نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

سرویس Steam Labs بازی‌های مناسب را به کاربران پیشنهاد می‌دهد

ولو سرویسی آزمایشی را به استیم اضافه کرده که می‌تواند بازی‌ها و مدت زمانی را که کاربران به بازی می‌پردازند تحلیل و بر اساس این اطلاعات بازی‌هایی به آن‌ها معرفی کند.

شرکت ولو (Valve) مشغول طراحی یک سرویس کاملا جدید برای پلتفرم استیم است که Steam Labs نام دارد. این سرویس جدید که همانند سایر سرویس‌های استیم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، قادر است مدت زمانی را که کاربران به انجام بازی‌های مختلف می‌پردازند دریافت کند و بر اساس آن، بازی‌های مشابهی که احتمالا کاربر آن‌ها را می‌پسندد پیشنهاد دهد. بر اساس توضیحات خود استیم، این سرویس قرار است با محویت کشف موارد جدید و یادگیری ماشین کارش را انجام دهد. در حال حاضر Steam Labs سه بخش فعال آزمایشی دارد: بخش اول، مایکروتریلر که تریلرهایی کوتاه و شش ثانیه‌ای از بازی‌های مختلف استیم به شما نشان می‌دهد، بخش دوم که قادر است با تکنولوژی‌های یادگیری ماشین، سلیقه‌ی شما در بازی‌ها را شناسایی کند و بر اساس آن به شما پیشنهاد‌های گوناگون و تازه بدهد و در نهایت بخش سوم که قرار است نمایشی روزانه و نیم‌ساعته درباره بازی‌های مختلفی که روی استیم منتشر می‌شوند باشد.

بخش مایکرو تریلر به استیم اجازه می‌دهد تا تریلرهای شش ثانیه‌ای و کوتاهی را برای شما به نمایش در آورد؛ تریلرهایی که هر یک به بازی خاصی تعلق دارند و مدت‌زمان کوتاه‌شان کمک می‌کند حوصله‌سربر نباشند. ترتیب نمایش این تریلرها بر اساس داده‌هایی است که از ژانرها و موضوعات موردعلاقه‌ی شما دریافت شده است. شما این تریلرها را تماشا می‌کنید و به‌محض اینکه از یکی از این بازی‌ها خوشتان آمد می‌توانید با کلیک کردن روی آن به صفحه‌ی مخصوص آن بروید و نمایش‌های کامل‌تری از آن را تماشا کنید. این ویژگی با الهام و همکاری اکانت توییتر «تریلرهای استیم در ۶ ثانیه» (Steam Trailers in 6s) درون استیم قرار گرفته است.

Steam Labs

بخش The Automatic Show نمایشی است که توسط یک روبات از کلیپ‌های مختلف بازی‌های گوناگون تهیه می‌شود و از ترکیب چندین تریلر پدید می‌آید. صدا و موسیقی به‌صورت خودکار با این تریلرها هماهنگ می‌شود

بخش The Automatic Show نمایشی است که توسط یک روبات از کلیپ‌های مختلفی از بازی‌های گوناگون تهیه می‌شود و از ترکیب چندین تریلر پدید می‌آید. این تریلرها به صورت خودکار با موسیقی هماهنگ می‌شوند تا کاربر بتواند در فضایی هیجان‌انگیز نمایش‌ها را تماشا کند و برای انتخاب بازی‌های جدیدش تصمیم بگیرد. در واقع هدف اصلی استیم این بود که در این بخش صدایی مصنوعی، توضیحات مربوط به بازی‌ها را نیز برای کاربر بخواند. اما به‌کارگیری این ویژگی جدید اندکی برای آن‌ها دردسرساز بوده و هنوز آنطور که باید و شاید نمی‌توان از صدای مصنوعی بهره گرفت. به گفته‌ی استیم:

در آزمایش‌های تبدیل متن به گفتار، صدایی که توسط کامپیوتر تولید شده بود و ما قصد داشتیم در استیم از آن استفاده کنیم، کمی نامناسب به‌نظر می‌رسید. به همین دلیل ما فعلا آن را کنار گذاشته‌ایم. البته هنوز هم مشغول کار روی آن هستیم.

و در نهایت سومین آزمایش سیستم پیشنهاد دهنده‌ی استیم است. این سیستم که از مدلی مشابه شبکه‌های عصبی استفاده می‌کند، ساخته شده تا مدت زمان بازی کردن کاربران را دریافت کند و بر اساس این اطلاعات، بازی‌های جدید و مطابق میل کاربران را به آن‌ها پیشنهاد دهد. این اطلاعات قرار است بر اساس میلیون‌ها کاربر استیم و میلیاردها ساعت بازی انجام شده در آن تولید شوند. این سیستم همچنین پارامترهایی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با تنظیم کردن دلخواه آن بتوانند بازی‌های مدنظر خود را پیدا کنند؛ مثلا پارامتری که جدید یا قدیمی بودن بازی‌ها را مشخص می‌کند و کاربر می‌تواند با استفاده از آن، بازی‌های مطلوب خود را بیابد.

به‌وجود آمدن این سرویس در استیم، بدون شک پاسخی است به انتقاداتی که در گذشته از آن می‌شد. یکی از انتقاداتی که استیم با آن روبه‌رو شد به تخفیفات تابستانی امسال مربوط می‌شد که به گفته‌ی بازی‌سازان، این پلتفرم نتوانست به درستی بازی‌های جدید مناسب را به کاربران معرفی کند. اکنون به‌نظر می‌رسد با سرویس‌های جدید دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود. باید منتظر ماند و دید این سرویس‌ها می‌توانند مشکلات استیم را حل کنند یا خیر.

نظر شما درباره‌ی سرویس‌های جدید پلتفرم استیم چیست؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده