E3 2019: چه انتظاراتی از کنفرانس بتسدا داریم؟

E3 2019: چه انتظاراتی از کنفرانس بتسدا داریم؟

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱

بتسدا پس از عملکرد نسبتا پر فراز و نشیبش در سالی که گذشت، قصد دارد با دست پر به E3 2019 بیاید و طرفدارانش را به آینده امیدوار کند. 

یکی از شرکت‌های نسبتا تازه‌وارد در E3، بتسدا است. بتسدا اولین‌بار کنفرانس اختصاصی خودش را در E3 2015 برگزار کرد و با نمایش درخشانی از بازی‌هایی چون Fallout 4، نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه دارد. کنفرانس‌های بتسدا البته به یک دلیل دیگر هم در این سال‌ها مورد‌توجه قرار گرفته و آن، نمایش دادن بازی‌هایی است که معمولا زمان زیادی تا فاصله انتشار آن‌ها نمانده است و مثلا سال گذشته شاهد نمایش بازی Fallout 76 در کنفرانس بتسدا بودیم که چند ماه پس از این رویداد هم منتشر شد و حتی بازی Rage 2 هم با فاصله‌ای تقریبا یک ساله از نمایشش در کنفرانس بتسدا، در اختیار طرفداران قرار گرفت. البته که در این بین، استثنا‌هایی هم وجود داشته است؛ برای مثال بتسدا سال گذشته بازی‌های Starfield و The Elder Scrolls VI را در کنفرانسش تایید کرد که هنوز هیچ برنامه درستی از انتشار آن‌ها در دست نیست و چندی پیش، تاد هاوارد هم تایید کرد که این بازی‌ها قرار است برای نسل بعدی پلتفرم‌ها در دسترس قرار بگیرند. 

بتسدا E3 2019

نمایش محتویات جدید بازی‌های منتشر‌شده‌ای چون Rage 2 و چند اثر جدید از جمله Doom Eternal برنامه‌های بتسدا را تشکیل می‌دهند

جدا از این، کنفرانس‌های بتسدا معمولا درکنار ارائه نمایش از بازی‌های بزرگ و کنسولی، شامل معرفی آثاری برای گوشی‌های موبایل یا حتی هدست‌های واقعیت مجازی می‌شوند؛ به طوریکه بازی موبایل Fallout Shelter یا همین سال گذشته بازی The Elder Scrolls Blades در جریان کنفرانس بتسدا معرفی شدند و رونمایی از نسخه واقعیت مجازی بازی Doom هم از برنامه‌های این شرکت برای هدست‌های واقعیت مجازی بوده است. بتسدا در سال گذشته، عملکرد خیلی درخشانی در حوزه بازی‌های ویدیویی نداشته؛ آن‌ها Fallout 76 را منتشر کردند که اصلا و ابدا نتوانست به اثری لایق یدک کشیدن نام فال‌اوت تبدیل شود و حتی بازی دیگر آن‌ها یعنی Rage 2 هم آن اثر آخرالزمانی فوق‌العاده‌ای که از بتسدا، اید سافت‌ور و آوالانچ انتظار می‌رفت، نبود. جالب است که بتسدا حتی در زمینه بازی‌های موبایل هم نتوانست به Blades موفقیت فال‌اوت شلتر را تکرار کند و این بازی هنوز هم پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی از معرفی و چند بار تأخیر خوردن، به شکل عمومی در دسترس قرار نگرفته و البته که از مشکلاتی چون تاثیر بیش از حد خرید‌های درون برنامه‌ای هم رنج می‌برد. با دانستن این شرایط، بتسدا قطعا با دست پر پا به نمایشگاه E3 2019 خواهد گذاشت تا بتواند مجددا طرفدارانش را به آینده این شرکت و بازی‌هایش امیدوار کند. در ادامه نگاهی به برنامه‌های قطعی و احتمالی بتسدا در کنفرانس E3 2019‌اش خواهیم داشت:

بازی Fallout 76

Fallout 76

اجازه بدهید پیش از رفتن به سراغ بازی‌های منتشر‌نشده، ابتدا نگاهی به برنامه‌های احتمالی بتسدا برای بازی‌هایی داشته باشیم که در طی یک سال اخیر یا حتی پیش از آن منتشر شده‌اند و خب چه چیزی مهم‌تر از Fallout 76 برای شروع صحبت در مورد این بازی‌ها. فال‌اوت 76، قرار بود یک تجربه جدید در مجموعه‌ای آخرالزمانی باشد که در نسخه‌های قبلی‌اش توانسته خود را به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در این ژانر مطرح کند. به هر حال چه نسخه‌های قدیمی‌تر و چه نسخه‌هایی مثل Fallout 3، Fallout New Vegas و Fallout 4 این مجموعه ترکیبی بی‌نهایت خوش‌طعم از تمام ویژگی‌هایی بودند که می‌توانند یک بازی نقش آفرینی را موفق کنند و خب همین هم طرفداران مجموعه را به جدید‌ترین نسخه آن یعنی فال‌اوت 76 امیدوار کرده بود. اما افسوس که بتسدا، این بار با فاصله گرفتن از خلق یک تجربه تک‌نفره، اثری پدید آورد که بازی کردن آن نه به‌تنهایی جذابیت داشت و نه حتی می‌شد از بازی کردنش همراه‌با دوستان لذت برد! چرا که دنیای فال‌اوت 76 آنقدر خالی از محتوا و جذابیت است که نهایتا بشود یکی دو ساعت از قدم زدن در آن خسته نشد و پس از آن، کم‌تر کسی می‌تواند اشتیاقی به ادامه تجربه بازی داشته باشد. اما آیا این، پایان کار فال‌اوت 76 خواهد بود؟ شاید نه! در سال‌های گذشته ما بازی‌های دیگری مثل No Man's Sky را هم داشتیم که در زمان عرضه مشکلات نسبتا مشابهی به فال‌اوت 76 داشتند اما به مرور سازندگان‌شان با ارائه آپدیت‌ها و محتویات جذاب، به‌نوعی آن‌ها را احیا کردند و حال بعید نیست که بتسدا هم برنامه مشابهی برای Fallout 76 داشته باشد و در جریان کنفرانس خود، از این برنامه‌ها رونمایی کند. معرفی یک بسته الحاقی واقعا بزرگ که بتواند بیش از هر چیزی دنیای بازی را از بلاتکلیفی خارج و انگیزه‌ای به بازیکن برای ورود دوباره به آن بدهد، همان چیزی است که فال‌اوت 76 به آن نیاز دارد. 

بتسدا چندی پیش اعلام کرده بود که قصد ندارد بی‌خیال فال‌اوت 76 شود و برنامه‌های مختلفی برای آن در سال جاری خواهد داشت و خب همین هم احتمال حضور پررنگ این بازی در کنفرانس امسال این شرکت و نمایش محتویات جدیدش را افزایش می‌دهد. 

Rage 2

Rage 2

دیگر بازی منتشر‌شده بتسدا که احتمال زیاد در کنفرانس آن‌ها حضور خواهد داشت، Rage 2 است. اثری که باوجود داشتن گان‌پلی واقعا جذاب و عالی، در زمینه‌های دیگر چون محتوا ضعف‌های غیرقابل‌انکاری دارد و بتسدا و سازندگان بازی هم سعی در جبران این موارد با انتشار محتویات رایگان و پولی برای بازی دارند؛ محتویاتی که چندی پیش اطلاعاتی در مورد آن‌ها منتشر شد و بر این اساس، طی ماه‌های آینده محتویات رایگانی در قالب چالش‌ها یا ظاهر جدید ماشین‌ها و اسلحه‌ها به بازی اضافه خواهد شد و البته، دو بسته الحاقی پولی هم برای بازی برنامه‌ریزی شده‌اند که شامل محتویات داستانی می‌شوند و اولینِ آن‌ها، قرار است در ماه اوت و بسته دوم هم پاییز امسال منتشر شوند. به احتمال خیلی زیاد به‌عنوان بخشی از کنفرانس E3 2019، بتسدا نمایشی از این بسته‌های الحاقی پولی یا حداقل یکی از آن‌ها ارائه خواهد کرد و شاهد محتویات داستانی جدیدی که قرار است برای بازی منتشر شوند، خواهیم بود. 

بازی Elder Scrolls

The Elder Scrolls Online و The Elder Scrolls Legends

مجموعه الدر اسکرولز بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتسدا است و به همین دلیل هم هر ساله شاهد حضور پررنگ بازی‌های مرتبط با این سری در کنفرانس‌های این شرکت هستیم. با اینکه دیگر بعید است امسال خبری از اسکایریم و پورت آن روی پلتفرمی جدید منتشر شود، اما احتمالا مثل سال‌های گذشته نسخه آنلاین الدر اسکرولز و نسخه کارتی آن یعنی لجندز باز هم در کنفرانس حضور خواهند داشت. البته حضور این دو بازی در کنفرانس، صرفا با محوریت معرفی بسته‌های الحاقی یا محتویات رایگان جدید برای آن‌ها خواهد بود. مخصوصا الدر اسکرولز آنلاین تا به امروز میزبان تعداد زیادی بسته الحاقی بوده و هنوز هم کاربران فعال زیادی دارد که احتمالا آمار جدیدی از آن‌ها هم در کنفرانس ارائه خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا سازندگان برنامه‌ای برای گسترش دنیای این بازی و اضافه کردن محتویات جدید به آن دارند یا خیر. چنین موردی دقیقا در رابطه با لجندز هم صدق می‌کند و بدون شک رونمایی از محتویات جدید برای این بازی کارتی خبر خوبی برای طرفدارانش خواهد بود. 

بازی Fallout Shelter

برنامه‌های بتسدا در حوزه بازی‌های موبایل

بازی موبایل جدید بتسدا می‌تواند دنباله Fallout Shelter یا اثری با محوریت IP‌های بزرگ دیگر آن‌ها باشد

خب کم کم به‌سراغ بازی‌های جدیدی که ممکن است در کنفرانس بتسدا معرفی شوند برویم و اجازه بدهید این بحث را با محوریت بازی‌های موبایل آغاز کنیم. Fallout Shelter و Elder Scrolls Blades و حتی Elder Scrolls Legends بازی‌هایی موبایلی بودند که بتسدا در سال‌های گذشته بخشی از کنفرانسش را به آن‌ها اختصاص داده و خب امسال هم بعید نیست که شاهد معرفی بازی موبایل جدیدی از جانب آن‌ها باشیم. این بازی، می‌تواند نسخه موبایل یکی از مجموعه‌های بزرگ بتسدا از ولفنشتاین گرفته تا حتی Dishonored باشد که البته، بعید به‌نظر می‌رسد یا طبق اعلام برخی منابع، ممکن است این بازی دنباله‌ای برای Fallout Shelter باشد. به هر حال پس از موفقیت‌های فال‌اوت شلتر، هیچ بعید نیست که بتسدا نسخه دوم این بازی را با ویژگی‌ها و دنیایی جدید معرفی کند و البته که به‌لطف جامعه کاربری بزرگ این بازی، احتمالا استقبال خوبی هم از این اثر خواهد شد. جدا از این، بتسدا اگر واقعا قصد دارد Elder Scrolls Blades را به اثر موفقی تبدیل کند، باید در کنفرانس امسالش اطلاعات دقیق‌تری از آینده آن و مخصوصا زمان انتشار نسخه عمومی بازی ارائه بدهد. پس حضور این بازی در کنفرانس هم دور از انتظار نیست. 

بازی Doom Eternal

Doom Eternal

برخلاف شرکت‌هایی چون مایکروسافت، یوبی‌سافت و حتی نینتندو، بتسدا احتمالا تعداد خیلی زیادی بازی در کنفرانسش نمایش نخواهد داد و به شکل عجیبی تقریبا فقط حضور دو بازی بزرگ منتشر‌نشده از این شرکت در کنفرانس امسال قطعی است. اولین بازی از این دست، Doom Eternal است که سال گذشته هم در کنفرانس بتسدا حضور داشت و چندی پیش هم انتشار آن برای پلتفرم استریم جدید گوگل یعنی استیدیا تایید شد. راستش را بخواهید، با اینکه کلا اسم Doom جذابیت زیادی دارد و بتسدا هم با نصب پوستر‌هایی از بازی در نزدیکی محل برگزاری کنفرانسش حسابی هایپ طرفداران را برای نمایش این بازی بالا برده، اما آنچه که می‌تواند واقعا خبر خوبی در مورد این بازی باشد اعلام تاریخ انتشار آن است و چه بهتر که این تاریخ انتشار، نزدیک باشد. جدا از این قطعا بازهم تریلر جدیدی از بازی تماشا خواهیم کرد که به احتمال زیاد در آن، به‌وفور شاهد صحنه‌های تکه‌تکه شدن دشمنان، نمایش محیط‌هایی با حال و هوای جهنمی و صد البته آشنا شدن با سلاح‌های خفن بازی و دشمنان عظیم‌جثه آن خواهیم بود. 

Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Youngblood

زمان زیادی تا انتشار بازی Wolfenstein: Youngblood باقی نمانده و ۴ مرداد شاهد انتشار این بازی شوتر خواهیم بود که شخصیت‌های آن، دو خواهر دوقلو هستند. با درنظرگرفتن این تاریخ انتشار، کنفرانس امسال بتسدا بهترین زمان برای ارائه نمایش جذاب دیگری از این بازی و بالا بردن هایپ و اشتیاق طرفداران برای خرید این اثر است. به هر حال سری ولفنشتاین، یکی از موفق‌ترین مجموعه بازی‌های بتسدا به‌شمار می‌رود و سه نسخه اخیر آن هرکدام به‌نوبه خود تجربه شوتر بی‌نهایت جذابی ارائه کرده‌اند و علاقه‌مندان از Wolfenstein: Youngblood هم سطح کیفی مشابهی را انتظار دارند. همچنین باید این نکته را هم در نظر بگیریم که نسخه دیلاکس این بازی، دارای قابلیت Buddy Pass است و می‌توانید آن را با یکی از دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید و باهم مشغول تجربه Co-Op بازی شوید؛ قابلیتی که انتظار می‌رود شاهد ارائه جزییات بیش‌تری از آن در کنفرانس بتسدا باشیم. 

بازی The Evil Within

Evil Within 3

یکی دیگر از مجموعه‌های محبوب بتسدا مخصوصا برای طرفداران ژانر ترس، Evil Within است که حضور نام شینجی میکامی در پشت‌پرده توسعه، آن را تبدیل به اثری محبوب کرده است. نکته جالب اینکه شینجی میکامی، اخیرا توییتی منتشر و اعلام کرده که در نمایشگاه E3 2019 حضور خواهد داشت و همین هم باعث می‌شود تا شایعه‌های معرفی نسخه بعدی Evil Within در این رویداد پررنگ‌تر از قبل باشند. البته به‌عنوان یک احتمال کم‌رنگ‌تر، شاید حضور شینجی میکامی در این رویداد ارتباطی به سری Evil Within نداشته باشد و برعکس شاهد معرفی یک بازی و IP جدید از طرف استودیو وی یعنی تانگو گیم‌ورکس باشیم. هرچه که باشد، اگر شینجی میکامی در کنفرانس بتسدا حاضر شود و جدید‌ترین بازی خود را رونمایی کند، اتفاق و سورپرایز جذابی برای طرفداران وی و بازی‌های ترسناک خواهد بود. 

بازی Dishonored

بازی جدید استودیو آرکین

چه معرفی نسخه جدیدی از Dishonored و چه رونمایی از بازی کاملا جدید آرکین، می‌تواند سورپرایز بزرگی در کنفرانس بتسدا باشد

یکی دیگر از استودیو‌های بسیار موفقی که برای بتسدا بازی می‌سازد، استودیو آرکین است. وجود بازی‌هایی چون Dishonored و حتی Prey در کارنامه این استودیو، باعث می‌شود تا امیدوار باشیم که در بخشی از کنفرانس بتسدا هم اطلاعاتی از پروژه در دست توسعه آن‌ها ارائه شود. هرچند که هم بتسدا و هم آرکین در این زمینه وارد یک سکوت خبری شده‌اند و شاید در کنفرانس امسال هم شاهد اتفاقی با محوریت آرکین نباشیم اما خب با مروری بر بازی‌هایی که قرار است در نمایش بتسدا حضور داشته باشند، متوجه می‌شویم که این شرکت حداقل با درنظرگرفتن آنچه که ما می‌دانیم خیلی بازی‌های زیادی برای نمایش دادن در رویدادش ندارد و به همین دلیل هم بعید نیست برای بخشیدن جذابیت بیشتر به کنفرانس و البته امیدوار کردن طرفداران به آینده، آن‌ها چند سورپرایز بزرگ هم در آستین داشته باشند که بازی جدید آرکین می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. 

در پایان باید منتظر ماند و دید که آیا بتسدا، قادر خواهد بود با برگزاری کنفرانسی جذاب و ارائه نمایش‌هایی قانع‌کننده طرفدارانش را به آینده خود امیدوار و خاطرات نه‌چندان خوشایندی تجربه‌هایی مثل Fallout 76 در سال گذشته را از ذهن آن‌ها پاک کند یا خیر. نظرات خود را در این مورد و همینطور برنامه‌های احتمالی بتسدا برای کنفرانس امسالش با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده