نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

حضور ترانه‌سرا فیلم West Side Story در پشت صحنه اقتباس جدید این فیلم

استیون سوندهایم، ترانه‌سرا و‌ آهنگساز قدیمی که ترانه‌سرایی آهنگ‌های فیلم ابتدایی West Side Story را بر عهده داشت، در پشت صحنه اقتباس جدید این اثر حضور پیدا کرد.

شرکت فیلمسازی امبلین انترتینمنت (Amblin Entertainment) که در سال ۱۹۸۱، توسط استیون اسپیلبرگ، کاتلین کندی و فرانک مارشال تأسیس شد، تصویری جدید از پشت صحنهٔ فیلم مورد انتظار West Side Story (داستان وست ساید) منتشر کرد که در این تصویر شاهد حضور استیون سوندهایم، ترانه‌سرا و‌ آهنگساز قدیمی که به‌خاطر مشارکتش در تئاترهای موزیکال برنده یک جایزه اسکار، هشت جایزه تونی، چندین جایزه گرمی و یک جایزه پولیتزر شده ‌است، درکنار استیون اسپیلبرگ، کارگردان معروف و برنده جایزه اسکار، هستیم. استیون سوندهایم ۸۹ ساله است و از سال ۱۹۵۴ در عرصهٔ آهنگسازی و ترانه‌سرایی فعالیت دارد. تصویر منتشرشده در پایین مشاهده می‌کنید:

Stephen Sondheim

فیلم رمانتیک، درام و موزیکال West Side Story در سال ۱۹۶۱ روی پردهٔ سینما رفت و کارگردانی این فیلم را رابرت وایز و جروم رابینز بر عهده داشتند. فیلمنامه آن فیلم بر پایهٔ نمایشنامه «داستان وست ساید»، برگرفته از اثر جاودانهٔ رومئو و ژولیت از ویلیام شکسپیر است که اپرانامه آن از آرتور لورنت و موسیقی‌اش از لئونارد برنستاین بود و در سال ۱۹۵۷ در تئاتر برادوی روی صحنه رفت و مورد استقبال عمومی قرار گرفت. پس از استقبال فراوان از تئاتر آن، اقتباس سینمایی West Side Story ساخته شد که این اقتباس سینمایی نیز بسیار موفق بود و فیلم ابتدایی موفق شد در ۱۱ بخش مراسم اسکار سال ۱۹۶۲ نامزد دریافت جایزه شود و ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال را دریافت کند. حال استیون اسپیلبرگ، وظیفه کارگردانی بازسازی این فیلم موزیکال را بر عهده دارد که مشخص نیست چقدر نسبت به منبع اقتباس اصلی تفاوت خواهد داشت. علاوه‌بر این، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم West Side Story بر عهده تونی کوشنر، نویسنده فیلم Munich (مونیخ) و فیلم Lincoln (لینکلن)، بوده است. انسل الگورت، ریچل زیگلر، ریتا مورنو، کوری استول، برایان دارسی جیمز، آریانا دی‌باس، دیوید آلوارز، مایک فایست، آنا ایزابل، مدی زیگلر، جاش آندرس ریورا، بریانا آبرزو، کایل آلن، کایل کافمن، بن کوک، هریسون کول، جولیوس آنتونی رابیو، ریکاردو زایاس، جاش آندرس ریورا، سباستین سرا، کارلوس سانچز فالو و جولیان الیا، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم West Side Story حضور دارند و به‌ایفای نقش خواهند پرداخت. فیلم West Side Story برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.

استیون سوندهایم ۸۹ ساله است و از سال ۱۹۵۴ در عرصهٔ آهنگسازی و ترانه‌سرایی فعالیت دارد

گفتنی است علاوه‌بر کارگردانی بازسازی فیلم West Side Story، اسپیلبرگ کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵) را نیز بر عهده دارد؛ این فیلم که پیش از این قرار بود در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ماه ۱۳۹۹)‌ اکران شود، اکنون قرار است با یک سال تأخیر در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰) روی پرده‌ٔ سینما برود.

آخرین فیلمی که از استیون اسپیلبرگ روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) بود که با استقبال نسبتاً خوبی از سوی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۱۷۵ میلیون دلاری، فروشی ۵۸۲ میلیون دلاری در گیشه داشت. زک پن و اریک ایسن کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشتند. کار ساخت موسیقی فیلم Ready Player One نیز بر عهده آلن سیلوستری بود. تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، سایمون پگ، هانا جان کامن، لتیشیا رایت، رالف اینسون، تی جی میلر و مارک رایلنس، از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم Ready Player One حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده