نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

فیلم «دارکوب» در جشنواره مالزی نامزد دریافت 6 جایزه شد

فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در جشنواره فیلم مالزی در شش رشته نامزد دریافت جایزه شده است.

«دارکوب» ساخته‌ی بهروز شعیبی است. این فیلم سینمایی که به مسئله اعتیاد پرداخته است، برای اولین‌بار در سی ششمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. بنابر اخبار سینمای ایران؛ فیلم سینمایی «دارکوب» و عواملش در جشنواره فیلم مالزی در شش رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند. فیلم سینمایی «دارکوب» در این جشنواره نامزد جایزه بهترین فیلم شده است. بازیگران این فیلم، یعنی مهناز افشار، امین حیایی، سارا بهرامی و جمشید هاشم‌پور نامزد دریافت جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین بازیگر مکمل زن شده‌اند. بهروز شعیبی، کارگردان این فیلم سینمایی نیز نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان جشنواره شده است. پخش بین‌المللی این فیلم ایرانی برعهده موسسه «هنر هفتم» است. جشنواره فیلم مالزی از ۲۳ تا ۲۷ تیر ماه برگزار می‌شود.

فیلم دارکوب

فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی با حضور بازیگرانی مانند مهناز افشار، سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر، نگار عابدی، جمشید هاشم‌پور و امین حیایی ساخته شده است. بهروز شعیبی پیش از این فیلم سینمایی «دهلیز» را ساخته است. مهناز افشار، بازیگر فیلم «دارکوب» برای اولین‌بار با فیلم «شیرهای جوان» محصول ۱۳۷۸ به سینما وارد شد. وی در فیلم‌هایی مانند «آتش بس»، «نهنگ عنبر» و «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» نقش آفرینی کرده است.

دیگر بازیگر «دارکوب»، سارا بهرامی با بازی در فیلم سینمایی «تهرون» محصول ۱۳۸۸ به سینما وارد شد. این بازیگر تاکنون در فیلم‌هایی مانند «من دیه‌گو مارادونا هستم»، «ایتالیا ایتالیا»، «جمشیدیه» و «هزارپا» بازی کرده است. امین حیایی نیز یکی از بازیگران سینمای ایران است. وی در اولین تجربه‌‌ی سینمایی خود در سال ۱۳۷۰ جلوی دوربین فیلم «دو همسفر» رفت. حیایی تا به امروز در فیلم‌هایی مانند «مانی و ندا»، «مزاحم»، «مهمان مامان» و «شارلاتان» بازی کرده است. وی اکنون به‌عنوان یکی از داوران برنامه استعدادیابی «عصر جدید» با این برنامه همکاری می‌کند. جمشید هاشم‌پور دیگر بازیگر «دارکوب» است که در جشنواره مالزی نامزد دریافت جایزه شده است. وی با فیلم «جهنم سفید» محصول ۱۳۴۱ به بازیگری در سینما وارد شد. هاشم‌پور در فیلم‌های مختلفی مانند «کیفر»، «گلوگاه شیطان»، «یاغی» و «محافظ» نقش‌آفرینی کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده