نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

همکاری دیوید فینچر و گری اولدمن با نتفلیکس در ساخت فیلم زندگینامه نویسنده فیلم همشهری کین

دیوید فینچر و گری اولدمن در حال همکاری با شبکه نتفلیکس برای ساخت فیلم زندگینامه هرمن جی. منکیویچ، نویسنده فیلمنامه فیلم Citizen Kane هستند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیوید فینچر پس از چند سال قرار است کارگردانی فیلم جدیدی را بر عهده بگیرد. دیوید فینچر که از سال ۲۰۱۴ کارگردانی هیچ فیلمی را بر عهده نداشته، با امضای قراردادی با شبکه نت‌ فلیکس وظیفه کارگردانی فیلمی براساس زندگینامه هرمن جی. منکیویچ، نویسنده فیلمنامه فیلم Citizen Kane (همشهری کین) را بر عهده گرفته است که گری اولدمن قرار است نقش این نویسنده را بازی کند. این فیلم قرار است Mank (منک) داشته باشد که که براساس آخرین فیلمنامه جک فینچر، پدر دیوید فینچر، در دست ساخت است که این نویسنده در سال ۲۰۰۳ دار فانی را وداع گفت. همچنین فینچر به‌عنوان تهیه کننده نیز در این فیلم حضور دارد.

مقاله مرتبط

گری اولدمن

جزئیات زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Mank در دسترس نیست، اما منابع نزدیک به پروژه می‌گویند که فیلم Mank به روند توسعه پر سر و صدای فیلمنامه فیلم Citizen Kane خواهد پرداخت که توسط اورسن ولز و منکیویچ نوشته شد و در نهایت فیلم همشهری کین تنها در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال موفق شد جایزه اسکار دریافت کند. همچنین این فیلم قرار است به‌صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شود و مراحل فیلمبرداری و تولید فیلم Mank از نوامبر امسال (آبان یا آذر) آغاز خواهد شد که قابل انتظار است در سال ۲۰۲۰ از شبکه Netflix منتشر شود. پس از فیلم Gone Girl (دختر گم‌شده) که با بازی بن افلک و رزمند پایک در سال ۲۰۱۴ اکران شد، فیلم Mank اولین فیلمی خواهد بود که فینچر قرار است آن را کارگردانی کند.

هرمن جی. منکیویچ

فینچر پیش از این با شبکه نتفیکس در پروژه‌های تلویزیونی دیگری مثل سریال House of Cards (خانه پوشالی) در نقش تهیه کننده و کارگردان، سریال Mindhunter (شکارچی ذهن) در نقش تهیه کننده و کارگردان و سریال Love, Death and Robots (عشق، مرگ و ربات‌ها) در نقش تهیه کننده، همکاری کرده بود و فیلم Mank چهارمین همکاری مشترک نتفلیکس با فینچر است. فصل دوم سریال Mindhunter نیز قرار است امسال در تاریخ نامشخصی منتشر شود که فینچر کارگردانی دو قسمت از فصل دوم این سریال را بر عهده داشته است. گری اولدمن هم که با فیلم Darkest Hour (تاریک‌ترین لحظات) جایزه اسکار دریافت کرده، پیش از این در فیلم The Laundromat به کارگردانی استیون سودربرگ با نتفلیکس همکاری کرده بود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده