نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵

احتمال ساخت ریبوت سریال Blackadder با بازیگران پیشین

مجموعهٔ کمدی و شبه‌تاریخی Blackadder که در دههٔ ۸۰ میلادی روی آنتن BBC One رفت، به‌احتمال فراوان ریبوت خواهد شد و بازیگران ابتدایی آن نیز بار دیگر به صحنه بازمی‌گردند.

طبق گفته‌های روآن اتکینسون، بازیگر، کمدین و فیلمنامه‌نویس اهل بریتانیا که بیشتر با ایفای نقش در فیلم‌های Mr. Bean (مستر بین) و Johnny English (جانی اینگلیش) شهرت دارد، مجموعهٔ تلویزیونی Blackadder (بلک‌اَدر) به‌صفحهٔ جادویی بازمی‌گردد. روآن اتکینسون خالق و ستارهٔ اصلی این مجموعهٔ کمدی و شبه‌تاریخی جذاب شبکه BBC One در دههٔ ۸۰ میلادی بوده است.

طبق گزارشی که سایت The Sun منتشر کرده است، روآن اتکینسون در صحبت‌های جدید خود با هیجان از ساخت ریبوتی از مجموعهٔ Blackadder سخن گفته است و تصمیم دارد نسخه‌ای متفاوت و جدید را بسازد. در آن دوران اعلام شده بود که این مجموعه به‌کار خود پایان داده است، اما در خبرهای جدید منتشرشده این طور به‌نظر می‌رسد که حتی مراحل ساخت ریبوت این مجموعه شروع شده و در دست ساخت است. روآن اتکینسون همچنین فاش کرد که در ریبوت مجموعهٔ تلویزیونی Blackadder، علاوه بر خودش، تونی رابینسون، استیون فرای و هیو لوری نیز برای ایفای نقش‌های جدید بازمی‌گردند.

Blackadder

طبق گزارش منتشرشده، داستان ریبوت مجموعهٔ تلویزیونی Blackadder در دوران معاصر خواهد بود و شخصیت اصلی داستان، ادموند بلک‌اَدر، مدرسی در دانشگاه خواهد بود. احتمال حضور بازیگران معروفی چون تام هاردی و راسل برند در این مجموعهٔ تلویزیونی به‌صورت بازیگر مهمان وجود دارد.

داستان مجموعهٔ ابتدایی Blackadder در مورد دو شخصیت اصلی یکی با نام «ادموند بلک‌اَدر» (با نقش‌آفرینی روآن اتکینسون) و گُماشته و پادوی او «بالدریک» (با نقش‌آفرینی تونی رابینسون) بود. هر فصل از این مجموعهٔ تلویزیونی در یک دورهٔ تاریخی متفاوت رخ می‌دهد و این دو شخصیت اصلی را شخصیت‌های دیگری نیز همراهی می‌کنند. گفتنی است در سال ۲۰۰۰ میلادی، فصل چهارم سریال با نام «بلک‌اَدر پیش می‌رود» در ردهٔ ۱۶ از «۱۰۰ برنامهٔ تلویزیونی برتر بریتانیا» به‌انتخاب «بنیاد فیلم بریتانیا» قرار گرفت. این مجموعهٔ تلویزیونی بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹ در ۴ فصل و ۲۴ قسمت روی آنتن شبکه BBC One رفت که البته ۳ قسمت ویژه نیز از آن پخش شد. روآن اتکینسون و ریچارد کرتیس نویسندگان دو فصل ابتدایی بودند و بن التون فیلمنامه فصل ۳ و ۴ را نوشته بود. هر قسمت این مجموعهٔ تلویزیونی حدود ۳۰ دقیقه بود.

آخرین نقش‌آفرینی روآن اتکینسون روی پردهٔ سینما مربوط به فیلم Johnny English Strikes Again (جانی اینگلیش دوباره حمله می‌کند) بود که وی در این فیلم کمدی، اکشن و جاسوسی به‌کارگردانی دیوید کر، با اولگا کوریلنکو و بن میلر همبازی بود. این فیلم اصلاً در جلب نظر منتقدان موفق نبود، ولی با بودجهٔ ۲۵ میلیون دلاری، فروش خوب ۱۶۰ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده