نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

سونی تمرکز خود را در نسل بعدی روی ناشران بزرگ می‌گذارد

چشم‌انداز سونی برای پلی استیشن 5، ارائه‌ی محتوای انحصاری با همکاری ناشران بزرگ است.

ساخته شدن کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن (که احتمالا پلی استیشن 5 نامیده شود) دیگر بر کسی پوشیده نیست. چند ماه قبل و در طی مصاحبه‌ای، مارک سرنی به طور ناگهانی اطلاعاتی از پلی‌استیشن بعدی را مانند پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل و استفاده از حافظه‌ی SSD منتشر کرد. حال به نظر می‌رسد که اطلاعات جدیدی از روندی که سونی می‌خواهد برای کنسول جدید خود پیش بگیرد منتشر شده است.

طبق آخرین اخبار بازی و به گزارش The Wall Street Journal، سونی تلاش زیادی برای تقویت روابط خود با ناشران بزرگ برای نسل بعدی کرده است. از آن‌جایی که بزرگترین ویژگی پلی‌ استیشن 4 نیز تمرکز روی بازی‌ها بود و این کنسول توانست رکورد‌های زیادی را جا به جا کند، تصمیم سونی برای ادامه‌ی این روند، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. بنابراین احتمالا سونی در پی جذب محتوای انحصاری Third Party بیشتر برای کنسول نسل بعدی خود است.

طبق گزارش برخی از استودیو‌های بازی‌سازی کوچک‌، شرکت نینتندو نسبت به سونی توجه بیشتری به آنها کرده است. نینتندو از زمان عرضه‌ی کنسول سوییچ،‌ بسیار بازار بازی‌های مستقل را جدی گرفته و از این دست از بازی‌ها حمایت کرده است. با این حال بنا بر اعلام رسمی سونی، این شرکت همچنان از بازی‌های مستقل استقبال خواهد کرد اما اولویت آنها ایجاد رابطه‌ی قوی‌تر با ناشران بزرگ‌تر است؛ چرا که سونی معتقد است مردم کنسول را برای بازی‌های با کیفیتی که تنها برای آن پلتفرم موجود است خریداری می‌کنند نه برای بازی‌های کوچک‌تر که روی گوشی‌های هوشمند نیز قابل دسترس هستند.

با توجه به گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد که سونی از دلایل موفقیت PS4 آگاه است و قصد ندارد تا فرمول موفقیت خود را که تمرکز روی بازی است، کنار بگذارد. در نظر داشته باشید که با این که سونی ساخت کنسول بعدی خود را تایید کرده اما طبق اعلام رسمی این شرکت، هنوز فاصله‌ی زیادی تا رونمایی رسمی از آن باقی مانده‌ است.

در نهایت شما نیز نظر خود را راجع به ادامه‌ی روندی که سونی برای PS4 پیش گرفته است، در نسل بعدی با ما در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده