نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۷

سریال The Sandman برای پخش از نتفلیکس تولید خواهد شد

سریالی براساس مجموعه The Sandman، یکی از پرافتخارترین کمیک‌بوک‌های دی سی تولید و از نتفلیکس پخش خواهد شد.

کمیک‌بوک‌های سندمن (The Sandman) را می‌توان یکی از مهم‌ترین و پرافتخارترین مجموعه‌های صنعت کمیک دانست که تا امروز چندین بار تلاش‌هایی برای تبدیل آن به فیلم و سریال شده، ولی هربار مشکلاتی سر راه تولید این آثار ایجاد شده است. اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که نتفلیکس (Netflix) قصد دارد سریالی براساس این مجموعه کمیک محبوب تولید کند و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی آن انجام خواهد داد.

به‌گزارش هالیوود ریپورتر، نتفلیکس برای گرفتن حق پخش سندمن قراردادی بسیار سنگین با شرکت برادران وارنر بسته است که این سریال را به پرهزینه‌ترین مجموعه تلویزیونی دی سی کامیکس (DC Comics) تبدیل خواهد کرد. شورانر سریال هم آلن هاینبرگ خواهد بود که در نگارش فیلمنامه واندروومن (Wonder Woman)، دیگر محصول دی سی نقش داشته است.

مجموعه کمیک سندمن که هیچ ارتباطی با شخصیتی با همین نام در کمیک‌های Spider-Man ندارد، کار خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز کرد و اثری از نیل گیمن، نویسنده مطرح دنیای کمیک بود که توسط شرکت ورتیگو (Vertigo) از زیرمجموعه‌های دی سی منتشر می‌شد. این مجموعه با کیفیت بالای خود طرفداران زیادی به‌دست آورد و سری اصلی آن تا سال ۱۹۹۶ ادامه داشت و به ۷۵ شماره رسید و البته یک شماره مخصوص هم برای آن منتشر شد. بعدها نسخه‌های دیگری از سندمن هم به‌دست علاقمندان رسید؛ از جمله رمان و مجموعه‌ی پیش‌درآمد ۶ قسمتی آن. سندمن علاوه بر محبوبیت بالای خود نزد علاقمندان کمیک که باعث شده بود در اواخر کار خود از کمیک‌های مطرح دی سی مثل بتمن و سوپرمن هم فروش بیشتری داشته باشد، به‌علت کیفیت بالای خود جوایز زیادی هم کسب کرد؛ از جمله ۲۶ جایزه‌ی آیزنر (Eisner Award، جایزه‌ای مخصوص کمیک‌بوک‌های آمریکایی).

نیل گیمن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال سندمن خواهد بود و دیوید گویر هم او را همراهی می‌کند؛ نویسنده‌ای که پیش از این شاهد نگارش فیلمنامه‌هایی چون Man of Steel و مجموعه فیلم‌های بتمن کریستوفر نولان از او بودیم و در تولید سریال Krypton هم نقش اساسی داشته است.

هرچند تا امروز فیلم و سریالی نداشته‌ایم که کاملاً براساس ماجراهای سندمن تولید شود، ولی شخصیت لوسیفر (Lucifer) از این کمیک را در سال ۲۰۰۵ در فیلم Constantine (با حضور کیانو ریوز) ملاقات کردیم و سریالی هم به همین نام از سال ۲۰۱۶ پخش می‌شود. آخرین تلاش‌ در زمینه‌ی تولید فیلم سینمایی سندمن هم به همان سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد؛ زمانی که قرار بود جوزف گوردون لویت اثری برپایه‌ی این کمیک با بازی خود برای نیولاین سینما، از زیرمجموعه‌های برادران وارنر تولید کند. ولی در نهایت با جدا شدن او از پروژه، مراحل تولید فیلم هم متوقف شد.

اکنون باید دید نتفلیکس چه برنامه‌هایی برای تولید سریال سندمن دارد و بازیگران آن چه کسانی خواهند بود؛ بازیگرانی که در نقش‌ شخصیت‌های جالب کمیک از رویا (Dream که با نام مورفیوس هم شناخته می‌شود) تا سرنوشت، مرگ، یأس و... ایفای نقش خواهند کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده