری از توریست‌ها وقت خود را صرف بازدید از آنان کنند. اما کدام پارک بهترین گزینه برای انتخاب است؟

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومجی بازنشر شده است.

جزیره‌ای به شکل نخل، مرتفع‌ترین برج دنیا و پیست اسکی سرپوشیده فقط گوشه‌ای از جذابیت‌ها و دیدنی‌های خاص دبی است. دبی در حال تبدیل شدن به پایتخت پارک موضوعی در دنیا است. از سال ۲۰۱۶، پنج پارک موضوعی جدید در دبی افتتاح شده است. بدون اینکه این شهر را ترک کنید در این پارک‌های جذاب می‌توانید از تفریحاتی چون گرفتن سلفی با دایناسور، شنا در استخر نهنگ‌ها و همکاری با ابرقهرمان‌های معروف، لذت ببرید.

اگر قصد دارید به دبی سفر کنید با کمک کجارو می‌توانید ارزان‌ترین تور دبی را جست و جو کنید. دبی یکی از مقصدهای پربازدید در خاورمیانه است. تور دبی جزو تورهای پرطرفدار خارجی در ایران است. کجارو مجموعه‌ای از بهترین تورهای ارزان را از معتبرترین آژانس‌های گردشگری، در اختیارتان می‌گذارد.

بهترین پارک برای علاقه‌مندان به فیلم: موشن‌گیت دبی (Motiongate Dubai)‌

پارک موضوعی موشن گیت دارای ده‌ها وسیله تفریحی، جاذبه و نمایش‌های زنده است که از فیلم‌های کلاسیک و بلاک باسترهای جدید الهام گرفته است. این پارک بر اساس نام شرکت‌های سازنده فیلم‌ها تقسیم‌بندی شده است. به محض اینکه از ورودی پارک بگذرید وارد قسمت کلمبیا پیکچرز می‌شوید. قسمت مرکزی پارک به منطقه سرپوشیده دریم‌ورکس اختصاص دارد که آثار محبوبی چون پاندای کونگ فو کار و چطور اژدهای خود را آموزش دهیم توسط این کمپانی تولید شده است.

قسمت دیگر پارک به Lionsgate اختصاص یافته است که جاذبه‌های آن با الهام از Hunger Games طراحی شده است. کوچک‌ترها می توانند از حضور در دهکده اسمورف‌ها لذت ببرند که شامل زمین بازی، اجرای زنده و ترن هوایی است.

موشن-گیت-دبی

بهترین پارک برای افراد پرانرژی: پارک بالیوود

شاید برایتان عجیب باشد که تنها پارک موضوعی اختصاص یافته به صنعت سینمای هند یعنی بالیوود در دبی قرار دارد و در بمبئی نیست!

حتی اگر فیلم‌های مشهور هندی را ندیده باشید، باز هم از حضور در این پارک جذاب لذت می‌برید. برای گشت و گذار در این پارک خانوادگی، حدود نصف روز زمان در نظر بگیرید. تفریحات جذاب سه بعدی و چهار بعدی، سرگرمی‌هایی مثل هدف گیری شخصیت‌های منفی با تفنگ‌های لیزری، دنبال کردن رئیس یک گروه مافیایی و تفریحاتی با تم فیلم معروف شعله در این پارک وجود دارد. جلوه‌های ویژه و تصویری در این پارک، بسیار شگفت‌انگیز است.

این پارک از نظر سرگرمی‌های زنده مثلا رقص‌های سنتی، موسیقی و نمایش‌های جذاب نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پارک بالیوود دبی

بهترین پارک آبی برای بچه‌ها: پارک آبی لگولند

پارک آبی لگولند یکی از جدیدترین پارک‌های آبی مخصوص کودکان در دبی است. این پارک در کنار پارک لگولند، مخصوص خانواده‌هایی هستند که فرزندان کوچک دارند. استخر موج، سرسره‌های متنوع و جاذبه‌های فراوان در این پارک برای بچه‌ها وجود دارد. گرچه کوچک‌تر از سایر پارک‌های آبی است؛ ولی تفریحاتی متنوع دارد که باعث می‌شود بچه‌ها از حضور در این پارک لذت ببرند.

پارک آبی لگولند دبی

بهترین پارک آبی برای بزرگسالان: پارک آبی Wild Wadi

اولین پارک آبی دبی از سال ۱۹۹۹ فعالیت می‌کند و مجموعه‌ای از تفریحات و سرگرمی‌های جذاب را در محیطی نسبتا فشرده گرد آورده است. این پارک دارای ۳۰ تفریح و جاذبه است که تم اصلی آن‌ها Juha یک شخصیت فولکلوریک عربی است. در این پارک البته برای کوچک‌ترها هم تفریحاتی وجود دارد از جمله بخش Juha’s Dhow and Lagoon که دارای بیش از ۱۰۰ فعالیت تفریحی جذاب برای بچه‌ها است.

رولر کوستر آبی مستر بلستر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک آبی برای بزرگسالان است. ساحل، یک رودخانه آرام و چشم‌اندازی دیدنی از برج العرب دیگر دیدنی‌های پارک است که رضایت‌تان را جلب می‌کند.

پارک آبی Wild Wadi دبی

نکاتی در مورد تهیه بلیط

پارک‌های موضوعی دبی ارزان نیستند؛ ولی روش‌هایی جود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید بلیط‌ها را کمی ارزان‌تر تهیه کنید. بلیط‌ها را اگر آنلاین تهیه کنید، ارزان‌تر می‌شوند. برای این کار به وب‌سایت پارک مورد نظر سر بزنید تا از پیشنهادهای ویژه‌ی آن‌ها نیز اطلاع پیدا کنید.

در وب‌سایت این پارک‌ها می‌توانید بلیط‌های چند روزه بگیرید یا از تخفیف‌های فصلی استفاده کنید. به خصوص در فصل تابستان این تخفیف‌ها بیشتر می‌شود؛ ولی باید مراقب گرمای هوا باشید.

برخی هتل‌ها روی نرخ اتاق‌ها امکان ورودی بعضی پارک‌ها را در اختیار مسافران و مهمانان خود می‌گذارند. مثلا هتل لاپیتا دسترسی نامحدود به پارک‌های DPR دارد. یا نرخ رزرو اتاق در هتل Atlantis The Palm شامل ورودی پارک آکواونچر هم می‌شود.

برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی دبی می‌توانید فهرست کاملی از دیدنی‌های این شهر را در کجارو مشاهده کنید و سفرتان را راحت‌تر و با اطلاعات بیشتری برنامه‌ریزی کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده