نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

واکنش منتقدان به انیمیشن The Secret Life of Pets 2 - زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲

انیمیشن زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲ (The Secret Life of Pets 2) مدت کوتاهی است که اکران شده و نتوانسته آنطور که باید و شاید، نظر منتقدان را به خود جلب کند.

انیمیشن The Secret Life of Pets 2 یا در زبان فارسی «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست کریس رناد، کارگردان انیمیشن The Secret Life of Pets (زندگی پنهان حیوانات خانگی)، انیمیشن Despicable Me 2 (من نفرت انگیز 2)، انیمیشن The Lorax (لوراکس) و تهیه کننده اجرایی انیمیشن The Grinch (گرینچ)، انیمیشن Despicable Me 3 (من نفرت انگیز 3) و انیمیشن Minions (مینیون‌ها)، ساخته شده است. در انیمیشن زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲، صداپیشگان و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون پتن اسوالت صداپیشه شخصیت مکس، اریک استون استریت صداپیشه شخصیت دوک، کوین هارت صداپیشه شخصیت اسنو بال، جنی اسلیت صداپیشه گیجت، تیفانی هدیش صداپیشه شخصیت دیزی، لیک بل صداپیشه شخصیت کلویی، نیک کرول صداپیشه شخصیت سرگی، دانا کاروی صداپیشه شخصیت پاپز، الی کمپر صداپیشه شخصیت کیتی، کریس رناد صداپیشه شخصیت نورمن، هانیبال بورس صداپیشه شخصیت بادی و بابی موینیهان صداپیشه شخصیت مل و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲ در تاریخ ۲۷ می ۲۰۱۹ (۶ خرداد ۱۳۹۸) در سالن‌های مخصوص کشور انگلستان به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۵ را از بین ۲۶ نقد انیمیشن و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این انیمیشن برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خرداد ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این انیمیشن نقدهای مختلف و متفاوتی را از طرف منتقدان دریافت کرد. این اثر انیمیشنی توسط برایان لینچ نوشته شده است. از طرف دیگر هم کریس ملداندری تهیه کننده زندگی پنهان حیوانات خانگی 2 محسوب می‌شود.

از آنجا که چند وقتی است که از اکران عمومی انیمیشن The Secret Life of Pets 2 در ایالات متحده و رونمایی آن در کشور انگلستان می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن The Secret Life of Pets 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

انیمیشن The Secret Life of Pets 2 داستان اثر بلاک باستری تابستان ۲۰۱۶ را دنبال می‌کند؛ انیمیشنی که داستان آن، حول محور زندگی حیوانات خانگی ما است و زمانی آغاز می‌شود که ما آنها را هر روز برای رفتن به محل کار یا مدرسه، ترک می‌کنیم. در انیمیشن The Secret Life of Pets 2 ما یک بار دیگر شاهد بازگشت برایان لینچ، نویسنده فیلم‌نامه انیمیشن مینیون‌ها هستیم. این انیمیشن باری دیگر توسط کریس رناد از تیم تولید سری انیمیشن من شگفت انگیز و انیمیشن لوراکس ساخته شده است.

The Secret Life of Pets 2

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن The Secret Life of Pets 2 بیندازیم:

برد ویلر | گلوب اند میل (تورنتو)

۷۵ از ۱۰۰

پیام اصلی این انیمیشن این بود که زندگی پر از لحظات غافلگیر کننده است. درست است که این نکته یک حقیقت واضح است اما این انیمیشن قابل پیشبینی اصلا یکی از آن غافلگیری‌ها به حساب نمی‌آید.

کیتی والش | شیکاگو تریبون

۶۳ از ۱۰۰

ما می‌خواهیم رفتاری از حیوانات خانگی ببینیم که دقیقا همانطور که ما انتظار داریم باشند؛ حتی شده برخی اوقات هم کاملا نامناسب. انیمیشن زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲، درست همانند قسمت اول خود، چیزی در یک حد متوسط را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و خیلی نزدیک به انتظارات نیست.

کث کلارک | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

ما با این انیمیشن توانستیم با موارد نادر هالیوود روبه‌رو بشویم؛ یک دنباله که حتی از قسمت اصلی خود هم بهتر است. این انیمیشن نسبت به قسمت قبلی خود، عاقلانه‌تر و معمولی‌تر است و حتی شخصیت‌های تازه و جدیدی را معرفی می‌کند.

The Secret Life of Pets 2

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی

۵۸ از ۱۰۰

درست همانند یک اثر کودکانه که ۸۶ دقیقه‌ای پیش می‌رود، انیمیشن The Secret Life of Pets 2 هم همان روند را دارد و به طرز عجیبی خسته کننده است. ما در این قسمت باز هم شاهد همان سگ‌های قدیمی هستیم؛ بدون اینکه هیچ ترفند جدیدی برای نمایش داشته باشند.

سارا استوارت | نیویورک پست

۵۰ از ۱۰۰

دقیقا این انیمیشن هیچ دلیل واقعی و خوبی برای وجود داشتن ندارد؛ مگر اینکه یک گزینه برای پدر و مادرانی باشد که کودکان خیلی کوچک دارند و نمی‌توانند یک اثر با درجه سنی PG-13 را تماشا کنند و چنین انیمیشن‌هایی دوست داشته باشند.

کارلوس آگویلار | TheWrap

۳۰ از ۱۰۰

شاید برخی‌ها بگویند که این یک اثر انیمیشنی است و نباید خیلی به آن سخت گرفت اما برعکس، این محتوا است که باید بیشتر از هر چیزی به آن توجه کرد. آثار خانوادگی این چنینی، قدرت این را دارند که تکه‌های مختلف دانش و اطلاعات را به بینندگان جوان منتقل کنند. به همین دلیل زمانی که اطلاعات منتقل شده به این شکل باشد، باید زنگ خطر به صدا در بیاید.

لازم به ذکر است که این انیمیشن تا به این لحظه توانسته رتبه ۹۹ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن The Secret Life of Pets 2 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با انیمیشنی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی خواهند بود؛ زیرا طرفداران و مخاطبان بر خلاف نظر منتقدان این انیمیشن را دوست داشتند و بعد از تماشای این اثر، امتیاز نسبتا خوب و رو به بالایی را به آن داده‌اند. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

The Secret Life of Pets 2


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده