نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

سریال Friends پس از ترک نتفلیکس روی سرویس استریم وارنرمدیا خواهد رفت

سریال محبوب Friends (فرندز) که این روزها روی سرویس استریم نتفلیکس قرار دارد، از سال ۲۰۲۰ روی سرویس استریم وارنرمدیا خواهد رفت.

سرویس استریم جدید شرکت وارنرمدیا با عنوان HBO Max، میزبان مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Friends (فرندز) خواهد شد. این سرویس استریم جدید که حدود ۱۰ هزار ساعت محتوا خواهد داشت و از بهار سال ۲۰۲۰ میلادی کار خود را آغاز خواهد کرد، تمامی قسمت‌های این مجموعه را در ابتدای کار در دسترس بینندگان قرار خواهد داد. سرویس استریم شرکت وارنرمدیا کار سختی در ابتدایی کار خواهد داشت و تمام توان خود را به‌کار بسته است تا بتواند با سرویس استریم نتفلیکس (Netflix)، دیزنی پلاس (Disney Plus)، سرویس استریم هولو (Hulu) و دیگر سرویس‌های استریمی، رقابت کند و برای بینندگانش محتوای جذابی داشته باشد.

در قرارداد جدیدی که بخش تلویزیونی شرکت برادران وارنر (Warner Bros) منعقده کرده است، سرویس استریم HBO Max، حق پخش تمامی ۲۳۶ قسمت سریال Friends را خواهد داشت و از سال ۲۰۲۰ پخش این مجموعه از سرویس استریم نتفلیکس، به‌پایان خواهد رسید. نتفلیکس در توییتی این موضوع را چنین اعلام کرد:

متأسف از اعلام این موضوع هستیم که از اوایل سال ۲۰۲۰ باید مجموعهٔ Friends را از سرویس استریم وارنرمدیا تماشا کنیم. ممنون برای خاطراتی که برایمان به‌یادگار گذاشتید دوستان!

سرویس استریم نتفلیکس همین امسال قراردادی با شرکت وارنرمدیا به‌امضاء رساند و حق پخش سریال Friends را به سرویس استریم جدید این شرکت واگذار کرد.

Friends

محتوای فراوانی برای سرویس استریم HBO Max تدارک دیده شده است و گرگ بلانتی و ریس ویترسپون نیز قرار است چند فیلم برای این سرویس استریم بسازند. گرگ بلانتی در ساخت سریال‌های Arrow (کماندار)، The Flash (فلش) و Riverdale (ریوردل) حضوری مؤثر داشته است و تهیه‌کنندگی چهار فیلم را برای این سرویس استریم بر عهده خواهد داشت. گرگ بلانتی در رابطه با همکاری خود با سرویس استریم HBO Max چنین گفته است:

موضوعی که همیشه در مورد ساخت سریال عاشق آن بودم، ارتباط آن با نسل جوان بینندگان تلویزیونی است که این نسل با این برنامه‌ها بزرگ می‌شوند و این برنامه‌ها را به‌خاطر خواهند آورد و همواره به‌یاد سریال‌های دههٔ خود خواهند افتاد. حال می‌توانم برای سرویس استریم HBO Max کارهای بیشتری نیز انجام دهم، سرویسی که بینندگان می‌توانند سریال‌ها و فیلم‌های مربوط به‌دوران خود را تماشا کنند.

سرویس استریم HBO Max، علاوه بر سریال Friends، تمامی قسمت‌های سریال‌های The Fresh Prince of Bel Air (شاهزاده جدید بل اِر) با نقش‌آفرینی ویل اسمیت و همچنین سریال Pretty Little Liars (دروغگویان کوچک زیبا) شبکه ABC را نیز خریداری کرده است و این دو مجموعه نیز در ابتدای کار روی این سرویس خواهند بود.

سرویس استریم HBO Max، حق پخش تمامی ۲۳۶ قسمت سریال Friends را خواهد داشت و از سال ۲۰۲۰ پخش این مجموعه از سرویس استریم نتفلیکس، به‌پایان خواهد رسید

مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Friends، توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ تا ۶ می ۲۰۰۴ از شبکه NBC روی آنتن رفت؛ این مجموعه دارای دَه فصل است. مجموعهٔ تلویزیونی Friends نظرات مثبتی از منتقدین دریافت کرد و به یکی از محبوب‌ترین سیت‌کام‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شد و در مجموع ۶۲ نامزدی جایزه اِمی به‌دست آورد. همچنین این سریال در سال ۲۰۰۲ نیز جایزه بهترین سریال کمدی اِمی را برای فصل هشتم از آن خود ساخت. این سریال در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ TV Guide در ردهٔ ۲۱ و در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ مجلهٔ معروف امپایر، در ردهٔ ۷ قرار دارد. گفتنی است در سال ۱۹۹۷، اپیزود «ویدئوی جشن رقص آخر سال» در ردهٔ ۱۰۰ فهرست صد اپیزود برتر تاریخ TV Guide قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳، سریال Friends در فهرست بهترین سیت‌کام‌های نوشته شده از طرف انجمن نویسندگان آمریکا در ردهٔ ۲۴ و در فهرست ۶۰ سریال برتر تاریخ TV Guide در رتبهٔ ۲۸ قرار گرفت.

مجموعهٔ تلویزیونی Friends در ده فصل و در مجموع ۲۳۶ قسمت به علاوه چند قسمت اضافه، ساخته شد و طبق گزارش نیویورک تایمز، قسمت آخر این مجموعه، ۵۲.۵ میلیون نفر بیننده را پای تلویزیون نشاند. این مجموعه سالانه فروشی حدود ۱ میلیارد دلار دارد و بازیگران اصلی آن هنوز هم درآمدی ۲۰ میلیون دلاری در سال از این مجموعهٔ تکرارنشدنی دارند. در مجموعهٔ تلویزیونی Friends بازیگرانی چون جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانچ، متیو پری و دیوید شویمر به‌عنوان بازیگران ثابت در هر ده فصل حضور داشتند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده