نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

تریلر بازی Gibbous: A Cthulhu Adventure وحشت لاوکرفتی را با کمدی ترکیب می‌کند

تریلر جدیدی از بازی Gibbous: A Cthulhu Adventure منتشر شد. این بازی در سبک اشاره و کلیک ماجرایی ساخته می‌شود و قرار است حال و هوای بازی‌های قدیمی لوکاس آرتز را تداعی کند.

بازی Gibbous: A Cthulhu Adventure اثری در ژانر ماجراجویی کلاسیک و اشاره و کلیک است که توسط استودیو Stuck in Attic ساخته می‌شود. این بازی که در سال ۲۰۱۶ توانست کمپین موفقی در کیک استارتر داشته باشد تلاش می‌کند سبک و سیاق ادونچرهای قدیمی را با عناصر مدرن ترکیب کند و با خلق اتمسفری کمدی و در عین حال ترسناک، تجربه‌ای متفاوت را برای مخاطبان به ارمغان آورد. سازندگان بازی اکنون تریلری از آن منتشر کرده‌اند که علاوه بر نمایش محتوای جالبی از بازی، تاریخ انتشار آن را نیز ذکر می‌کند. این بازی قرار است در تاریخ هفتم آگوست سال جاری (مصادف با ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۸) راهی بازار شود. شما می‌توانید در ادامه تریلر این بازی را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

بازی Gibbous: A Cthulhu Adventure داستان مردی به نام باز کروان را رویات می‌کند. باز که یک کتاب‌دار است و در کتاب‌خانه کار می‌کند، روزی در محل کارش به یک کتاب عجیب و بسیار قدیمی بر می‌خورد؛ کتابی که قدرت‌های جادویی عجیبی دارد. وقتی که او کتاب را به خانه می‌آورد، به صورت اتفاقی از قدرت‌های جادویی آن روی گربه‌اش استفاده می‌کند و باعث می‌شود گربه توانایی صحبت کردن پیدا کند. آن‌ها سپس با یکدیگر متحد می‌شوند تا بتوانند ماجراهای پیش‌رو را پشت سر گذاشته و از رازهای این کتاب اسرارآمیز سردرآورند. البته آن‌ها در ماجراهایشان تنها نیستند و با کارآگاهی به نام دون آر. کتایپ ملاقات می‌کنند. او که یک کارآگاده محلی است، ماموریتی سری دارد و باید کتاب شیطانی را به محل اصلی‌اش بازگرداند.

Gibbous: A Cthulhu Adventure

وقتی شخصیت اصلی بازی کتاب اسرارآمیز را به خانه می‌آورد، به صورت اتفاقی از قدرت‌های جادویی آن روی گربه‌اش استفاده می‌کند و باعث می‌شود گربه توانایی صحبت کردن پیدا کند

زمانی که گیم‌پلی بازی آغاز می‌شود، شما می‌توانید به‌جای هر سه شخصیت اصلی بازی کنید و در موقعیت‌های مختلف داستان، کنترل هریک از آن‌ها را در دست بگیرید. سازندگان بازی در طراحی این سبک از گیم‌پلی، از بازی‌های بزرگ و صاحب نام در ژانر ادونچر کلاسیک الگو گرفته‌اند. تیم Stuck in Attic پیش از این نیز پیشینه‌ی درخشانی در بخش‌های هنری و انیمیشن داشته و تریلرها و نمایش‌هایی که تاکنون از بازی دیده‌ایم این نوید را می‌دهند که آن‌ها به بهترین شکل هنرشان را در ساخت این بازی به کار گرفته‌اند. اگر شما به سبک هنری بازی‌هایی چون آثار قدیمی لوکاس آرتز علاقه دارید، این بازی دقیقا مطابق سلیقه‌ی شما ساخته شده است. Gibbous: A Cthulhu Adventure قرار است این سبک را حفظ کند و در عین حال، آن را کمی به‌روزرسانی کند تا مخاطبین سال ۲۰۱۹ هم به آن علاقه پیدا کنند.

یکی از مهم‌ترین عناصر بازی، شوخی‌ها و فضای طنز حاکم بر آن است. معمولا بازی‌های ویدیویی میزبان خوبی برای کمدی نیستند و سخت است که بتوانید یک بازی کمدی خوب بسازید. اما ژانر ادونچر همیشه پذیرای خوبی برای خلق یک اتمسفر خنده‌دار و در عین حال عمیق بوده است. برای مثال می‌توان آثار قدیمی لوکاس آرتز را درنظر گرفت که در کنار ارائه‌ی طنزی عالی، دنیا و شخصیت‌هایی عمیق را به ارمغان آورده بودند. امید است Gibbous: A Cthulhu Adventure نیز با الگوگیری از بزرگان این سبک، بتواند مسیر خودش در خلق کمدی را پیدا کند و تجربه‌ای عالی را برای طرفداران این سبک به ارمغان آورد.

بازی Gibbous: A Cthulhu Adventure قرار است در تاریخ هفتم آگوست سال جاری میلادی (مصادف با ۱۶ مرداد ۱۳۹۸) برای پلتفرم پی سی راهی بازارهای جهانی شود.

نظر شما درباره‌ی این بازی ماجرایی چیست؟ آیا طرفدار این سبک قدیمی از بازی‌ها هستید؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده