نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵

کدهای نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption 2 در اپلیکیشن همراه بازی کشف شدند

طرفداران بازی Red Dead Redemption 2 توانسته‌اند در اپلیکیشن همراه آن اطلاعات جدیدی از تنظیمات گرافیکی نسخه‌ی کامپیوتر پیدا کنند.

مدت زیادی است که طرفداران کمپانی راک استار (Rockstar) انتظار عرضه‌ی جدیدترین بازی این کمپانی یعنی Red Dead Redemption 2 روی پلتفرم پی‌سی را می‌کشند. همواره شایعاتی درباره عرضه‌ی این بازی روی پی‌سی وجود داشته اما هنوز هیچ موضع رسمی‌ای توسط کمپانی راک‌استار اعلام نشده است. با وجود سکوت راک‌استار، در روزهای اخیر شایعات انتشار نزدیک بازی روی پلتفرم پی سی قوت بیشتری گرفته و حالا نیز طرفداران بازی مورد جدیدی را کشف کرده‌اند که می‌تواند تاییدی برای عرضه‌ی این بازی عظیم‌الجثه روی پلتفرم کامپیوتر باشد.

طرفداران بازی برای پیدا کردن کدهای نسخه‌ی پی سی، جست‌وجوهای فراوانی در نسخه‌های مختلف آن انجام داده‌اند اما حالا مشخص شده اپلیکیشنی که به همراه بازی برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده، اطلاعات ارزشمندتری را درون خود مخفی کرده است. طرفداران بازی در فروم‌های GTA، با جست و جو در کدهای این اپلیکیشن موفق به کشف مواردی شدند که به نسخه‌ی پی‌سی بازی مرتبط است. برای مثال آن‌ها توانسته‌اند برخی تنظیمات گرافیکی بازی را از درون این کدها استخراج کنند. در این کدها اشاراتی به DirectX شده و قرار گرفتن عبارت 12_1 در کنار آن نشان می‌دهد بازی از جدیدترین APIهای موجود پشتیبانی می‌کند. البته مهم‌ترین کشفی که در این کدها صورت گرفته، تنظیمات گرافیکی بازی است که گویا بازیکنان می‌توانند آن‌ها را تا درجه‌ی Ultra بالا ببرند؛ چیزی که در نسخه‌ی پی‌سی بازی Grant Theft Auto V شاهد آن نبودیم.

صدالبته با توجه به ماهیت اینگونه کشفیات، مشخص است که این اطلاعات تضمین نمی‌کند که آنچه قرار است در نسخه‌ی نهایی بازی ببینیم نیز همین‌گونه باشد اما نکته‌ی مهم آنجا است که حالا مدارک محکم‌تری از انتشار بازی برای پلتفرم پی‌سی در دست داریم. در حال حاضر ولی سوالات مهم اما بی‌جواب دیگری نیز مطرح است. اینکه آیا بازی قرار است طبق شایعات، به‌صورت انحصاری روی فروشگاه اپیک گیمز عرضه شود؟ اینکه چه سیستمی برای اجرای آن لازم است و در نهایت اینکه طرفداران نسخه‌ی پی‌سی تا چه زمانی باید برای تجربه‌ی بازی روی پلتفرم محبوبشان صبور باشند؟ پاسخ همه‌ی این سوالات را زمان مشخص خواهد کرد.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد. این بازی با استقبال کم‌نظیر منتقدان روبه‌رو شد و در سال گذشته جوایز پرتعدادی را دریافت کرد. این بازی همچنین به انتخاب زومجی بهترین بازی سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است. افشین پیروزی در بررسی بازی در زومجی، نمره‌ی کامل یعنی ۱۰ را به آن اختصاص داد و نوشت:

Red Dead Redemption 2 دقیقا همان تجربه‌ای است که از شرکت راک‌استار و از یک بازی در اواخر نسل هشتم انتظار داریم؛ اثری چشم‌نواز، درگیر‌کننده و سراسر شگفتی که نه فقط بازی کردن آن لذت زیادی دارد، که حتی قرار است برای سال‌های طولانی بازی‌های مختلفی از استاندارد‌هایی تعیین‌شده توسط این بازی استفاده کنند. Red Dead Redemption 2 بازی‌ای است که هر گیمری، فارغ از اینکه علاقه‌مند چه سبکی باشد، باید آن را تجربه کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره جدیدترین ساخته‌ی کمپانی راک استار چیست؟ آیا موفق به تجربه‌ی این بازی شده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده