نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۹

شک و تردید جرج آر آر مارتین درباره تکرار موفقیت‌های Game of Thrones

نویسنده کتاب‌های ترانه یخ و آتش در مورد تکرار موفقیت‌های این اثر و سریال آن در آینده تردید دارد.

با وجود به پایان رسیدن پخش سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) توسط اچ بی او (HBO)، هنوز دو کتاب دیگر از مجموعه ترانه یخ و آتش اثر جرج آر آر مارتین باقی‌مانده است. ولی او در کنار این کتاب‌ها، پروژه‌های متعدد دیگری را هم پیش می‌برد و در آینده هم کتاب‌های دیگری خواهد نوشت؛ آثاری که مارتین در مورد موفقیت آن‌ها به‌اندازه‌ی بازی تاج و تخت مطمئن نیست.

مارتین که این روزها روی پنج مجموعه تلویزیونی کار می‌کند (که سه عدد از آن‌ها سریال‌های فرعی بازی تاج و تخت هستند) و همچنین بازی Elden Ring را هم با کمک هیدتاکا میازاکی برای استودیو فرام سافتور (FromSoftware) در دست ساخت دارد، به‌تازگی مصاحبه‌ای با Maltin on Movies داشته که در قالب پادکستی منتشر شده است و در بخشی از آن می‌گوید:

موفقیت خیره‌کننده‌ای که بازی تاج و تخت به‌دنبال داشت و تمام دنیا را زیر سایه‌ی خود قرار داد و تأثیر فرهنگی عظیمی به‌جای گذاشت، در حدی بود که کسی نمی‌تواند مانند آن را پیش‌بینی کند و خود من هم انتظار ندارم دیگر بتوانم چنین چیزی را در این ابعاد تجربه کنم.

البته فصل آخر بازی تاج و تخت انتقادات زیادی به‌همراه داشت و یکی از ایرادات طرفداران به این سریال دیوید بنیاف و دی بی وایس هم به تغییرات شخصیت دنریس تارگرین (Daenerys Targaryen) مربوط می‌شد؛ موضوعی که مارتین به شوخی با آن می‌پردازد:

معلم‌های مهدکودک در آینده‌ای نزدیک تنفر زیادی از من پیدا خواهند کرد؛ زمانی که دنریس‌ کوچولوها عازم مهدکودک‌ها و مدارس شوند!

اشاره‌ی مارتین به خبری است که مدتی قبل منتشر شد و حکایت از این داشت که تعداد زیادی از والدین به‌خاطر علاقه‌ی زیاد به دنریس تا پیش از فصل آخر این مجموعه، این نام را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌ و در کنار دنریس، از نام‌هایی چون کالیسی (Khaleesi) و دنی (Dany) هم برای دختران خود استفاده کرده‌اند؛ موضوعی که بعد از تغییر شخصیت دنریس به سوژه‌ای طنز در فضای مجازی تبدیل و شوخی‌های زیادی با آن شد.

مارتین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فضای نامناسب اینترنت هم اشاره می‌کند و می‌گوید:

فضای اینترنت به‌شدت مسموم است. در حدی که گروه‌های طرفداری و مجلات مخصوص آن‌ها و علاقمندان کمیک‌ها و آثار علمی تخیلی که در گذشته همیشه به انتقادات و رفتار خاص خود معروف بوده‌اند هم در مقایسه با حال و هوای فعلی اینترنت رفتار خیلی ملایم‌تری از خود نشان می‌دادند. از قدیم در مورد چیزهای مختلف با مخالفت‌ها و درگیری‌هایی روبه‌رو می‌شدیم، ولی هیچ‌وقت شاهد این اندازه از دیوانگی و جنونی که در اینترنت به‌چشم می‌خورد نبودیم.


منبع Complex
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده