نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹

گزارش فروش سینمای ایران؛ ادامه اکران نوبت عید

در گزارش این هفته از ادامه‌ی فروش فیلم‌های اکران عید فطر با صدرنشینی «شبی که ماه کامل شد» صحبت کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

نوبت تازه اکران سینمای ایران مربوط به عید فطر می‌شود. در این نوبت، زمان اکران فیلم‌های نوروز ۹۸ به پایان رسید و فیلم‌های تازه‌ای روی پرده رفتند؛ فیلم‌هایی که برخی از آن‌ها در سی و هفتمین جشنواره فجر به نمایش درآمده بودند. در این هفته فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، ساخته‌ی نرگس آبیار مانند هفته‌های قبل صدرنشین بود. این فیلم سینمایی تاکنون برای پنج هفته روی پرده بوده است. این فیلم ایرانی طی این هفته در ۱۴۰ سینما به نمایش درآمده است. «شبی که ماه کامل شد» در هفته گذشته ۲ میلیارد تومان فروخت. این فروش ۲ میلیاردی مجموع درآمد «شبی که ماه کامل شد» را به ۱۱ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان رساند. این فیلم سینمایی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست را به عنوان بازیگران اصلی دارد. «شبی که ماه کامل شد» به عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر انتخاب شده بود. «شبی که ماه کامل شد» با فاصله به نسبت مطمئنی با فیلم دوم جدول صدرنشین است.

الناز شاکردوست شبی که ماه کامل شد

رتبه دوم این هفته متعلق به فیلم سینمایی «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی است. این فیلم سینمایی نیز پنجمین هفته اکرانش را سپری می‌کند و در این هفته ۱۴۴ سینما در اختیار داشته است. «سرخپوست» در این هفته یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان فروخته است. با این حساب ساخته جدید نیما جاویدی تاکنون ۹ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان فروخته است. این فیلم مانند «شبی که ماه کامل شد» برای اولین‌بار در جشنواره فجر به نمایش درآمد. «سرخپوست» نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار را به عنوان بازیگر دارد. سومین فیلم پرفروش این هفته «تگزاس ۲» محسوب می‌شود. «تگزاس ۲»، ساخته‌ی مسعود اطیابی در دوازدهمین هفته اکرانش ۸۲ سینما در اختیار داشت. این فیلم سینمایی با فروش هفتگی یک میلیارد تومان به مجموع درآمد ۱۹ میلیارد تومان دست پیدا کرد.

مهران مدیری ما همه با هم هستیم

رتبه چهارم در اختیار فیلم «ما همه با هم هستیم»، ساخته‌ی کمال تبریزی است. این فیلم سینمایی که قرار بود به یکی از غول‌های پرفروش سینمای ایران تبدیل شود، در پنجمین هفته و با وجود نمایش در ۱۳۲ سینما، تنها ۸۴۲ میلیون تومان فروخت. «ما همه با هم هستیم» که یکی از پربازیگرترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به شمار می‌رود، در مجموع ۸ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان فروخته است. پنجمین فیلم پرفروش هفته فیلم سینمایی «زهرمار» ساخته سید جواد رضویان است. این فیلم سینمایی طی سومین هفته‌ی اکران با نمایش در ۱۴۹ سینما ۸۳۴ میلیون تومان فروخت. «زهرمار» که فیلمی اجتماعی است تاکنون مجموع درآمد ۲ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان را کسب کرده است. فیلم‌های اکران عید، هرکدام به خودی خود جزو نامزدهای فروش بالا بودند، اما این اکران شلوغِ عید فطر بود که فروش فیلم‌ها را تقسیم کرد. با این وضعیت، حالا فیلم‌های باقی‌مانده و اکران نشده‌ی سال شانس بیشتری برای موفقیت تجاری دارند. از جمله‌ی این فیلم‌ها می‌توان به «ماجرای نیمروز: رد خون»، ساخته محمد حسین مهدویان و «زیرنظر»، ساخته مجید صالحی اشاره کرد. شما در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مطالعه کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع درآمد
۱شبی که ماه کامل شد۵۱۴۰۲,۰۰۷,۹۱۸,۰۰۰۱۱,۴۹۷,۹۳۱,۰۰۰
۲سرخپوست۵۱۴۴۱,۴۹۱,۰۸۹,۰۰۰۹,۱۵۲,۶۸۵,۰۰۰
۳تگزاس 2۱۲۸۲۱,۰۶۹,۲۳۰,۰۰۰۱۹,۶۲۳,۲۹۲,۰۰۰
۴ما همه با هم هستیم۵۱۳۲۸۴۲,۹۰۸,۰۰۰۸,۸۷۳,۱۶۵,۰۰۰
۵زهرمار۳۱۴۹۸۳۴,۳۹۱,۰۰۰۲,۳۶۶,۵۳۹,۰۰۰
۶ایکس لارج۲۱۱۳۶۶۸,۴۰۲,۰۰۰۹۷۹,۱۷۴,۰۰۰
۷سامورایی در برلین۹۵۷۲۹۰,۴۱۹,۰۰۰۵,۴۸۴,۷۴۵,۰۰۰
۸متری شیش و نیم۱۶۲۵۱۱۸,۰۵۲,۰۰۰۲۷,۰۵۰,۹۴۸,۰۰۰
۹کار کثیف۱۲۷۵۳,۹۰۱,۰۰۰۵۳,۹۰۱,۰۰۰‍
۱۰دختر شیطان۵۴۴۵۱,۸۱۷,۰۰۰۸۱۰,۵۷۶,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده