نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸

استودیو رمدی حق نشر سری بازی Alan Wake را از مایکروسافت پس گرفت

استودیو رمدی اعلام کرد که دوباره حق نشر بازی Alan Wake را به‌دست آورده و به‌زودی حدود ۲.۵ میلیون یورو را هم بابت حق امتیاز آثار قبلی‌اش دریافت خواهد کرد.

بازی Alan Wake از آن آثار باارزش، تحسین‌شده و سرگرم‌کننده‌ی استودیو رمدی و شخص سم لیک بود که داستان، اتمسفرسازی و مکانیک‌های جذاب، نوآورانه و خلاقانه‌ی گیم‌پلی‌اش که با گرافیک و موسیقی روح‌نواز درهم می‌آمیختند، علاوه بر سرگرم کردن مخاطب توانستند یک بازی کم‌نقص از ژانر ترس/بقا را تحویل بازیکنان بدهند. موفقیت فنی و اقتصادی بازی راه را برای ساخت دنباله‌اش هموار کرد و پس از انتشار بسته‌ی الحاقی Alan Wake: American Nightmare که در قامت یک بازی مستقل هم در دسترس قرار گرفت، ساخت نسخه‌ی دوم بازی هم رسما تایید و خیلی زود، متوقف شد.

استودیو Remedy که حتی نسخه‌ی اولیه‌ی Alan Wake 2 را هم آماده کرده بود، با عدم تمایل مایکروسافت مبنی بر ساخت این بازی روبه‌رو شد و از آنجایی هم که حق انتشار بازی در انحصار مایکروسافت بود، توسعه‌ی Alan Wake 2 متوقف شد و اعضای تیم رمدی، ساخت بازی Quantum Break را آغاز کردند. شاید نگاهی به‌صحبت‌های سال گذشته‌ی ترو ویرتالا، مدیرعامل کمپانی رمدی، بتواند این اتفاقات را بهتر و کامل‌تر برای‌مان توضیح دهد:

بازی Alan Wake یکی از جذاب‌ترین آثار ما، حاصل همکاری ما و مایکروسافت است و به دلایلی، شاهد ساخته شدن دنباله‌اش نبودیم. ما برای ساخته شدن جهان، داستان‌ها و کاراکترهای بازی Quantum Break زحمت زیادی کشیدیم، ولی این بازی هم مثل Alan Wake در اختیار شرکت مایکروسافت است و کمپانی آمریکایی تصمیم گرفت که روند ساخت این دو بازی را ادامه ندهیم. اگر ما مالک این دو بازی بودیم، می‌توانستیم آن‌ها را به طور کامل در دست بگیریم و اینکه چگونه آن‌ها را بسازیم و چه تصمیم‌هایی برای‌شان بگیریم، کاملا بر عهده خودمان بود. شاید یک روز در آینده، این دو بازی دوباره در اختیار ما قرار بگیرند و تصمیم‌گیری برای آینده‌شان در اختیار ما باشد. این خیلی برای ما اهمیت دارد.

Alan Wake

حالا که یک سال از این صحبت‌ها گذشته، در جریان آخرین اخبار بازی مطلع شدیم که رمدی حق انتشار بازی Alan Wake را از مایکروسافت پس گرفته است. استودیو فنلاندی که مالک این اثر هم شناخته می‌شود، حالا با دراختیار داشتن حق نشر مجموعه Alan Wake، سرنوشت این بازی را خودش می‌تواند تعیین کند و به‌نوعی، حالا ریش و قیچی در دستان خودش است!

امروز در گزارش مالی که مدیران استودیو رمدی به سرمایه‌گذاران‌ خود ارائه کردند، مشخص شد که این استودیو علاوه بر بازپس گرفتن حق انتشار بازی‌های Alan Wake، به‌زودی مبلغی حدود ۲.۵ میلیون یورو را بابت حق حاصل از فروش بازی‌های قدیمی خود نظیر «کوانتوم بریک» دریافت خواهد کرد.

رمدی که این روزها سخت مشغول توسعه‌ی اثر جدید خود یعنی بازی Control است، مدتی می‌شود که با استراتژی ساخت بازی‌های مولتی-پلتفرم پیش می‌رود و خروج سری بازی‌های Alan Wake از انحصار مایکروسافت، می‌تواند نوید انتشار قسمت‌های مختلف این بازی را به دارندگان پلتفرم‌هایی همچون پلی استیشن و نینتندو سوییچ (یا پلتفرم نسل بعدی نینتندو) بدهد. باید صبر کنیم و منتظر قدم بعدی رمدی برای این مجموعه‌ی محبوب و تحسین‌شده‌ی ژانر ترس باشیم.


منبع Resetera
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده